جامعه

لغو مجوز 7 مدرسه گران‌فروش/ اعلام سقف و کف شهریه‌های مدارس

لغو مجوز 7 مدرسه گران‌فروش/ اعلام سقف و کف شهریه‌های مدارس

رئیس سازمان آموزش و پرورش مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش امسال از افزایش آموزش مصوب و برنامه آموزش خارج از كلاس مدارس غیر دولتی خبر داد و گفت: سقف افزایش تدریس 30٪ و حداقل افزایش شهریه است. 15٪

به گزارش آپارات نیوز ، مجتبی زینیوند روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه امسال تدریس آموزشی و خارج از برنامه درسی مدارس غیر دولتی را افزایش داده است ، اظهار داشت:.

به گفته وی ، سقف افزایش شهریه مدارس 30 درصد و حداقل افزایش شهریه 15 درصد است.

زینیوند اضافه کرد: بیشترین میزان شهریه دریافت شده برای دوره ابتدایی 12 میلیون تومان ، دوره متوسطه اول 14 میلیون تومان و دوره متوسطه دوم 17 میلیون تومان است.

شناسایی 45 مدرسه با شهریه غیر متعارف و ابطال مجوز برای 7 مدرسه گران قیمت

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 40 تا 45 مدرسه را که شهریه غیر متعارف دریافت کرده اند شناسایی کردیم ، گفت: “به تعدادی از اخطارها رسیدگی شده و اخیراً هفت مدرسه متعلق به مدارس علامت تجاری توسط هیئت نظارت تهران ابطال شده است.” برخی نیز توبیخ کتبی دریافت کرده اند و برخی نیز باید رأی دهند. نظارت ما حداکثر است و هیچ تعارفی با کسی نداریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش و مرکز غیردولتی گفت: انتظار می رود مدارس هزینه فعالیت های فوق برنامه را در دوره کرونا به خانواده ها برگردانند. آنها به هر یک از مدارس اعلام می شوند و یا باید هزینه های تجارت ناتمام را به والدین بازپرداخت کنند یا شهریه سال آینده را محاسبه کنند. بنیانگذاران نیز مجبور شدند به طور کامل به معلمان بپردازند و تخلفات نیز رسیدگی شد.

زینیوند با اشاره به نظارت مدرسه در هنگام ثبت نام گفت: “دیروز یکی از والدین به ما اطلاع داد که یک مدرسه ابتدایی 17 میلیون شهریه پرداخت می کند و بازرسان ما بلافاصله اعزام می شوند.” والدین دانش آموزان باید از طریق سیستم 4317 تخلفات را به ما اطلاع دهند و حتما پیگیری کنند.

وی همچنین گفت که امکان دارد شخصاً شکایتی را مطرح کنیم ، خصوصاً در مناطقی یک تا شش تهران و اینکه سرپرستان ما در دفاتر مستقر هستند. این روزها 430 شکایت از طریق سامانه داشتیم که حدود 100 مورد آن نتیجه گرفته است.

پیش برو

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا