بین الملل

فریاد هزاران شهروند فرانسوی؛ اسرائیل قاتل است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز ، چندین هزار نفر در پاریس و سایر شهرهای فرانسه در حمایت از فلسطینیان راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، معترضین برای برگزاری شعارهایی مانند “فلسطین زنده خواهد ماند” ، “فلسطین پیروز خواهد شد” ، “اسرائیل قاتل ، همدست ماکرون” و “همه ما فلسطینی هستیم” در میدان جمهوری جمع شدند.

برتراند هیلبرون ، رئیس انجمن همبستگی فرانسه و فلسطین ، که سازماندهی تظاهرات در پاریس و سایر شهرها بود ، گفت که آتش بس چیزی را حل نمی کند. وی افزود: “این مبارزه مربوط به همه کسانی است که ارزشهای عدالت ، عزت و حاکمیت قانون را حفظ می کنند.”

وائل ، معترض 28 ساله در پاریس که پرچم فلسطین را به دور خود به اهتزاز درآورد ، گفت: “حتی اگر بمب گذاری به پایان رسیده باشد ، اشغالگر هنوز در آنجا است.”

وی افزود: “ساکنان شیخ جراح هنوز در معرض خطر اخراج هستند و نوار غزه مسدود شده است.”

براساس این گزارش ، اعتراضات دیگر در شهرهای اطراف فرانسه برگزار شد. به گفته مقامات لیون ، 1100 نفر در جنوب شرقی شهر راهپیمایی کردند. در شمال لیل ، حدود 1000 نفر در یک اعتراض شرکت کردند.

تظاهرات مشابهی در شهر استراسبورگ در شرق فرانسه و همچنین در تولوز و مونپلیه در جنوب برگزار شد. عماد ، معترض استراسبورگ گفت: “فلسطینی ها حق دارند در صلح زندگی کنند و یک کشور داشته باشند.” اسرائیل ما را از حقوق و خانه هایمان محروم کرده است. “من یک فلسطینی هستم ، اما دیگر حق رفتن به آنجا را ندارم ، خانواده ام همه چیز را از دست داده اند.”

فریاد هزاران شهروند فرانسوی؛ اسرائیل قاتل است

هزاران نفر روز شنبه مقابل Hyde Park در ویکتوریا در لندن تجمع کردند. معترضین با در دست داشتن پلاک ، دست نوشته ها و پرچم های فلسطینی حمایت خود را از شهروندان فلسطینی نشان دادند. حضور پرشور مردم در این تظاهرات منجر به کندی در تردد خودروها شد.

در جریان تظاهرات ، عده ای پرچم این کشور را در حمایت از فلسطین حمل کردند. دیگران بر روی دیوارها فلسطین آزاد نوشتند. در جریان این اعتراضات شعارهای “اسرائیل یک تروریست است” و “ما همه فلسطینی هستیم” نیز شنیده شد. شعار “شرمنده جانسون” نیز در خیابان معروف داونینگ استریت شنیده شد.

فریاد هزاران شهروند فرانسوی؛ اسرائیل قاتل است

پنجشنبه شب ، پس از گزارش برخی منابع خبری از احتمال آتش سوزی ، کابینه امنیتی اسرائیل رسماً با آتش بس و آتش بس با واسطه مصر موافقت کرد. ساعتی بعد ، گروه های مقاومت فلسطین در بیانیه های جداگانه ای اعلام کردند که تا زمان پایبندی تل آویو به آتش بس متعهد می شوند.

فلسطینی ها برای جشن پیروزی مقاومت در غزه و کرانه باختری از جمله شهر بیت المقدس به خیابان ها آمدند ، در حالی که همه رسانه های صهیونیستی شکست تل آویو را در این ماجراجویی جدید علیه مقاومت فلسطین و هزینه های زیاد تصدیق کردند. . رژیم صهیونیستی در این دوره

انتهای پیام / متر


تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا