جامعه

مشاهده اولین مورد ابتلا به “قارچ سیاه” در بولیوی

مشاهده اولین مورد ابتلا به "قارچ سیاه" در بولیوی

وزارت بهداشت بولیوی اعلام کرده است که بیمار در حال بهبودی از کووید -19 دارای عفونت “قارچ سیاه” است.

به گزارش آپارات نیوز ، وزارت بهداشت بولیوی اعلام کرد: این مرد 42 ساله در ابتدا مبتلا به کووید -19 بود ، اما مدتی پس از بهبودی و ترخیص از بیمارستان ، مشکل دیگری داشت و دوباره در بیمارستان بستری است.

پزشکان می گویند بیمار حدود 10 روز در بیمارستان بستری بود و کرونا تحت درمان قرار گرفت ، اما مدت کوتاهی پس از ترخیص ، دندان هایش به دلایل نامعلوم شروع به افتادن کرد.

به گفته وب سایت آرچید ، این مرد در بخش مراقبت های ویژه (ICU) تحت درمان قرار گرفت و پزشکان در ابتدا تصور می کردند او مبتلا به سرطان دهان است ، اما آزمایش ها نشان می دهد که او قارچ سیاه دارد.

علت “قارچ سیاه” قارچی به نام موکورمیکوزیس است و دلیل نامگذاری این بیماری “قارچ سیاه” این است که باعث ایجاد رنگ سیاه در مخاط بینی می شود.

این قارچ که معمولاً در خاک ، گیاهان پوسیده و بافتهای مرده برخی از حیوانات یافت می شود ، از طریق تنفس یا ضایعات پوستی به بدن انسان نفوذ کرده و به مخاط بینی آسیب می رساند.

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در برابر این بیماری خطرناک بسیار آسیب پذیر هستند.

طبق اعلام وزارت بهداشت بولیوی ، بیش از 474000 نفر مبتلا به بیماری عروق کرونا تشخیص داده شده و بیش از 17000 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا