عامل انتشار عکسهای خصوصی و تهدید به اخاذی در سمنان دستگیر شد

عامل انتشار عکسهای خصوصی و تهدید به اخاذی در سمنان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز استان سمنان ،سرهنگ ” محمد رضا فدائیان در گفتگویی اعلام کرد ، گفت یک شهروند سمنانی با داشتن برگه شکوائیه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت شخصی یا اشخاصی ناشناس به روبیکا بنده دسترسی پیدا کرده و نسبت به انتشار عکسهای داخل گوشی در فضای مجازی اقدام کرده است که این موضوع باعث بی آبرویی ، هتک حیثیت ، نشر اکاذیب و ….. شده و در ادامه از بنده با آی دی های مختلفی و با تهدیدهای پی در پی مبلغ ۳۰ میلیون اخاذی کرد که در همین راستا پرونده با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی فوری به پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شماره کارتهای ارسالی به شاکی سرقتی بوده ادامه داد : اکانتهای روبیکا که با آن پیامهای تهدید آمیز ارسال شده بود نیز جعلی بوده که با اقدامات فنی و اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی کارشناسان این پلیس مشخص شد فرد با استفاده از مبالغ بدست آمده از شاکی اقدام به شارژ حساب کاربری بازی آنلاین کرده بود.

سرهنگ فدائیان بیان داشت طی تحقیقات تکمیلی مشخص شد مالک سیم کارت صاحب گاوداری در حومه شهر سمنان بوده و کارگر اتباع وی که در گاوداری با همسر خود مشغول کار بوده است از خط تلفن بهره برداری غیر قانونی داشته که متهم طی یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده شد.

وی افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا در ابتدا منکر قضیه بوده اما با توجه به مستندات جمع آوری شده چاره ای نداشته و به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود از این کار را خصومت شخصی بیان کرد که در نهایت پرونده تکمیل و به همراه طرفین به دادسرا ارسال شد.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۷۴۴ قانون جرایم رایانه ای بیان داشت برابر قانون هر گاه فردی به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است. لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان در انتها از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.fata.gov.ir گزارش نمایند

۴۶

دکمه بازگشت به بالا