دانش و سلامت

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

MDA HUB مایک گرینلی در بیانیه ای گفت: «تصاویر گرفته شده توسط ماهواره های ما، که در توانایی آنها برای نظارت، ادغام و تجزیه و تحلیل آب و هوا با سایر منابع تصویری از شرکت های تجاری رصد زمین بی نظیر است. گزارش های اطلاعاتی جامع و به روز برای اوکراین ارائه خواهد کرد.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. محصولات اصلی این شرکت عبارتند از Canadarem که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود و همچنین Canadarem 2 و Dexter که توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود.

“کانادرم” مجموعه ای از بازوهای مکانیکی است که بر روی شاتل های فضایی و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اجسام خارجی در پیاده روی های فضایی نصب شده اند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های رادار “MDA” قابل توجه است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره رادارست-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد، و همچنین سه فضاپیمای صورت فلکی رادارست را ساخت که در ژوئن 2019 بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کردند. مدارهای زمین پرتاب شده است.

در بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نشده است که MDA از ماهواره های دیگر شرکت ها به چه تصاویری نگاه خواهد کرد.

برخی از احتمالات وجود دارد. برای مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، تصاویر “SAR” از اوکراین را در حملات روسیه در 24 فوریه و فضاپیمای Maxar Technologies، Planet And BlackSky گرفت که عکس‌هایی از تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای آن گرفت. Maxar اخیرا مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرده است که نشان می‌دهد آسیب‌های عمده به فروشگاه‌های مواد غذایی، خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر وارد شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا