جامعه

نبرد عشق و سنگ – آپارات نیوز

آپارات نیوز / بوشهر وقتی کوله پشتی سنگین و سنگین خود را حمل می کنیم و بر فراز کوه ها قدم می زنیم ، یاد می گیریم و می دانیم که کوهنوردی عشق است و عشق ورزیدن بالاترین راه زندگی انسان است …

همه ما در زندگی خود اهدافی داریم که مهمترین آنها برای شکل دادن و معنایی دادن به راهی است که باید طی کنیم. در کوهنوردی ما به یاد می آوریم که چه کسی هستیم ، چگونه می توانیم بهتر باشیم و چگونه راه خود را در زندگی پیدا می کنیم.

“عباس کلانتری” سی سال است که به طور حرفه ای کوهنوردی را انجام می دهد. وی اهل برازجان است و می گوید عشق به کوهنوردی دلیل اصلی جذب این ورزش است. این کوهنورد به آپارات نیوز گفت: من حدود سه دهه است که به طور فعال در ورزش کوهنوردی و کوهنوردی فعالیت می کنم.

وی با یادآوری اولین گروه کوهنوردی خود گفت: “در سال 1975 گروهی به نام فانوس تشکیل شد و پس از آن گروه آرش نیز تشکیل شد و من با این گروه بیشتر به قله های بلند کشور صعود کردم. زمستان با بیش از 70 صعود زمستانی صعود می کند. “قبلا دنا بود و من هنوز هم در این تابستان و زمستان در این منطقه صعود می کنم.”

از دنا تا اورست

وی با اشاره به 9 صعود در خارج از کشور می گوید: “قله آرارات ترکیه در 1986 ، قله قرقیزستان لنین در 1987 ، قله سیپان ترکیه در 1988 ، قله جورجیا کازبک و اورست در 1992 و 1996 ، مسیر اردوگاه پایگاه اورست و کالاپاتار شماره. “سریع در سال 1995 ، اردوگاه پایه هفت روزه آناپورنا در سال 1997 و دور 9 روزه آناپورنا و گذرگاه Trong در سال 1998 ، که قله 7152 متری لنین بلندترین آن بود و من قادر به صعود به این قله ها بودم.”

عباس کلانتری زیبایی کوه و فضای آرام آن را اینگونه توصیف کرد: “در ورزش کوهنوردی با ورود به طبیعت به طور خودکار به وسعت باشکوه علاقه مند می شوید ، زیرا همه مردم به طور طبیعی عاشق طبیعت هستند.”

خود با وی با اشاره به اهمیت عشق و اشتیاق در کوهنوردی ، خاطرنشان کرد: اگر به کوهنوردی علاقه بیشتری داشته باشید تعداد دفعات صعود شما نیز افزایش می یابد که در مراحل بعدی می توانید جهت گیری خود را در کوهنوردی با توجه به علاقه خود تعیین کنید.

این ورزشکار پیشکسوت گفت: کوهنوردی زیر شاخه های مختلفی دارد مانند کوهنوردی ، کوهنوردی ورزشی ، دیواره نوردی ، غار و … آماتورها می توانند با گذراندن کلاس های آموزشی مهارت خود را در این رشته ها افزایش دهند.

بر به گفته کلانتر ، آماتورها باید کوهنوردی را از ارتفاعات پایین شروع کنند و دائما کوهنوردی کنند تا تجربه کافی برای مسیرهای طولانی تر را داشته باشند.

ورزش گران قیمت ، اما نه برای ثروتمندان

این کوهنورد دشتستانی با اشاره به امکانات و تجهیزات مورد نیاز کوهنوردی گفت: برای ورزشکاران آماتور کوهنوردی یا کوهنوردی بسیار ارزان است و به تجهیزات خاصی نیاز ندارد اما در کوهنوردی حرفه ای هزینه تجهیزات ، تجهیزات و حمل و نقل “کوهنوردی و تیم سواری می تواند هزینه ها را کاهش دهد.”

نبرد عشق و سنگ - آپارات نیوز

وی گفت: کوهنوردی را نمی توان برای ثروتمندان یک ورزش در نظر گرفت ، زیرا کوهنوردی سطح بالا روحیه خاصی را می طلبد که افراد ثروتمند معمولاً در مقابل این سختی ها تسلیم نمی شوند ، بلکه در سایر کشورها وجود دارد. “اسپانسر هزینه های بالای کوهنوردی را پوشش می دهد.”

کلانتری افزود: “به دلیل هزینه سفر به هیمالیا ، من از چند سال گذشته برنامه های ردیابی را انتخاب کرده ام زیرا مسیر شما از قله به اردوگاه های پایه است و آنها برنامه های بسیار خوب و لذت بخشی دارند.” “شما همچنین دیگر هزینه صعود به قله را ندارید.”

وی ادامه می دهد: اگر کوهنوردی از ایران قصد صعود به کوه اورست را داشته باشد ، حدود 40 هزار دلار برای او هزینه در بر خواهد داشت که متاسفانه برای کوهنوردان ایرانی مبلغ زیادی است.

کوهنورد دشتستانی با اشاره به حمایت از کوهنوردی به آپارات نیوز گفت: ‘در کشور ما تعداد کوهنوردانی که به طور مستقل صعود می کردند و در هیچ جا حمایت نمی شدند به تعداد انگشتان یک طرف نمی رسد و کسانی که کوه اورست را صعود کردند با حمایت فدراسیون یا ایرانیان مقیم این کشور. “او را همراهی می کردند ، مانند آقای هومن آورین فقید و سعید طوسی که در ایالات متحده زندگی می کردند ، عارف گرانمایه که در استرالیا زندگی می کرد و مهدی عمیدی ​​که اولین کسی بود که به طور مستقل به اورست صعود کرد.”

کوهنوردی در دشتستان

عباس کلانتری می گوید کوهنوردی در شهر دشتستان نزدیک به چهل تا پنجاه سال است که توسط جانبازان تعقیب می شود. وی افزود: در سالهای دور پدرم اولین راهنما و عموی عموی من قطرچی ، یک تیم خارجی بود که با محیط زیبا “پاراس” در برازجان آشنا شد. مردم دشتستانی اکنون این ورزش را با شکوه دنبال می کنند علاقه ، اما به دلیل هزینه زیاد ، تعداد کوهنوردان حرفه ای. ، بسیار کم است.

خطرات کوهنوردی و اهمیت آگاهی بخشی

وی گفت: کوهنوردی ورزش چندان خطرناکی نیست و اگر اصول و قواعد زیر نظر مربی را با دانش و آگاهی بدانید و در حد توان خود صعود کنید ، به هیچ وجه خطری نخواهید داشت. گفت . »

کلانتری افزود: “هنگامی که تصادفات در کوه ها اتفاق می افتد ، با تجزیه و تحلیل متوجه می شویم که کوهنورد در برخی موارد قصد دارد به تنهایی صعود کند ، که بسیار دشوار است و شما همچنین باید توانایی را در نظر بگیرید.”

نبرد عشق و سنگ - آپارات نیوز

آی تی این ورزشکار به کوهنوردان توصیه می کند: کسانی که قصد ورود به این رشته را دارند باید سطح تحصیلات خود را ارتقا دهند تا نگرش آنها نسبت به کوهنوردی و کوهنوردی تغییر کند و در این مسیر موفقیت بیشتری کسب کنند.

وی با اشاره به کلاس های آموزش کوهنوردی گفت: طی سه تا چهار سال گذشته آموزش کوهنوردی به طور منظم و با نظم خاص توسط باشگاه های استان های بوشهر و برازجان برگزار می شود که این یک امر بسیار خوب برای دشتستان و تعداد افراد آموزش دیده است. حدود 200. ” “بیش از 300 نفر وجود دارد که هر یک می توانند در آینده ای نه چندان دور رهبر باشند و کمتر خود و گروه های خود را تهدید کنند.”

هر لحظه کوه خاطره ای است

این مرد سرد و گرم کوهستانی به آپارات نیوز گفت: “هر لحظه خاطره ای از کوه است ، زیرا ما دائماً با دوستان خود در سفر هستیم و از آن لذت می بریم ، اما بهترین خاطره اولین سفر من به نپال این است. ما در حال رفتن به اردوگاه اصلی اورست و قله کالاپاتار هستیم که منطقه بسیار زیبا و دیدنی بود و پیشنهاد من به همه دوستانم این است که وقتی از نظر مالی و معنوی آماده بودند ، برای صعود به این قله تلاش کنند. “این سفر و صعود به قله های در حال ظهور آن حدود 2000 دلار بازگشت دارد.”

عباس کلانتری ، کوهنورد با اخلاق شهرستان دشتستان در پایان اظهار داشت: کوهنوردان جوانی که اخیراً به این ورزش علاقه مند شده اند باید همیشه به مردم کوهپایه و همچنین محیط زیست ، حیوانات و موجودات کوهستانی زیر هیچ احترام بگذارند. شرایط به زیبایی کوهها آسیب نمی رساند. ” “این برای نسلهای آینده حفظ خواهد شد.”

گزارش از: “سید ریحانه دباغ” ، خبرنگار آپارات نیوز در بوشهر

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا