جامعه

مدیریت بحران سرما با سیل و زلزله فرق دارد/تاکید بر رعایت اصول ایمنی در اسکان اضطراری

مدیریت بحران سرما با سیل و زلزله فرق دارد/تاکید بر رعایت اصول ایمنی در اسکان اضطراری

دبیرکل هلال احمر مدیریت بحران در هوای سرد را با مدیریت بحران در سیل و زلزله متفاوت دانست و گفت: نباید به بحران سرما با همان منظر امدادرسانی در سیل و زلزله نگاه کنیم. در شرایط سرد نحوه کمک رسانی و توزیع اقلام متفاوت خواهد بود.

به گزارش آپارات نیوز، در جلسه هماهنگی جمعیت هلال احمر جهت پیگیری تصمیمات قبلی و اتخاذ تصمیمات جدید در خصوص برودت هوا که صبح امروز در قالب ویدئو کنفرانس با مدیران عامل و معاونان امداد و نجات استان های سراسر کشور برگزار شد، یعقوب سلیمانی گفت: هیچکس پنهان نیست و آنچه تحت عنوان گزارش عملکرد است بیانگر همین موضوع است. امدادگران جمعیت هلال احمر تنها در یک هفته گذشته به بیش از 14 هزار نفر در حوادث جوی کمک کرده اند که اقدام فوق العاده ای است.

وی در ادامه گفت: مدیریت بحران سرما با مدیریت بحران سیل و زلزله متفاوت است. سیل و زلزله ویران می کند اما سرما این ویژگی را ندارد و خانه و زندگی مردم ویران نمی شود. طبیعی است که در این شرایط نحوه نورپردازی و توزیع اقلام متفاوت خواهد بود.

سلیمانی با بیان اینکه در توزیع اقلام امدادی باید به نیازها، ضرورت ها و واقعیت ها توجه شود، اظهار کرد: اکنون ممکن است عده ای به هر دلیلی از هلال احمر درخواست کنند، اما من گفتم نیازها انجام شود. در نظر گرفته شود و با توجه به شرایط و نیازهای موجود امداد رسانی شود.

تاکید بر رعایت اصول ایمنی در اسکان اضطراری

دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین با تاکید بر اینکه باید مراقب تصمیمات خود باشیم و فکر کنیم گفت: رعایت اصول ایمنی در مواردی مانند اسکان اضطراری بسیار مورد تاکید است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی بسیار غنی در جمعیت هلال احمر وجود دارد، گفت: در حوزه های دیگری نیز فعالیت داشته ام اما حضور و تجربه در هلال احمر بیش از سایر نهادها است و این امر موجب شده است که سرمایه اجتماعی در جمعیت هلال احمر ایجاد شود. هلال احمر.. لباس جمعیت هلال احمر آرامش بخش است و مردم با دیدن آن احساس آرامش می کنند.

سلیمانی در پایان با تقدیر از اقدامات مهدی ولی پور رئیس سابق سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: آقای ولی پور بیش از سه دهه زحمات زیادی کشید و در دوران مدیریت خود سازمان امداد را با صبر و حوصله و بدون مرز مدیریت کرد که از این بابت قدردانی می کنیم. آقای. محمودی هم فرد توانمندی است که حضورش در سازمان امداد قطعا مثمر ثمر خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا