دانش و سلامت

عکس | ابعاد حیرت انگیز ماهواره ایلان ماسک که اینترنت بدون فیلتر را تسهیل می کند!

اسپیس ایکس در اواخر روز شنبه یک ماهواره ارتباطی عظیم جدید را به مدار زمین پرتاب کرد و در عین حال رکورد جدیدی را برای موشک فالکون 9 به ثبت رساند.

موشک فالکون 9 از سکوی پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در ساعت 21:20 شنبه به وقت شرق (5:50 صبح دوشنبه به وقت تهران) و همراه با آن 34 ماهواره و ماهواره اینترنتی استارلینک پرتاب شد. بلو واکر 3، نمونه اولیه ساخته شده توسط AST SpaceMobile، در مدار قرار گرفت. این بزرگترین ماهواره مخابراتی تجاری است که تاکنون به فضا پرتاب شده است. پس از قرار دادن این محموله در مدار، موشک اسپیس ایکس با فرود موفقیت آمیز برای چهاردهمین بار رکورد شکست.

این ماموریت چندین رکورد دیگر را نیز به ثبت رساند. به عنوان مثال اولین بار بود که یک موشک اسپیس ایکس با پنج موتور محموله را به فضا می برد و علاوه بر این، این ماهواره سنگین ترین محموله ارسالی این شرکت به مدار بود. آرایه Bluewacker 3 به تنهایی 1500 کیلوگرم وزن دارد.

اگر این ماهواره به طور کامل باز شود، 64 متر مربع فضا را اشغال می کند. BlueWalker 3 بزرگترین مجموعه تجاری است که تا به حال به فضا پرتاب شده است و ماموریت آن آزمایش فناوری های جدید برای ارائه خدمات جهانی به کاربران تلفن همراه به طور مستقیم از فضا و همچنین پوشش کامل مناطق مختلف و ارائه خدمات تلفن و داده پرسرعت به افراد محروم است. مناطق..

اندازه حیرت انگیز بزرگترین ماهواره مخابراتی جهان / عکس

اسکات ویسنیفسکی، مدیرعامل AST SpaceMobile می گوید: “دلیل بزرگ بودن ماهواره ما این است که برای برقراری ارتباط با یک تلفن کم مصرف با توان داخلی کم، به یک آنتن بزرگ با قدرت زیاد نیاز دارید، بنابراین این سهم این است. بخش مهمی از زیرساخت های ما است، ما فکر می کنیم ارتباط مستقیم با تلفن های همراه معمولی بدون تغییر آنها مهم است.

وی افزود: چندین هفته طول می کشد تا AST SpaceMobile به BlueWalker 3 دستور دهد تا آنتن پر خود را مستقر و پرتاب کند. در این مدت، این شرکت یک سری بررسی ها را برای اطمینان از سلامت ماهواره انجام خواهد داد.

این شرکت قصد دارد تا در سال 2023، پنج ماهواره عملیاتی دیگر را به دنبال Bluewalker 3 پرتاب کند. و در نهایت مجموعه ای متشکل از حداقل 100 ماهواره غول پیکر را برای پوشش کامل در سراسر جهان پرتاب کند.

به گفته New Scientist، ماهواره های AST SpaceMobile به دلیل اندازه بزرگشان می توانند از زمین قابل مشاهده باشند و برخی از ستاره شناسان از این طرح به دلیل تأثیر احتمالی آن بر رصدهای تلسکوپی زمین انتقاد کرده اند. این شکایات آشنا به نظر می رسد، زیرا اسپیس ایکس زمانی که شروع به پرتاب ده ها ماهواره Starlink به مدار کرد با انتقادات مشابهی روبرو شد.

5858

دکمه بازگشت به بالا