بین الملل

مسکو: غرب در مسیر جان‌بخشی به فاشیسم قرار دارد

به گزارش خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه حمله به سفیر لهستان در لهستان را محکوم کرد.

به گزارش وب سایت شینهوا، این دیپلمات روس در بیانیه ای نوشت: “حامیان نئونازیسم یک بار دیگر چهره خود را نشان دادند. این چهره خونین است.”

زاخارووا افزود: تخریب بناهای یادبود قهرمانان جنگ جهانی دوم، هتک حرمت قبور آنها و اکنون برهم زدن مراسم گلریزان در روز مقدسی که توسط هر بزرگوار جشن گرفته می شود، به وضوح ثابت می کند که غرب در راه است. احیای فاشیسم وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفت: «اما همانطور که قبلاً گفتم، ما مرعوب نیستیم». برای اروپایی ها دیدن عکس خود در آینه باید ترسناک باشد.

مسکو: غرب در مسیر جان‌بخشی به فاشیسم قرار دارد

زاخارووا این بیانیه را پس از آن بیان کرد که سرگئی آندریف سفیر روسیه در لهستان در مراسم اهدای تاج گل به افتخار سربازان ارتش سرخ که در جنگ جهانی دوم جان باختند، با لباس قرمز در ورشو مورد حمله قرار گرفت.

ویدئویی از این مراسم نشان می دهد که آندریف توسط گروهی از معترضان توسط پرچم های اوکراین محاصره شده است. 9 می که به روز پیروزی معروف است، روزی است که روسیه و چندین کشور دیگر شکست آلمان نازی و متحدانش را جشن می گیرند.

سفارت روسیه در ورشو هفته گذشته اعلام کرد که مقامات لهستانی لغو رویداد امسال را به دلیل جنگ در اوکراین توصیه کرده اند. بر اساس این گزارش، سفارت تمامی رویدادهای روز پیروزی را لغو کرد اما تصمیم گرفت به آندریف اجازه دهد روز دوشنبه از گورستان نظامی بازدید کند.

به گزارش ریانووستی، سفیر روسیه آسیبی ندیده است و یادداشت اعتراضی به مقامات لهستان در مورد این حمله ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام/




برای جلد پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا