جامعه

مظلومی، مومنی، فریبا و حسن زاده با کدام رزومه مربیگری در کمیته فنی هستند؟/سرمربی استقلال نتیجه نگیرد اینها باید پاسخگو باشند

در گفت‌وگو با آنا

مظلومی، مومنی، فریبا و حسن زاده با کدام رزومه مربیگری در کمیته فنی هستند؟/سرمربی استقلال نتیجه نگیرد اینها باید پاسخگو باشند

عضو سابق هیات مدیره استقلال گفت: به غیر از دو نفر، دیگر اعضای کمیته فنی استقلال بازیکنان خوبی بوده‌اند ولی در این کمیته نمی‌توانند موثر باشند. 

غلامحسین فرزامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره تشکیل کمیته فنی باشگاه استقلال و اینکه یاین نفرات چه عملکردی می توانند در تصمیمات فنی داشته باشند اظهار داشت: واقعاً برایم سوال است که اعضای کمیته فنی با چه حساب و کتابی انتخاب شده‌اند و چه کسانی تشخیص داده‌اند باید این نفرات در کمیته باشند. سرپرست باشگاه که اختیارات مدیرعامل را دارد و حکم صادر کرده با چه پشتوانه فنی چنین نفراتی را گذاشته است؟ بهتاش فریبا هیچ‌گاه در استقلال مربی نبود و به عنوان سرپرست تیم روی نیمکت نشسته، البته بازیکن و انسان خوبی بوده و هست و در تیم ملی هم بازی کرد ولی سابقه مربیگری ندارد. 

**نامجومطلق و پاشازاده کارنامه قابل دفاعی دارند

وی ادامه داد: پرویز مظلومی در زمان بازی مهاجم خوبی بود و گل‌های مهمی هم برای استقلال زد ولی به عنوان سرمربی نتوانست با استقلال قهرمان لیگ شود و چند سالی است که سرمربیگری نمی‌کند. او زمانی بهترین تیم استقلال را از لحاظ مهره داشت ولی در لیگ قهرمان نشد و فقط در جام حذفی قهرمانی آورد. با توجه به سابقه‌اش، او نمی‌تواند کمک زیادی کند. محمد مومنی که آنچنان برای استقلال بازی نکرد ولی خودش را به هیات مدیره رساند و الان هم در کمیته فنی است. او و مظلومی در هیات مدیره چه کردند که حالا بخواهند در کمیته فنی کاری از پیش بردارند. رضا حسن‌زاده هم بازیکن تیم ملی بوده و سال‌ها در خط دفاعی استقلال بازی کرده ولی خیلی سال است که از مربیگری دور بوده و نمی‌تواند ایده فنی بدهد. سهراب بختیاری‌زاده هم هیچ‌گاه در استقلال مربی یا سرمربی نبوده و در تیم‌های معمولی حضور داشته، فقط می‌ماند مجید نامجومطلق و مهدی پاشازاده که کارنامه مربیگری قابل دفاعی دارند و به غیر از این دو نفر، دیگران بازیکنان خوبی بوده‌اند ولی در کمیته فنی نمی‌توانند موثر باشند. 

**نفرات بهتری می‌توانستند وارد کمیته فنی شوند

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: برای انتخاب سرمربی تیمی در حد استقلال باید کمیته فنی قدرتمندی تشکیل شوند. افرادی که از لحاظ فنی حرف برای گفتن داشته باشد. باید کسانی باشند که خیلی قشنگ بتوانند ریز و درشت مسائل تیم را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند برای انتخاب سرمربی نظر درستی بدهند. پس فردا که سرمربی انتخاب شد و تیم نتوانست نتیجه بگیرد، هواداران از چشم کمیته فنی می‌بینند چون آنها بودند که سرمربی را انتخاب کردند و با تأیید خود باعث بسته شدن قرارداد شدند. امروزه تحصیلات یک موضوع مهم در زندگی انسان است. مظلومی، مومنی یا حسن‌زاده، روی چه حسابی می‌خواهند در انتخاب سرمربی دخیل باشند وقتی از دنیای مربیگری دور بوده‌اند و به نوعی قدرت تشخیص را ندارند. ۸۰ سال از عمر باشگاه استقلال می‌گذرد و بازیکنان زیادی از این باشگاه ملی‌پوش شدند، مسلماً نفرات بهتری بودند که می‌توانستند وارد کمیته فنی شوند.

**می‌گویند فرزامی بی‌دلیل انتقاد کرده است

فرزامی تصریح کرد: به نظر من با مدیریتی که می‌شود باشگاه استقلال در حال از بین رفتن است. مذاکره با سرمربی خارجی و انتخاب او بر چه مبنایی است. بیایند به این سؤال پاسخ دهند که وقتی بیشتر اعضای کمیته فنی، کارنامه فنی جالب توجهی ندارند چگونه می‌خواهند در تصمیم بزرگی نقش داشته باشند. اگر یک کلام حرف بزنم بلافاصله می‌گویند فرزامی بی‌دلیل انتقاد کرده است. حرف من این است که چه معیاری برای انتخاب اعضای کمیته فنی وجود داشته است؟ اتفاقاً استقلال نیاز به کمیته فنی دارد ولی باید با آدم‌هایی پر شود که از لحاظ فنی بتوانند به تیم کمک کنند. نه تنها در انتخاب سرمربی که در طول مسابقات هم نقاط ضعف و قوت تیم را درآورند و به سرمربی بگویند تا وضعیت تیم بهتر از قبل شود. برخی از کسانی که امروز در کمیته فنی استقلال هستند قطعاً در زمانی به استقلال کمک کردند ولی الان نمی‌توانند نظر فنی لازم را بدهند. 

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا