بین الملل

نامه اعتراضی ایران به سازمان ملل درباره تعرض جنگنده‌های آمریکایی

نامه اعتراضی ایران به سازمان ملل درباره تعرض جنگنده‌های آمریکایی

طبق اخبار آنلاین ، به نقل از آسوشیتدپرس ، تخت روانکاچی حمله نامه ایالات متحده به هواپیمای غیرنظامی ایران بر فراز سوریه را در نامه ای معترضانه “غیرقانونی و پرماجرا” توصیف کرد.

در این نامه تخت روانچی گفت: ایران در نامه‌های مشابه به آنتونیو گوترس دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد ، شدیدترین اعتراض خود را نسبت به نقض قوانین بین المللی ابراز کرده و این کار را از طریق نهادهای بین المللی ادامه خواهد داد.

وی تأکید کرد: یک هواپیمای هواپیمایی ماهان ایرباس A310 که از تهران به بیروت پرواز می کرد ، در 23 ژوئیه در حالی که از طریق خلبانان بین المللی تعیین شده در حریم هوایی سوریه پرواز می کرد ، توسط دو جنگنده F-15 آمریکا به طور غیر منتظره و خصمانه مورد حمله قرار گرفت.

نماینده ایران با اشاره به حرکت خطرناک و تهاجمی جنگنده های آمریکایی ، به نماینده ایران به سازمان ملل گفت: خلبان برای نجات هواپیمای مسافربری و نجات جان مسافران ، که مسافران را مجروح کرده بود ، باید ارتفاع را تغییر دهد.

تخت روانکاچی همچنین از تلاشهای سازمان هواپیمایی کشوری ایران برای تماس با مقامات سوریه و درخواست این سازمان برای انجام تحقیقات فوری و دقیق در مورد این حادثه خبر داد و افزود: “مقامات ایرانی نیز تحقیقات پس از بازگشت هواپیمای بیروت آغاز شده است. “

او توضیح داد: واضح است که اقدامات مبارزان آمریکایی نقض آشکار امنیت هوا و آزادی حمل و نقل غیرنظامی طبق کنوانسیون هواپیمایی بین المللی شیکاگو در سال 1944 و ضمایم آن است.

نماینده ایران در سازمان ملل همچنین اقدامات خطرناک هواپیماهای جنگنده آمریکایی را نقض کنوانسیون مونترال در سال 1971 برای سرکوب اقدامات غیرقانونی علیه هواپیمایی کشوری عنوان کرد.

پرواز 1152 شرکت هواپیمایی ماهان روز پنجشنبه 2 اوت از ایران به لبنان در حالی که توسط دو هواپیمای جنگنده آمریکایی تهدید شده بود ، هنگام عبور از فضای هوایی سوریه و مجبور به ناگهان ارتفاع آن ، با تعدادی مصدومیت تهدید شد. مسافران هواپیما را پیگیری کردند.

311311

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا