بین الملل

مدیترانه شرقی، محور رایزنی چاووش‌اوغلو و پامپئو در جمهوری دومینیکن

مدیترانه شرقی، محور رایزنی چاووش‌اوغلو و پامپئو در جمهوری دومینیکن

وزرای امور خارجه آمریكا و ترکیه در جریان سفر خود به جمهوری دومینیكن ، تنشها در شرق مدیترانه را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو و همتای ترکیه ای وی ، مولوت Çاوووشو ، در سفر به جمهوری دومینیكن در میان اختلافات بین ترکیه و یونان در مورد دریای مدیترانه شرقی و هشدار اروپایی مبنی بر ادامه بی ثباتی در منطقه و به گزارش آپارات نیوز ، خبرگزاری آناتولی ، تأثیر آن را نشان داد. آنها مشاوره در مورد حل بحران ناشی از تنش در شرق مدیترانه را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

وزارت امور خارجه آمریكا پس از دیدار پومپئو و كاووساوغلو ، اعلام كرد كه دو طرف در مورد ضرورت فوری برای جلوگیری از تنش در مدیترانه شرقی در حال گفتگو هستند.

Çavuşo .lu در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه خود تأکید کرد که آنکارا به دفاع از منافع خود ادامه خواهد داد.

وی به همتای آمریکایی خود در مورد حقوق قانونی کشورش در منطقه اطلاع داد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت: “ما موضع ترکیه و قبرس شمالی (ترکی) در رابطه با شرق مدیترانه را بیان کردیم.” ما در این دوره رویکرد سازنده ترکیه را در این رابطه نشان داده ایم. مسائل و اقدامات آن صحیح است.

Çavuşo‌lu یونان را به “تبلیغات سیاه” و “سانسور تبلیغی علیه ترکیه” متهم کرد و گفت: آتن ادعا کرد که اقدامات آنکارا نامعتبر است و قوانین بین المللی را نقض می کند ، در حالی که اقدامات ترکیه کاملاً مطابق با قوانین بین المللی است. هماهنگ است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا