عمومیکسب و کار برتر

معرفی بهترین تعمیرگاه خودرو چینی

چکیدهخودروهای چینی بویژه خودروهای اتوماتیک ممکن است در گذر زمان با مشکلات خاص خود مواجه شوند که در این نوع خودروها بیشتر در سیستم گیربکس بروز پیدا می‌کند. از جمله مشکلات خودروهای اتوماتیک چینی می‌توان به داغ شدن بیش از حد، تقه زدن، خلاص شدن در حین حرکت، عدم شناسایی دنده و خرابی شیر برقی اشاره کرد. هرکدام از این مشکل‌ها در صورت خرابی، نشانه‌های خاص خود را دارند و برای رفع آن‌ها بهتر است از مراکز تعمیرات تخصصی این خودروها کمک بگیرید.

خودروهای چینی و نیاز به تعمیرگاه تخصصی

خودروهای چینی بویژه خودروهای اتوماتیک ممکن است در گذر زمان با مشکلات خاص خود مواجه شوند که در این نوع خودروها بیشتر در سیستم گیربکس بروز پیدا می‌کند. از جمله مشکلات خودروهای اتوماتیک چینی می‌توان به داغ شدن بیش از حد، تقه زدن، خلاص شدن در حین حرکت، عدم شناسایی دنده و خرابی شیر برقی اشاره کرد. هرکدام از این مشکل‌ها در صورت خرابی، نشانه‌های خاص خود را دارند و برای رفع آن‌ها بهتر است از مراکز تعمیرات تخصصی این خودروها کمک بگیرید. در این مطلب با برخی از مشکلات رایج انواع گیربکس‌های اتوماتیک خودروهای چینی مشهور بازار + بهترین روش حل این مشکلات آشنا می‌شویم.

برخی از مشکلات رایج خودروهای اتومات چینی

علت اصلی خرابی گیربکس برای خودروها معمولا به دلیل عدم رعایت صحیح توصیه‌های سازنده برای تعمیر و نگهداری موتور و گیربکس و تعویض مایع و فیلترها در مسافت پیموده شده و زمان مناسب توصیه شده است. واسکازین مانند رگ حیاتی برای گیربکس است و زمانی که عمر آن به پایان می‌رسد، گیربکس ماشین دیگر به درستی خنک نمی‌شود که این می‌تواند منجر به خرابی زودرس، گرمای بیش از حد و بسیاری از مشکلات مکانیکی دیگر از جمله نشتی می‌شود.

نشتی گیربکس

نشت مایع واسکازین احتمالا رایج‌ترین مشکل گیربکس خودروهای امروزی است که در صورت عدم توجه می‌تواند منجر به بروز مشکلات بیشتری هم شود. بیشتر نشتی‌های گیربکس به دلیل خرابی واشر، مهر و موم گیربکس، خرابی میل گاردان یا لوله‌های گیربکس رخ می‌دهد. در صورتی که همان ابتدا متوجه بروز چنین مشکلی شوید، به راحتی می‌توانید از بروز خطرات احتمالی سنگین جلوگیری کنید. این در حالی است که در صورت عدم توجه، این مشکل چند برابر می‌شود.

اگر در گیربکس خود نشتی مشاهده کردید، باید ابتدا متوجه شوید که این نشتی از سمت کدام بخش ماشین در حال رخ دادن است. کاسه نمد چرخ‌ها، محور خروجی یا کاسه نمد گیربکس می‌توانند از جمله عوامل تاثیرگذار بر نشتی جعبه‌دنده ماشین باشند.

روشن شدن چراغ چک موتور یا گیربکس

بسیاری از خودروهای اتوماتیک امروزی مجهز به چراغ گیربکس هستند که در صورت وجود مشکل در این بخش، با روشن شدن این چراغ متوجه خرابی می‌شوید. اما برخی خودروهای دیگر مشکلات گیربکس را از طریق چراغ چک ماشین بیان می‌کنند.

روشن چراغ موتور ممکن است به این معنا باشد که بسته به مدل و مدل خودروی شما، مشکلات مختلفی در گیربکس یا موتور در حال رخ دادن است. شما می‌توانید دلیل روشن شدن این چراغ را از روی دیاگ به طور کامل متوجه شوید. توجه داشته باشید که اگر چراغ چشمک می‌زند، این می‌تواند به معنای یک مشکل شدید باشد که باعث آسیب‌های دیگری به موتور و یا گیربکس می‌شود.

چرخ دنده‌های لغزنده یا همان هرزگردی دنده‌ها

اگر به نظر می‌رسد که دور موتور در هنگام رانندگی در جاده بالاتر از حد معمول است و ماشین شما توانایی شتاب‌گیری مناسبی ندارد، احتمالا باید گیربکس خودرو را باز کرده و آن را تعمیر کنید. اما پیش از این موضوع، خرابی چرخ‌دنده‌های گیربکس علائم دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به صدای سر خوردن عجیب بین دنده‌ها و بیرون زدن آن، شتاب‌گیری در دور موتورهای بالا، استشمام بوی سوخته به مایع، کاهش سطح مایع و روشن شدن چراغ چک موتور اشاره کرد. این علائم گاهی اوقات قبل یا بعد از گرم شدن گیربکس ظاهر می‌شوند. شما می‌توانید با حفظ سطح مایع به طور منظم و اطمینان از عدم وجود نشتی گیربکس از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. کاهش سطح مایع به راحتی می‌تواند برطرف شود. اما در صورت عدم توجه، هزینه‌های سنگینی را متحمل خواهید شد.

خرابی مبدل گشتاور یا دیفرانسیل

یکی از مشکلات رایج خودروهای چینی، خرابی مبدل گشتاور است. مبدل گشتاور قطعه‌ای است که گشتاور را از موتور به گیربکس و به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند. در صورت خرابی این قطعه، دمای گیربکس افزایش پیدا می‌کند و این افزایش دما هم منجر به بروز مشکلاتی از جمله خرابی شلنگ‌های واشرها می‌شود. در نتیجه، خودرو دچار نشتی روغن واسکازین می‌شود.

معرفی بهترین تعمیرگاه خودرو چینی

اگر لغزش، گرمای بیش از حد، و لرزیدن را در گیربکس خودروی خود تجربه کردید یا چراغ چک موتور یا گیربکس روشن است، توصیه می‌کنیم حتما به یکی از مراکز معتبر تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی مراجعه کنید.به طور مثال  مجموعه تعمیرکار یکی از بهترین مراکز تعمیرگاه خودرو است که می‌توانید در این زمینه به آن مراجعه کنید.
آدرس صفحه تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران

خرابی شیر برقی گیربکس

شیر برقی جزء اصلی گیربکس ماشین است که فشار روغن را برای تعویض دنده در حین رانندگی کنترل می‌کند. فرسودگی شیر برقی می‌تواند منجر به آسیب رساندن به گیربکس و بروز مشکلاتی مانند عدم تعویض دنده، مشکلات فشار روغن و کدهای مخصوص در حافظه ایسیو خودروی شما شود.

علائم خرابی شیر برقی در لیست زیر قرار دارد:

  • تعویض دنده‌های اشتباه و عجیب
  • وارد دنده نشدن ماشین
  • عدم توانایی در بالا یا پایین کردن دنده
  • تاخیر در تعویض دنده

کامپیوتر ماشین شما سیگنال‌هایی را به شیر برقی شما می‌فرستد که از سایر قسمت‌های ماشین شما دریافت می‌کند و به آن می‌گوید که چه مقدار فشار روغن نیاز دارد، چه زمانی دنده را تعویض کند، در چه سرعتی دنده را تعویض کند، و چه زمانی دنده را تغییر ندهد. در صورتی که شیر برقی خودروهای چینی خراب شده باشد، باید حتما آن را تعویض کنید تا از بروز مشکلات بیشتری مانند خرابی چرخ‌دنده‌های ماشین جلوگیری شود. البته که در برخی مواقع خاص این شیر ممکن است تعمیر شود.

تقه زدن گیربکس در شروع حرکت و تعویض دنده‌ها

از آنجایی که ایسیو ماشین شما به گیربکس شما می‌گوید چه زمانی تغییر کند، و گیربکس شما به طور خودکار کار جابه‌جایی دنده را انجام می‌دهد، دیگر خودتان دستی در تغییر دنده‌ها و کلاچ گرفتن ماشین ندارید. از این رو، تقه زدن می‌تواند نشانه خوبی برای معلوم شدن خرابی گیربکس خودروی شما باشد. مشکل تقه زدن گیربکس ماشین بنا به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش سطح روغن واسکازین یا خرابی چرخ‌دنده‌های ماشین اشاره کرد.

علاوه بر گیربکس‌های اتومات در خودروهای چینی، بسیاری از گیربکس‌های هم ممکن است با مشکل تقه زدن مواجه شوند. مشکل تقه زدن گیربکس شاید در ابتدا چندان مشکل حادی به نظر نرسد و به آن توجه نکنید. اما با همین کار، در آینده گیربکس خودروی شما دچار مشکلات متعددی خواهد شد.

تاخیر در عملکرد

شما به راحتی می‌توانید تاخیر در تعویض دنده‌ها یا حتی شناسایی آن‌ها را تشخیص دهید. اگر متوجه تاخیر زیادی بین تعویض دنده‌ها شده‌اید، باید بگوییم که دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند منجر به بروز این مشکل شوند. مشکلات شیر ​​برقی گیربکس، مشکلات موتور، روغن واسکازین کم یا کثیف، مسدود بودن فیلتر گیربکس، مشکلات کلاچ یا مبدل و مشکلات خنک کن گیربکس می‌توانند از جمله این موارد باشند. در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شدید، توصیه می‌کنیم به سراغ یکی از نمایندگی‌های مجاز تعمیرات خودروهای چینی مراجعه کنید. تعمیرکار، یکی از بهترین مراکز در این زمینه است که همواره بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌دهد و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیسک و صفحه یکی از قطعات و لوازم مصرفی خودرو به شمار می‌رود که در گیربکس‌های دنده‌ای استفاده می‌شود. چنین چیزی دیگر در گیربکس‌های اتوماتیک وجود ندارد و این به دلیل مکانیزم متفاوت این گیربکس‌ها است. همین مکانیزم متفاوت باعث شده است که خرابی‌هایی که برای این دو گیربکس ایجاد می‌شوند هم به مراتب متفاوت باشند.

توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع برای تعمیر گیربکس، روغن آن هم تعویض می‌شود. انواع روغن گیربکس اتوماتیک در بازار وجود دارد که هرکدام دارای استانداردها و گران‌روی مخصوصی هستند. از جمله این روغن‌ها می‌توان به انواع 75W80، 75W90، 85W90، ATF، MTF، AL4، GL5 و موارد دیگر اشاره کرد.

کیفیت قطعات تاثیری مستقیمی روی میزان استهلاک گیربکس دارد. به‌عنوان‌مثال، بیشترین خرابی برای گیربکس‌های خودروهای ایرانی و قدیمی مانند 206 اتوماتیک است. خودروهای چینی، به مراتب خرابی‌های کمتری نسبت به گیربکس‌های خودروهای ایرانی دارند. این خرابی‌ها، در گیربکس‌های خودروهای کره‌ای به مراتب کمتر مشاهده می‌شود. کمترین میزان خرابی گیربکس هم برای خودروهای اروپایی و ژاپنی است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو را به متخصصین کاربلد بسپارید

خودروهای اتومات چینی ممکن است در گذر زمان دچار خرابی گیربکس شوند و شما به مرکز تعمیراتی متخصص این خودروها نیاز پیدا کنید. مجموعه تعمیرکار از بهترین مراکز تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک خودروهای چینی است که می‌توانید برای تعمیر جعبه‌دنده اتوماتیک خودروی چینی خود به سراغ آن بروید.

منبع مقاله :
https://asbe-bokhar.com/abadv/introducing-the-best-chinese-car-repair-shop/

 

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا