عمومی

قیمت بهترین کارت گرافیک ها در سال 2021

برای راه ا ندازی یک سیستم گیمینگ مجهز به این محصول، به یک منبع تغذیه با حداقل توان ۳۵۰ وات نیاز دارید که از کانکتور۶ پین PCI برخوردار باشد. پورت های کارت شامل دو عدد HDMI و دو عدد Display Port میشود که امکان اتصال انواع مانیتورها در وضوح تصویر Full HD تا ۴K را فراهم می سازند.
کارت گرافیک ایسوس مدل ROG STRIX GTX 1650 SUPER OC Gaming علاوه بر مشخصات فنی بسیار مناسب خود، از طراحی ظاهری جذابی بهره می برد که با به کارگیری دیودهای نوری RGB به زیبایی آن افزوده شده است.

به طورکلی کاربرانی که نرخ فریم بسیار بالا در وضوح تصویر Full HD را مدنظر دارند، می توانند روی این محصول حساب ویژهای باز کنند. ابعاد نماینده ایسوس برابر با ۴۸×۱۲۹×۲۴۳ میلیمتر بوده و به این ترتیب در بسیاری از کیس های موجود در بازار قابل نصب است. کارت GTX 1650 SUPER در بنچمارک Passmark به امتیاز قابل توجه ۹۸۲۵ دست یافته که اندکی بالاتر از امتیاز RX 580 به شمار میرود. در ادامه میتوانید نرخ فریم این کارت را در وضوح Full HD با تنظیمات گرافیکی High مشاهده کنید.

قیمت بهترین کارت گرافیک ها در سال 2021

مقایسه قیمت کارت گرافیک ها

واحد پردازش گرافیکی یا به اختصار GPU که گاهی وقتها واحد پردازش بصری یا VPU نیز نامیده می شود در واقع وظیفه رندرینگ یا نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایشگر در کامپیوتر ها و همچنین لپتاپ، اسمارت فون و سایر گجت ها را عهده دار می باشد.
در واقع کارت های گرافیک بطور قابل توجهی، میزان و حجم عملیات مربوط به پردازنده اصلی کامپیوتر را کاهش می دهند و بر اساس برند ( کارت گرافیک ایسوس ASUS ، کارت گرافیک ام اس آی MSI ، کارت گرافیک ایکس اف ایکس XFX ، کارت گرافیک زوتاک ZOTAC ، کارت گرافیک گالاکس GALAX ، کارت گرافیک گیگابایت GIGABYTE و کارت گرافیک ساپ فایر SAPPHIRE، براساس قالب ساخت کارت گرافیک کارت گرافیک های ای ام دی AMD , کارت گرافیک های انویدیا NVIDIA، بر اساس نوع حافظه رم ( ِِDDR2 ، DDR3 ، GDDR5 ) انتخاب کنیم .

Radeon Hd 6670 تفاوت چندانی با Radeon HD 5670 ندارد خوشبتانه این کارت گرافیک نیز، نیازی به کابل برق اضافی ندارد و با همان برق اسلات 16x PCIe کار می کند. از آنجایی که کارت های سری 5 رو به تمام شدن هستند قیمت کارت گرافیک 6670 بهترین جایگزین برای این بازه قیمتی است.

Radeon HD 6770 همان Radeon HD 5770 است با این تفاوت که از Blu-ray 3D نیز پشتیبانی می کند اما هیچ تفاوتی از نظر بازده و قدرت گرافیکی ندارد. قیمت این کارت گرافیک در بازار جهانی 120 دلار و در کشور ما از 165,000 تومان آغاز می شود. این کارت گرافیک برای آپگرید از HD 5750 یا GTS 450 گزینه مناسبی است و اختلاف قیمت آن نسبت به بازده آن، معقول است. Radeon HD 6770 با توجه به قیمت و بازده آن گزینه مناسبی برای شروع گیمرهای حرفه ایی است.
کارت گرافیک Radeon HD 6990 با 4GB حافظه RAM برای مدت چند هفته قوی ترین کارت گرافیگ دنیا بود تا اینکه Nvidia کارت گرافیک GeForce GTX 590 را عرضه کرد البته GTX 590 بطور کامل بر HD 6990 پیروز نیست و هر کدام از این دو کارت گرافیک نام برده شده در بعضی شرایط بر دیگری برتری دارند. لازم است بدانید که اختلاف بازده Radeon HD 6990 و GTX 590 نسبت به GTX 580 آنقدر محسوس نیست که کاربر را به هزینه اضافی مجاب کند.
Radeon HD 6790 همراه با DirectX 11، پشتیبانی از چند خروجی تصویر، Eyefinity و خروجی صوتی HD (برای بازی های مدرن) می باشد. این اواخر GeForce 460 768MB به سختی در بازار یافت می شود به همین دلیل تنها گزینه در این رنج بازار Radeon HD 6790 است.

سوالات متداول کارت گرافیک

  • یک کارت گرافیک روی سیستم کامپیوتر چیست؟

کارت گرافیک که شامل کارت گرافیک، کارت نمایش، آداپتور گرافیک یا آداپتور نمایش نیز نامیده می شود یک کارت توسعه است که تغذیه تصاویر خروجی را به دستگاه نمایشگر مانند مانیتور کامپیوتر تولید می کند.

  • کارت گرافیک چه مصارفی دارد؟

کارت گرافیک یک کارت توسعه برای رایانه شما است که وظیفه ارائه تصاویر به صفحه نمایش را بر عهده دارد. GPU های پیشرفته برای بازی، ردیابی اشعه، تولید گرافیک و حتی استخراج ارز رمزپایه مورد استفاده قرار می گیرند.

  • آیا کارت گرافیک همان RAM هست؟

خوب، قطعاً یک کارت گرافیک متفاوت است. کارت گرافیک شما همان کاری است که کار رندر را انجام می دهد ، RAM فقط برای نگهداری داده ها برای دسترسی به پردازنده و GPU وجود دارد. امروزه معمولاً 6-8 گیگابایت RAM در یک لپ تاپ مناسب نصب می کنید. اگر اهل بازی 2k یا 4k نباشید ، حتی یک RAM 4 گیگابایتی نیز کافی است.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا