جامعه

عملیات پلیس پیشگیری در ۴ نقطه پایتخت/ از دستگیری زورگیر تا قاچاقچی مواد خوراکی

عملیات پلیس پیشگیری در ۴ نقطه پایتخت/ از دستگیری زورگیر تا قاچاقچی مواد خوراکی

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک زورگیر در شمال تهران، سارق محتویات خودرو در جنوب تهران، یک قاچاقچی موادغذایی در میدان آزادی و … خبر داد.

به گزارش آپارات نیوز، سرهنگ محمد معظمی به تشریح برخی از ماموریت‌های پلیس پیشگیری تهران بزرگ در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت:‌ یکی از این ماموریت‌ها منجر به  دستگیری یک سارق شد.  گشت انتظامی کلانتری ۱۰۱ تجریش در حین گشت زنی در این محدوده بود که دو دستگاه موتورسیکلت را در حین زورگیری از شهروندی مشاهده و بلافاصله برای دستگیری وی وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه راکب موتورسیکلت‌ها منتظر همدست خود بودند، گفت:‌این افراد به محض مشاهده گشت انتظامی کلانتری از محل متواری شدند و ترک نشین موتورسیکلت که در حال زورگیری با سلاح سرد بود از سوی ماموران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. این فرد که ۱۸ سال سن داشت، پس از انتقال به کلانتری به ۱۰ فقره سرقت مشابه با همدستی دو نفر متواری شده، اعتراف کرد. از این فرد ۱۰ دستگاه تلفن همراه، یک عدد ساعت مچی و یک عدد کیف پول سرقتی کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه متهم سابقه دار بوده و به دفعات مختلف تحمل حبس داشته است، گفت: برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و روانه دادسرا شد. همچنین تلاش برای شناسایی شکات دیگر و همچنین دستگیری همدستان متهم ادامه دارد.

معظمی از کشف ۱۰ فقره سرقت لوازم خودرو نیز خبر داد و گفت:‌ ماموران عملیات کلانتری نعمت آباد در حال گشت زنی در محدوده کلانتری به راننده یک دستگاه خودروی سواری که در حال پرسه زنی در محل بود، مشکوک شدند و خودرو را زیر نظر قرار دادند. دقایقی بعد متهم از خودرو پیاده و مشغول باز کردن در یک خودروی دیگر کرد که ماموران سریعا وارد عمل شده و طرح مهار سارق را عملیاتی کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم به محض مشاهده ماموران سوار بر خودرو خود شده و متواری شد، گفت:‌در همین راستا عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و این فرد آغاز شد و مدتی بعد خودروی این فرد متوقف و متهم نیز دستگیر شد. ماموران در بررسی اولیه از داخل خودروی متهم دو عدد ضبط و پنل خودرو، پنج دستگاه تلفن همراه و سه عدد ال سی دی مسروقه را کشف و ضبط کردند.

به گفته معظمی متهم در تحقیقات اولیه به ۱۰ فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف کرد و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از  از کشف اقلام خوراکی قاچاق در غرب تهران نیز خبر داد و گفت : ماموران عملیات کلانتری ۱۳۵ آزادی حین گشت زنی در محله و پیشگیری از سرقت، خودروی سواری را در حال بارگیری از داخل اتوبوس مشاهده شده و به آن مشکوک شدند.
وی با بیان اینکه ماموران برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه کردند، افزود: هنگام مراجعه ماموران به خودرو متهم ابتدا قصد گمراه کردن ماموران را داشت و اموال در حال بارگیری را لوازم برقی معرفی کرد. اما در بررسی بیشتر مشخص شد ۷۸ بسته مواد خوراکی است که به صورت قاچاق وارد کشور شده است.
معظمی ادامه داد: متهم ۲۴ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع کالای قاچاق در شهر تهران معترف شد. کارشناسان نیز ارزش ریالی اموال کشف شده را ۹۰۰ میلیون ریال محاسبه کردند. در نهایت نیز پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

وی از بازداشت کیف قاپ محله مجیدیه نیز خبر داد و گفت:‌ماموران عملیات کلانتری ۱۹۰ مجیدیه در حال گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش که در حال پرسه زنی و زاغ زنی شهروندان بود مشکوک شده و متهم را زیر نظر گرفتند.
معظمی با بیان اینکه ماموران جهت بررسی بیشتر به متهم مراجعه کردند، گفت:‌این فرد به محض مشاهده خودروی پلیس به سرعت به صورت خلاف جهت از محل متواری شد که در همین راستا مشخصات متهم به واحدهای گشتی اعلام و در یک تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار موتورسیکلت متوقف و متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه دو عدد کیف زنانه و دو دستگاه تلفن همراه از متهم کشف شد، گفت:‌ متهم ۳۷ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش قاپ زنی در آن محدوده و پنج فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان آن نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا