دانش و سلامت

قهوه نه تنها برای ضربان قلب مضر نیست بلکه می‌تواند مفید باشد!

قهوه نه تنها برای ضربان قلب مضر نیست بلکه می‌تواند مفید باشد!

طبق گزارش شفاف و به نقل از پزشکی اکسپرسدکتر گرگوری مارکوس از دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو گفت: “ما شواهد کافی برای ممنوعیت نوشیدن قهوه افراد مبتلا به بیماری های قلبی پیدا نکرده ایم.” قهوه می تواند در برخی افراد ضربان قلب را افزایش دهد ، اما من فکر می کنم نادر است.

طبق مطالعه ای که در 19 ژوئیه در ژورنال JAMA Internal Medicine منتشر شد ، نتایج نشان می دهد هر فنجان قهوه ای که شخص می نوشد می تواند به طور متوسط ​​سه درصد خطر آریتمی قلبی را کاهش دهد.

ماركوس می گوید: “بیشتر افرادی كه از آریتمی قلبی رنج می برند می توانند از نوشیدن قهوه لذت ببرند و حتی بعضی از آنها حتی می توانند خطر آریتمی قلبی را در بعضی افراد كاهش دهند.”

وی افزود: “قهوه یکی از نوشیدنی های پرمصرف در جهان است.” خاصیت تحریک کننده آن باعث شده است پزشکان نوشیدن افراد مبتلا به بیماری قلبی را ممنوع کنند.

برای بررسی تأثیر قهوه بر ضربان قلب ، مارکوس و همکاران. داده های 386000 نفر مورد بررسی قرار گرفت.

در میان این افراد ، 17000 در طی 4 تا 5 سال دچار آریتمی قلبی شدند.

از همه شرکت کنندگان در مورد مصرف قهوه س askedال شد و پاسخ آنها با نتایج مقایسه شد.

نتایج نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین کافئین و اختلالات ریتم قلب وجود ندارد.

دکتر می گوید: “اگرچه قهوه بر اساس این یافته ها ممکن است باعث آریتمی قلبی نشود ، اما از آن جلوگیری نمی کند”. زاکاری گلدبرگر ، استادیار قلب در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون.

برای بررسی تأثیر قهوه بر قلب و احتمال محافظت از آن در برابر آریتمی های قلبی ، مطالعات بیشتری لازم است.

ماركوس می گوید: “قهوه خاصیت ضد التهابی دارد و التهاب در آریتمی قلبی نقش دارد.” کافئین همچنین می تواند فعالیت بیشتری در فرد ایجاد کند ، که به نوبه خود خطر اختلالات ریتم قلب را کاهش می دهد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا