دانش و سلامت

عطش برای سفر نوروزی زیاد است

عطش برای سفر نوروزی زیاد است

رئیس هیئت مدیره انجمن آژانس های مسافرتی تهران گفت: مطمئناً سفر منوط به تصمیم گیری مقر در کرونا است ، اما عطش سفرهای نوروزی زیاد است.

امیرپویان رفیعی شاد با اشاره به پیش بینی ها و تخمین دفاتر خدمات مسافرتی برای استقبال گسترده از مسافرت ها در تعطیلات نوروز ، به آپارات نیوز گفت: ‘تعطیلات بهمن این واقعیت را نشان می دهد. پس از کاهش محدودیت های ترافیکی ، میزان سفر به جنوب کشور افزایش یافت. مردم پس از یک سال ماندن در خانه و محدودیت های سفر بسیار تشنه هستند و احتمالاً با تور تور نوروز سفر بیشتر شود.

وی افزود: درست است که پروازهای داخلی در برخی مسیرها کاهش یافته است اما فرصت سفر وجود دارد و در مسیرهای دیگر پروازها با حداکثر ظرفیت انجام می شود و حتی انجام می شود.

رفیعی شاد در مورد تغییرات هزینه های سفر در نوروز علی رغم این پیش بینی و در نظر گرفتن افزایش قیمتی که به بهانه تاج و کاهش ظرفیت صورت گرفته است ، اظهار داشت: شرکت های هواپیمایی اعلام کرده اند که قیمت را در نوروز نیست. بلیط حمل و نقل ریلی نیز مدتی قبل به دلیل کاهش ظرفیت مسافر افزایش یافته است. بعید است بخش راه آهن مجدداً برای نوروز قیمت تغییر کند. همچنین انتظار نمی رود هتل ها نرخ را افزایش دهند. قیمت تور به این بخشها بستگی دارد و اگر به همین ترتیب پیش برویم هزینه های تور همانند الان خواهد بود و تغییر چشمگیری در قسمت سفر مشاهده نخواهیم کرد.

دفتر مرکزی ملی کرونا تأسیس سفرهای نوروزی به وضعیت کرونا در کشور را تعیین کرد. ولی تیموری ، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، گفت که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، دو مدل سفر به مقر کرونا پیشنهاد شده است که از آن اطمینان دارند. اولین مدل تور با گردشگرانی است که از تور استفاده می کنند و قطعاً در مراکز اقامتی مجاز و تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اقامت خواهند کرد. در مدل سفر دوم ، مردم تور خریداری نمی کنند ، اما هنگام مسافرت به شهر مقصد باید در مراکز مجاز اقامت تحت نظارت این وزارتخانه بمانند تا کلیه پروتکل های بهداشتی رعایت شده و سلامت افراد حفظ شود.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا