جامعه

فعالیت ۱۳ هزار نیروی خدمات شهری در زمان بارش‌ باران و برف در پایتخت

فعالیت ۱۳ هزار نیروی خدمات شهری در زمان بارش‌ باران و برف در پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از فعالیت 13 هزار نیروی خدمات شهری در هنگام بارش باران و برف در پایتخت خبر داد.

به گزارش آپارات نیوز، مانور برف روبی با هدف آماده سازی و هماهنگی نیروها و تجهیزات و ماشین آلات عملیاتی در فصل بارندگی جهت تسهیل در تردد شهروندان با حضور حسین نظری – معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی پیرهادی – رئیس بهداشت کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، علی محمد مختاری – مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران – و حمید جوانی – شهردار منطقه 3 – در ستاد برف روبی منطقه 3 برگزار شد.

حسین نظری در این مراسم گفت: انشالله امسال باران رحمت الهی نصیب ما می شود و این رزمایش متناسب با آمادگی برای بارش برف و باران تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران برای بارندگی های پاییزی و زمستانی خود برنامه ریزی کرده است، گفت: شهرداری تهران تسهیل تردد در معابر، بزرگراه ها و پارک ها را در این ایام در دستور کار خود قرار داده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه ستاد برف روبی در 22 منطقه شهرداری تشکیل شد، افزود: در هر منطقه ستاد برف روبی زیر نظر شهردار منطقه و با توجه به امکانات فعالیت می کند. ، تجهیزات و ماشین آلات مربوط به برف روبی. این اقلام توسط شهردار منطقه بین مناطق توزیع می شود.

نظری با اشاره به بکارگیری 13 هزار نیروی خدمات شهری در هنگام بارش باران و برف در پایتخت گفت: علاوه بر این تعداد کارگر، 16 هزار نفر نیز به عنوان کارگر فضای سبز مشغول به کار هستند.

وی همچنین از برگزاری رزمایش بزرگ برف روبی در روز یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: این رزمایش برای آمادگی کامل شهر تهران برای بارش باران و برف است.

همچنین مهدی پیرهادی – رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران – در حاشیه این مانور گفت: اولین مانور برف روبی امروز در ستاد برف روبی منطقه 3 برگزار شد و شروع خوبی بود. و دعا می کنیم امسال شاهد الطاف الهی در پایتخت باشیم

وی با اشاره به کاهش بارندگی در دو ماه گذشته در تهران گفت: بر اساس گزارش در این مدت پنج میلی متر بارندگی داشته ایم که در چند سال گذشته بی سابقه بوده و امیدواریم شاهد بارش باران و برف باشیم. در ماه های آینده پایتخت باشد

پیرهادی با اشاره به اینکه در منطقه 3 یک سایت مرکزی و 4 زیرمجموعه برف روبی وجود دارد، گفت: تهران حدود 400 کیلومتر بزرگراه دارد که 22 کیلومتر آن در منطقه 3 قرار دارد که باید برای تسهیل تردد توجه ویژه شود. در هنگام بارش برف و باران شهروندی می شوند

در بخشی دیگر از این مراسم حمید جوانی – شهردار منطقه 3 – نیز به فعالیت پنج سایت اصلی و فرعی برف روبی در منطقه اشاره کرد و گفت: این منطقه دارای شش بخش و 12 محله است. نقاط حساس بارندگی های سال های گذشته در منطقه شناسایی و مشکلات مربوط به بارش برف و باران در این نقاط برطرف شده است.

وی با اشاره به استفاده از 112 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در پنج سایت برف روبی افزود: این دستگاه در اختیار مناطق قرار می گیرد ضمن اینکه 1200 نیروی خدمات شهری نیز برای بارش برف و باران در پاییز و زمستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش آپارات نیوز، علی محمد مختاری – مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران – نیز در این مراسم با اشاره به استخدام 16 هزار و 500 کارگر فضای سبز در تهران، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در صورت بارش برف در تهران، سازمان بستان‌ها نیز از توان خود برای تکان دادن برف از روی شاخه‌های درختان پارک و جاده‌ها استفاده می‌کند تا شاهد شکستن شاخه‌های درختان نباشیم.

وی همچنین از پیرایش درختان از 24 آذرماه امسال خبر داد و گفت: این کار نیز با برنامه ریزی هایی که در پارک ها و معابر انجام می شود آغاز می شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا