بین الملل

ظریف: به عمل پاسخ می‌دهیم نه حرف

ظریف: به عمل پاسخ می‌دهیم نه حرف

به گزارش ایرنا ، محمد جواد ظریف ، که در مسکو به سر می برد ، در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای روسی خود سرگئی گفت: “آنچه از دولت جدید ایالات متحده شنیده ایم بیشتر در مورد گفتگو و موضع گیری خواهد بود ، اما ما به اقدامات پاسخ خواهیم داد.” لاوروف ایران با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد ، آمادگی دارد به هنگام مقابله با اعمال مجازاتهای غیرقانونی علیه ایران ، واکنش مناسب نشان دهد و کشورهای مطیع قانون را با مجازات مجازات کند.

ظریف گفت که ایران ، برخلاف واشنگتن ، شرایط شورای امنیت سازمان ملل را رعایت کرده بود ، اما حتی در زمان دولت اوباما ، دولت واشنگتن نتوانست به تعهدات خود عمل کند. تحریم ها را می توان به برجام برگرداند.

وی گفت: “رابطه ایران و روسیه رابطه ای واقعی و دوستانه است و بیش از کل زندگی ایالات متحده دوام دارد.” ‘دو کشور به بسیاری از موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله افغانستان ، سوریه ، یمن و قفقاز بسیار نزدیک هستند. “است.

ظریف با بیان اینکه روابط ایران و روسیه به کسی وابسته نیست ، گفت: ایالات متحده باید اخلال در روابط ایران ، روسیه و سایر کشورها را متوقف کند.

ظریف روز گذشته نیز از ثبت واکسن روسی اسپوتنیک خود در ایران خبر داد. وی گفت: “ما امیدواریم که بتوانیم این واکسن را در آینده خریداری کنیم و تولید مشترک داشته باشیم.

وزیر امور خارجه ایران درباره مسئله قره باغ گفت: “لازم بود ایران از نظر امنیتی بحران قره باغ را حل کند”.

در مورد افغانستان ، ظریف با اشاره به سفر فعلی هیئت طالبان به ایران ، بر لزوم همکاری برای حل مشکلات افغانستان تأکید می کند.

ظریف تا حدی خواستار آتش بس و پایان خونریزی در یمن شد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به بحران انسانی در یمن گفت: امیدواریم با همکاری بین المللی شاهد پایان بحران انسانی در یمن باشیم و همه طرف های یمنی باید به خصومت پایان دهند. بحران یمن باید از طریق گفتگو حل شود.

311311

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا