عمومی

مزایای اجرای سقف اردواز در ویلاهای شمال کشور

این نوع پوشش اکثرا در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار میگیرد . پوشش فلزی سقف شیبدار در برابر آب و هوا و باران بسیار مقاوم می باشد و همچنین وزن بسیار کمی دارد اما به مرور زمان در مقابل تابش نور آفتاب تغییر شکل و تغییر رنگ می دهد . نصب سقف شیروانی فلزی آسان و سریع می باشد اما تنوع رنگ و تنوع ظاهری خاصی ندارد .

مزایای اجرای سقف اردواز در ویلاهای شمال کشور

پوشش چوبی سقف شیروانی اولین نوع پوشش سقفهای شیروانی میباشد و بشر اولین خانه هایی که ساختند اکثرا پوشش سقف شیبدار را با چوب کار میکردند . تاریخ استفاده از نوع پوشش بسیار قدیمی هست در زمانهای قدیم خود مردم تکه های چوب سقف را ساخته و در ساخت خانه از آنها استفاده میکردند .

در شرکت ویلا سقف برای اجرای سقف شیروانی با ورق طرح سفال ، خرپا سازی و تیرریزی آهن بیشتری مصرف میشود. اجرت سقف شیروانی بیشتر میشود. برای سقف شیروانی با ورق سینوسی یا کرکره آهن کمتری مصرف میشود و عرض مفید ورق کرکره ای بیشتراست . هم پوشانی ورق و اورلب کمتر برای آببندی سقف شیروانی نیاز دارد. به همین دلیل ارزان ترین سقف شیروانی ورق کرکره یا سینوسی است.

شینگل از قیر فرآوری شده و یک لایه ضد آب فایبرگلس سنگ دانه های رنگی و شن مرغوب تشکیل شده است و به همین دلیل بسیار سبک و مستحکم می باشد و تنوع رنگ بالایی دارد. ارزانترین ورق شیروانی گالوانیزه هم ورق سینوسی یا کرکره است. قیمت سقف شیروانی هم به مصالح مصرفی سقف و هم به نوع و مدل سقف شیروانی بستگی دارد.

مثلا اگر هرکدام از پوشش های سقف شیروانی قیمت خاص خودش را دارد. هم مدل های اجرای سقف شیروانی هم قیمت خاص خودش را دارد. یعنی هرچه سقف طراحی ساده تری داشته باشد قیمت اجرت نصب سقف شیروانی هم کمتر است. قیمت ورق های گالوانیزه شیروانی باهم تقریبا برابر است. تفاوت قیمت در نوع اجرا و خرپا و تیرریزی مصرفی مخصوص ورق هاست. سقف شیروانی فقط از ورق تشکیل نمیشود .سقف شیروانی طراحی و خرپا هم دارد .

عمر این نوع سقف ها بسیاز زیاد بوده و به دلیل استحکام بالا در برابر زلزله و حوادث نیز بسیار مقاوم است . آندوویلا پوشش سقف شیروانی وزن بسیار سبکی دارد ، کاملا ضد آب و رطوبت بوده و در شرایط جوی بسیار نامساعد مقاوم بوده وخواص خود را از دست نمیدهد. ایده آل برای همه نوع سقف شیبدار می باشد ، سردرب و آلاچیق و انواع ساختمانهای ویلایی، ایده آل برای ساخت و ساز سبک و نوسازی انواع سقف شیبدار. یکی دیگر از انواع سقف شیروانی می توان پوششدکرا و فورتیزا را نام برد .

شیروانی یکی از بهترین مدل های سقف جهان است و در این مقلاله ارزان ترین سقف شیروانی و نحوه اجرای سقف ویلا و اردواز را برایتان معرفی میکنیم . بیشتر در مناطق ساحلی و شرجی و برف و باران خیز ساخته میشود. برای ساخت سقف شیروانی انواع متریال موجود است. و هرکدام از آنها ویژگی های خاص و قیمت های متفاوت را دارند.

انواع مصالح و متریال سقف شیروانی مثل ورق گالوانیزه ، pvc، شینگل ، دکرا، سفال، آندولین و آردواز و … و چندین نوع دیگر وجود دارند . هرکدام از متریال سقف شیروانی نیز چندین زیر دسته دارند . ارزانترین سقف شیروانی ورق شیروانی گالوانیزه است.

یکی از مقاوم ترین و زیباترین متریالهای مورد استفاده در پوشش سقف های شیبدار تایل دکرا و فورتیزا میباشند. جنس اصلی این تایل ها از ورق آلیاژ شده یا آلوزینک تهیه شده که این ورق در برابرسرما گرما باران های اسیدی اکسیداسیون بسیار مقاوم بوده و نسبت به حجم خود دارای وزن بسیار پایینی میباشند.

این تایل ها با یک لایه ریزین و یک لایه از سنگریزه رنگی طبیعی و یک لایه ی ریزین اکریلیکی به منزله ی شفافیت در رنگ و بازتابش اشعه ی UV تزیین شده است. یکی دیگر از انواع سقف شیبدار میتوان به سقف شیروانی با پوشش فلزی اشاره کرد این نوع پوشش معمولاً به صورت ورقهای فلزی از جنس آلمینیوم استیل و روی می باشد که البته به صورت شینگل نیز وجود دارد .

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا