دانش و سلامت

غلظت ذرات معلق هوای تهران ۱۰ برابر رهنمود WHO/ درخواست دورکاری کارکنان و کاهش ساعت کاری ادارات

غلظت ذرات معلق هوای تهران ۱۰ برابر رهنمود WHO/ درخواست دورکاری کارکنان و کاهش ساعت کاری ادارات

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت با اشاره به تداوم آلودگی هوای تهران گفت: در روزهایی که شاخص کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد، موضوع کار از راه دور کارمندان است. باید اجرا شود و وزارت بهداشت باید اجرا شود تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد. ، درخواست کارمندان برای کار از راه دور و کاهش ساعات کاری ادارات در تهران.

دکتر. عباس شاهسونی در گفت وگو با آپارات نیوزوی با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: هوای پایتخت در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد. به گونه ای که شاخص کیفیت هوا در ایستگاه های منطقه 4 و منطقه 15 بالای 200 است.

وی با بیان اینکه در روزهایی که شاخص کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد، موضوع دورکاری کارکنان باید اجرایی شود، تصریح کرد: وزارت بهداشت برای پیشگیری از سلامت مردم در معرض خطر قرار می گیرد. به ویژه گروه های حساس، درخواست دورکاری از کارکنان و کاهش ساعات کاری ادارات را دارند این درخواست به طور جدی خطاب به کارمندان زنان باردار، کارمندان دارای فرزند زیر 6 سال، کارمندان مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی و کارمندان بالای 60 سال است..

وی با اشاره به اینکه غلظت ذرات معلق PM2.5 در تهران امروز (20 دی) بیش از 10 برابر دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت بوده است، گفت: اکنون آلاینده اصلی هوای کلانشهر تهران PM2.5 است. معلق. وی بیان کرد: این ذرات اثرات زیادی بر سلامت انسان دارند و اصلی ترین عامل خطرناک موجود در هوا برای افراد هستند.

او افزود: در این شرایط افزایش چشمگیر بیماری های قلبی عروقی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان دور از انتظار نخواهد بود. همچنین افزایش قابل توجهی در علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

وی تاکید کرد: در این شرایط افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از هرگونه فعالیت بدنی خارج از منزل و سایر افراد نیز از انجام فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا