بین الملل

مقتدی الصدر: مردم با همکاری با نیروهای امنیتی، سلامت زائران را حفظ کنند

مقتدی الصدر: مردم با همکاری با نیروهای امنیتی، سلامت زائران را حفظ کنند

سید مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق شامگاه شنبه در خصوص برگزاری مراسم اربعین در این کشور و حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) بیانیه ای صادر کرد.

الصدر با انتشار توئیت های متعددی در صفحه توئیتر خود نوشت: نجف اشرف اولین مناره تشیع است و پرتو نوری که از مکه سرچشمه می گیرد در نجف متمرکز است و همچنان چراغی برای هدایت مردم است.

وی در ادامه به قوانین و مقررات خاص کشور در خصوص مراسم زیارتی پرداخت و گفت: از جمله این قوانین ورود رسمی، معاینه پزشکی و رعایت قوانین کشور است. [مقصد] نقل شده.

رهبر نهضت صدر با بیان اینکه چهار مکان مقدس متعلق به شش معصوم در عراق وجود دارد، تصریح کرد: از همه می خواهیم به آن (قوانین عراق) به ویژه برادران ایرانی پایبند باشند. زیرا بیشترین تعداد را دارند. پذیرای همه مهمانان هستیم

الصدر با اشاره به اینکه مردم عراق متعهد به استقبال از زائران هستند، تصریح کرد: میزبان باید به میهمان احترام بگذارد. مهمان نیز باید به آداب مهمانی احترام بگذارد. میزبان باید تمام وسایل ضروری مهمانی از جمله غذا، نوشیدنی و اقامت را فراهم کند.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت و نظافت در مراسم اربعین، از مسئولان رسمی کربلا خواست امنیت را بر عهده گرفته و توقف ها و بازرسی ها توسط نیروهای امنیتی را کنترل کنند.

رهبر جنبش صدر خطاب به مردم عراق گفت: همه مردم عراق باید خویشتن داری داشته باشند و از رویارویی بپرهیزند. آنها باید با نیروهای امنیتی همکاری کنند و برای حفظ سلامت زائران، میهمانان و اماکن مقدس شعارهای حزبی سر ندهند.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی به معنای تجمع در زیر خیمه امام حسین (ع) با «مفسدان» نیست، در پایان تصریح کرد: همه زائران برای برادران خود در یمن، بحرین، سوریه، لیبی و افغانستان باید نماز بخوانند. .

310310

دکمه بازگشت به بالا