بین الملل

لس‌آنجلس‌تایمز: فرصت بایدن برای ورود به برجام محدود است

لس‌آنجلس‌تایمز: فرصت بایدن برای ورود به برجام محدود است

لس آنجلس تایمز امروز با نوشتن یادداشتی از تریسی ویلکینسون ، تمایل جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده برای بازگشت به توافق هسته ای در ایران را مورد بررسی قرار داد و معتقد بود که این یکی از دشوارترین چالش های سیاست خارجی است دولت جدید واشنگتن روبرو است. شستشو.

در این تفاهم نامه آمده است: “انتخاب تیم رئیس جمهور باید بر مسیر دشوار تحریم های جدید دوران ترامپ فائق آید.” [هسته‌ای] “پیشرفت به روشی که حمایت محلی و بین المللی را به دست آورد و ایران را متقاعد کند که این همکاری به نفع خود آن است.”

این روزنامه با اشاره به اینکه دولت بایدن پس از تصویب سازمان ملل وقت کمی برای بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل داشت ، نوشت: “رئیس جمهور میانه رو ایران ، که بهترین حامی توافق است ، در ژوئن ترک می شود.” .

سوزان مالونی ، کارشناس سابق غرب آسیا در وزارت امور خارجه و مدیر فعلی سیاست خارجی موسسه بروکینگز گفت: “ما در دولت بایدن باتجربه ترین تیم را برای معامله با ایران داریم که از سال 1979 تاکنون بی سابقه بوده است.” ، به لس آنجلس تایمز گفت.

مالونی با این وجود موانع تعامل دولت بایدن با ایران مانند همیشه قوی است ، افزود: باید در این زمینه رویکردی اتخاذ شود که [بازگشت به برجام] تعلل نکنید. “ما واقعاً چاره ای نداریم.”

مقامات اروپایی در بیانیه ای گفتند: “کشورهای اروپایی که با ایالات متحده و ایران توافق هسته ای بزرگی را انجام داده اند مشتاق همکاری با دولت بایدن هستند و اطمینان دارند که این کشور یک شریک قابل اعتماد در این زمینه خواهد بود.” گفت مصاحبه “برای خنثی سازی خصومت چهار ساله ترامپ.”

یک مقام اروپایی به تایمز گفت: “ما در حال حاضر بسیاری از آنها (اعضای دولت بایدن) را می شناسیم و نیازی نیست که تلاش کنیم آنها را بشناسیم.”

نویسنده این تفاهم نامه در ادامه گفت که بایدن و تیم مشاوران وی به دنبال راه هایی برای تقویت بخشهای توافق هسته ای برای تأیید مخالفان خود در کنگره بودند: “در این میان ، گسترش محدودیت ها – مهمترین قسمت محدود کردن تولید سوخت است. [هسته‌ای] “در سال 2030 فروپاشی می شود و به عنوان سدهای غروب آفتاب شناخته می شود و همچنین دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را گسترش می دهد.”

لس آنجلس تایمز سپس با اشاره به مخالفت مکرر ایران با درخواست کشورهای مذاکره کننده برای گنجاندن موضوعاتی مانند برنامه موشک بالستیک و فعالیت های منطقه ای در توافق هسته ای ، افزود: “با این حال ، مذاکره کنندگان بین المللی به دلیل توافق هسته ای تصمیم گرفتند که تسلیم شوند زیرا “محدود کردن سلاح های هسته ای ایران یک هدف فوری تر بود.”

مایک پمپئو ، وزیر خارجه اسبق آمریکا و تیمش در تلاشند موانع بیشتری را بر سر راه روابط با ایران قرار دهند تا دولت بایدن نتواند فقط برجام را برگرداند.

با این حال ، گلدنبرگ استدلال کرد که ماهیت سیاسی نترسانه اقدامات دولت ترامپ می تواند تخفیف تحریم ها علیه ایران را برای دولت بایدن آسان کند.

مقامات سابق و فعلی آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده ، انگلیس و اسرائیل در مورد دستیابی دولت جدید آمریکا به توافق هسته ای جدید با ایران در سال 2021 تردید داشتند.

پیش از این در گفتگو با نیویورک تایمز ، بایدن موضع خود را در مورد چند ماه نخست دولت احتمالی خود توصیف کرد و گفت که وی هنوز در موقعیت بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل به عنوان “نقطه آغاز مذاکرات آینده” است. “و اینکه ایران محدودیت ها را رعایت خواهد کرد. ایستادن.

311311

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا