جامعه

مردان چقدر به کلسیم و ویتامین D نیاز دارند؟

مردان چقدر به کلسیم و ویتامین D نیاز دارند؟

لازم به ذکر است که اگر به هر دلیلی نیاز روزانه آقایان مانند خانم ها با مصرف غذا تامین نشد، باید از مکمل های مخصوص آقایان استفاده کنند. در این میان مردان نیز می توانند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند.

به گزارش آپارات نیوز، غذا باید اولین منبع مواد مغذی برای همه باشد. از جمله میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی، محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی، آجیل، دانه ها، لوبیاها و چربی های سالم. باید بدانیم که رژیم غذایی متعادل بهترین راه برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن از جمله پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی است.

اگر از الگوی غذایی متعادل پیروی نکنید، به اندازه کافی نخوابید یا به طور منظم ورزش نکنید، ممکن است سطح انرژی خوبی نداشته باشید. زمانی که تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکنید یا در مقادیر توصیه شده دریافت نکنید، بدن شما در مبارزه با بیماری دچار مشکل می شود و در نتیجه ممکن است به مکمل های غذایی نیاز باشد. اما قبل از مصرف مکمل، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و پزشک خود صحبت کنید. همچنین مهم است که قبل از تصمیم به مصرف مکمل ها در مورد ایمنی و اثربخشی آنها بیشتر بدانید.

همه افراد از جمله مردان باید در انتخاب مکمل ها دقت کنند. مکمل ها را فقط از داروخانه ها خریداری کنید و مطمئن شوید که نشان FDA را دارند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا مکمل ها ممکن است برای مردان توصیه شود. برخی از این دلایل عبارتند از:

سلامت استخوان: کلسیم و ویتامین D از مواد مغذی کلیدی برای سلامت استخوان هستند. اگر کمبود این مواد مغذی دارید، ممکن است به مکملی غیر از یک مولتی ویتامین معمولی نیاز داشته باشید. زیرا مولتی ویتامین ها معمولاً حاوی کلسیم کافی برای انجام توصیه ها نیستند.

لازم به ذکر است که مردان به 1000 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. مردان بالای 70 سال به 1200 میلی گرم کلسیم در روز و نوجوانان به 1300 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند.

مردان نیز به 600 واحد بین المللی ویتامین D در روز نیاز دارند. بعد از 70 سالگی این مقدار به 800 واحد ویتامین D افزایش می یابد.

سلامت چشم: کاروتنوئیدها مانند لوتئین و زآگزانتین ممکن است در سلامت چشم نقش داشته باشند. روی گنجاندن میوه ها و سبزیجاتی مانند کلم پیچ، اسفناج، هویج، طالبی، سیب زمینی شیرین و کلم بروکلی در وعده های غذایی خود تمرکز کنید.

آقایان باید در مصرف مکمل های فاقد آهن احتیاط کنند. زیرا اگر مردان مشکلی نداشته باشند این عنصر می تواند برای مردان مشکل ساز باشد.

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، هنگام بررسی مکمل های غذایی باید به غذا توجه شود. مصرف بیش از حد یک ماده غذایی می تواند تهدیدی جدی برای سلامتی باشد. برای کمک به ارزیابی الگوی غذایی روزانه خود قبل از شروع رژیم مکمل، با یک متخصص تغذیه خبره مشورت کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا