بین الملل

عمار حکیم: تشکیل دولت ظرف دو هفته دستاورد بزرگ و بی سابقه‌ای است

عمار حکیم: تشکیل دولت ظرف دو هفته دستاورد بزرگ و بی سابقه‌ای است

عمار حکیم با تبریک به شیعیان سودان برای دریافت رای اعتماد از کابینه خود بر ایجاد پل ارتباطی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان تاکید کرد.

به گزارش آپارات نیوز، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی انتخاب کابینه عراق را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: به برادر نخست وزیرمان «محمد شیعه السودانی» به خاطر جلب اعتماد مجلس برای خود و تیم وزیرش و برنامه دولت تبریک می گوییم.

در ادامه این پیام آمده است: اینکه او و تیم مذاکره کننده اش توانستند ظرف دو هفته پرونده تشکیل دولت را به پایان برسانند، دستاورد بزرگ و بی سابقه ای است.

حکیم همچنین به تشکیل دولت و پایان بن بست سیاسی عراق اشاره کرد و گفت: همه گروه های سیاسی باید منافع کشور و ملت را پیش چشم خود قرار دهند و آن را بر منافع حزبی و گروهی ترجیح دهند. شهروندان از طریق فساد و خدمات.

وی با تاکید بر حمایت دولت سودان افزود: از این دولت می خواهیم که حلقه ارتباطی بین نظام سیاسی و توده مردم باشد و اعتماد را بازگرداند و با برقراری ارتباط و گفت وگو و ارتباط با نیروهای معترض ادامه دهد.

رهبر نهضت حکمت ملی همچنین گفت: هر تایید یا اعتراضی از منظر ملی برای خدمت به ملت و کشور است.

حکیم از نخست وزیر خواست تا پل های ارتباطی را با کشورهای همسایه، منطقه و جهان ایجاد کند و بدین وسیله بر اصول استوار و منافع ملی و حاکمیت کشور استوار شود.

وی همچنین تاکید کرد: مبارزه با فساد و برخورد با عوامل اصلی و خشکاندن ریشه های آن و تقویت نهادهای نظارتی و قانون گذاری و رسانه ها برای دفع اموال غارت شده طبق قانون و به دور از کینه توزی و گرفتن اموال غارت شده، از مطالبات جدی دولت است. رفتار مخرب را پشت سر بگذارد .

رهبر جریان حکمت ملی عراق بر ضرورت هم افزایی قوای مقننه و مجریه در عرصه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و عمرانی و تلاش برای ایجاد بستر مناسب برای تصویب قوانینی که با موجودیت مردم سروکار دارد، تاکید کرد.

حکیم با تاکید بر تعیین تکلیف قوانینی که به دلایل سیاسی و دیگر دلایل نامعلوم برای مدت طولانی بلاتکلیف مانده بود، برای دولت سودان آرزوی موفقیت و تحقق خواسته های مردم عراق کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا