جامعه

محیط زیست: برنامه هفتم به خودداری از دفن پسماندهای قابل بازیافت توجه کند

محیط زیست: برنامه هفتم به خودداری از دفن پسماندهای قابل بازیافت توجه کند

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: یکی از موادی که به گنجاندن آن در برنامه تاکید داریم این است که تا پنج سال آینده پسماندهای قابل بازیافت دفن نشوند.

مهدی خادم ثامنی در گفت و گو با آپارات نیوز افزود: تاکید ما بر خودداری از دفن پسماندهای قابل بازیافت در راستای تحقق اقتصاد چرخشی است تا پسماندها وارد چرخه اقتصاد و به مواد اولیه تبدیل شوند و این موضوع از اولویت‌های حوزه مدیریت پسماند است.

وی درباره سایر موضوعات پیشنهادی سازمان محیط زیست برای برنامه هفتم توسعه گفت: مدیریت اجرایی پسماندها مکلف هستند نسبت به مدیریت صحیح پسماند تولیدی اقدام و از هرگونه انتشار آلودگی در منابع آب و خاک جلوگیری کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست  اضافه کرد: بر اساس یکی دیگر از پیشنهادهای ما، دستگاههای اجرایی به موجب ماده ۱۱ قانون مدیریت پسماند حسب ارتباط با موضوع، مسوولیت نظارت بر اجرای مقررات مدیریت پسماند در حوزه فعالیت‌های مرتبط با خود را دارند.

وی یکی دیگر از پیشنهادهای سازمان محیط زیست برای برنامه هفتم توسعه را معطوف به شهرداری‌ها دانست و اظهارکرد: بر این اساس شهرداری‌های شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر و شهرهای ساحلی و حاشیه تالاب‌های داخلی موظف هستند تا تا پایان برنامه هفتم پسماندهای خود را با روش‌های نوین و فناوری‌های جدید مدیریت کنند.

خادم ثامنی در پایان اظهار امیدواری کرد که رایزنی‌های سازمان محیط زیست و نمایندگان مجلس موجب گنجانده شدن این پیشنهادات در برنامه هفتم توسعه و محیط زیستی‌تر شدن این برنامه بشود.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا