ورزشی

فاریاب قطب تولید طلای کشور خواهد شد

فاریاب قطب تولید طلای کشور خواهد شد

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز؛ حجت‌الاسلام علیدادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، با همراهی جمعی از مدیران و مسئولان جنوب استان از معدن و کارخانه تیتانیوم کهنوج و کارخانه‌های سیلیس، کنسانتره کرومیت و طلای زرترشت فاریاب بازدید کردند.  
استاندار کرمان در بازدید از معدن تیتانیوم کهنوج با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: نامگذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» حجت را بر همه مدیران اجرایی تمام کرده لذا باید بیش از گذشته از ظرفیت مردمی در راستای پویایی اقتصاد و اشتغال استفاده شود.  
محمدمهدی فداکار بیان داشت: طی بازدید از کارخانه و شرکت تیتانیوم شهرستان کهنوج ظرفیت‌های اشتغال و پیشرفت فاز دوم این کارخانه رضایت‌بخش بوده و انتظار می‌رود تا ۶ ماه آینده بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه تیتانیوم صورت گیرد که اولین تیتانیوم تولیدی کشور است.  
استاندار کرمان به بازدید از معادن طلای شهرستان فاریاب اظهار داشت: به‌زودی کارخانه شیشه‌سازی در این شهرستان احداث می‌شود و زمینه اشتغال یک‌هزار نفر را ایجاد می‌کند.  
فداکار ابراز داشت: شهرستان فاریاب با دارا بودن سه معدن طلا، می‌تواند قطب معادن طلای کشور باشد.  
استاندار کرمان افزود: فاز دوم کارخانه کرومیت فاریاب نیز در حال احداث است و طبق بازدیدی که سنوات گذشته انجام شد، کارخانجات سیلیس و کرومیت، پیشرفت قابل توجهی دارند.  
نماینده ولی‌فقیه در استان نیز عنوان کرد: با توجه به بازدید‌های انجام شده ۵۰ معدن از انواع مختلف در شهرستان فاریاب مشاهده شد و این منطقه به لحاظ ایجاد اشتغال، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی دارد و با راه‌اندازی کارخانجات مربوطه، اشتغال بسیار بالایی خواهیم داشت.  
حجت‌الاسلام علیدادی، مسؤلیت‌های اجتماعی و فرهنگی معادن و تحولی که می‌توانند ایجاد کنند را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه و پیشرفت در بخش معدن، ثروت جایگزینی برای نفت خواهد بود.  
گفتنی است، نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی کرمان، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های کهنوج و فاریاب، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و دیگر مسؤلان در این بازدید‌ها حضور داشتند.  
انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از سبک نوشتاری زیبا و توصیفات جذاب، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌های مفصل و زنده از رویدادها و مسابقات ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در به اشتراک گذاری احساسات و لحظات برجسته ورزش با شما دوستان ورزشی قرار می‌دهم. همراه با من باشید و به دنیای هیجان انگیز ورزشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا