حوادث

مرگ ۶۱ نفر در حوادث جوی ابتدای امسال تاکنون/ افزایش ۱۰۰ درصدی مصدومان

مرگ ۶۱ نفر در حوادث جوی ابتدای امسال تاکنون/ افزایش ۱۰۰ درصدی مصدومان

رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که در حوادث جوی رخ داده از ابتدای سال تاکنون ۶۱ نفر جان خود را ازدست داده‌اند که بیشترین مورد آن مربوط به سیل و پس از آن رعد و برق بوده است.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با آپارات نیوز با اشاره به آمار موارد فوتی و مصدومیت درپی وقوع حوادث جوی در کشور گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پنجم خرداد ماه امسال و برابر گزارش مرکز EOC اورژانس کشور ۱۵۹۵ نفر در حوادث جوی رخ داده در کشور، شامل سیل، توفان، گردوغبار، صاعقه، ریزش کوه و … دچار حادثه شده‌اند که از این تعداد متاسفانه ۶۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیانگر افزایشی ۲.۵ برابری است.

وی با بیان اینکه ۱۵۳۴ نفر از این افراد نیز دچار مصدومیت شده‌اند، اظهارکرد: این آمار نیز نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

مرگ ۱۳ نفر به دلیل رعد و برق

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بیشترین جانباخته مربوط به حوادث جوی، ناشی از وقوع سیل بوده است، گفت: ۴۸ نفر از جانباختگان یا معادل ۷۹ درصد آنان مربوط به سیل بوده است. همچنین ۱۳ نفر نیز به دلیل صاعقه جان خود را از دست داده‌اند. دیگر حوادث جوی مورد فوتی نداشته است.

میعادفر درباره شمارمصدومان حوادث جوی نیز اظهارکرد: بیشترین تعداد مصدوم، مربوط به گرد و غبار است، به طوریکه ۱۰۶۹ نفر یا معادل ۷۰  درصد کل مصدومان به دلیل گرد و غبار به اورژانس مراجعه کرده‌اند. پس از آن توفان با ۳۵۳ مورد مصدوم یا معادل ۲۳ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. رتبه سوم مربوط به سیل است که ۶۹ مصدوم برجای گذاشته و پنج درصد از کل مصدومان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: صاعقه با ۱۷ مصدوم و ریزش کوه با شش مصدوم در رتبه‌های بعدی قرار دارد و ۲۰  نفر نیز به دلایل دیگر دچار مصدومیت شده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به شمار مصدومان ناشی از توفان که ۳۱ نفر بوده است، اظهارکرد: از این تعداد ۳۲۴ نفر مربوط به بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان سیستان و بلوچستان بوده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در استفاده از سبک نوشتاری منحصر به فرد هستم. توانایی خلق تاثیر و ارتباط عاطفی با خوانندگان را دارم.
دکمه بازگشت به بالا