دانش و سلامت

عینکی برای ناشنوایان ! – آپارات نیوز

عینکی برای ناشنوایان ! - آپارات نیوز

ما قبلاً عینکی مجهز به دوربینی را دیده‌ایم که به نابینایان می‌گوید به دنبال چه چیزی بگردند. عینک جدید به نام “صدا” کمی با عینک های قدیمی متفاوت است زیرا دارای میکروفونی است که متن گفته های دیگران را نشان می دهد.

این عینک که در اسلوونی طراحی شده است در حال حاضر به عنوان نمونه اولیه عرضه می شود. این عینک که دارای میکروفون حذف نویز در جلو است، مجهز به صفحه نمایش مشابه عینک گوگل، ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملکرد و باتری لیتیوم پلیمری است. آنها به طور پیش فرض با لنزهای شفاف عرضه می شوند.

به گفته طراحان، فناوری Voicee می تواند گفتار فردی را که در حال صحبت کردن به کاربر است به صورت متنی ارائه دهد.

این عینک بدون هیچ وسیله پشتیبانی دیگری کار می کند، می توان آن ها را با یکی از پنج زبانی که تاکنون در نظر گرفته شده است، تطبیق داد و گفته می شود کمتر از 100 گرم وزن دارند. گزارش ها حاکی از آن است که یک بار شارژ باتری ممکن است برای بیش از 24 ساعت استفاده کافی باشد.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه های دیگر شامل صفحه نمایش واقعیت افزوده LTCCS است که به هدف بودجه خود نرسید. مثال دیگر TranscribeGlass است که در حال حاضر در دست توسعه است. مثال سوم برنامه ای است که توسط Google Glass ارائه شده است. با این حال، بلندگو مجبور بود با یک گوشی هوشمند اندرویدی صحبت کند.

عینک صوتی را می توان با قیمت حدود 540 دلار خریداری کرد زیرا هنوز یک محصول تجاری کامل نیست. در صورت رسیدن این شیشه ها به مرحله تولید، با قیمت 675 دلار عرضه می شود.

دکمه بازگشت به بالا