جامعه

نتایج نظارت بر فرایند آموزش مدارس در زیست‌بوم جدید اعلام شد

نتایج نظارت بر فرایند آموزش مدارس در زیست‌بوم جدید اعلام شد

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ به شکایات مربوط به آموزش و پرورش نتایج نظارت بر روند آموزش مدارس کشور در اکوسیستم جدید (شرایط تاج) را بیان کرد.

به گزارش آپارات نیوز ، محمد حسین کفراشی در خصوص مأموریت مستقیم وزیر آموزش و پرورش برای نظارت بر کمی و کیفی روند آموزش در مدارس کشور گفت: در پی اعلام دستور وزیر ، گروه های نظارتی متشکل از 375 نفر معادل 1200 نفر در روز ، با استفاده از قابلیت منابع انسانی از 14 ژانویه تا 6 فوریه 1999 ، آنها برای انجام مراحل نظارت به استانها سفر کردند.

اعزام 375 گروه به استانها برای بررسی روند آموزش مدارس

کفراشی ادامه داد: اهداف نظارت؛ “ایجاد نگرانی و حساسیت مطلوب در استانها ، مناطق ، مدیران و معلمان برای روند آموزش ، نظارت بر وضعیت آموزشی دانش آموزان ، به ویژه در مناطق محروم ، بررسی وضعیت معلمان در روند آموزش ، تقویت موقعیت و نقش” شبکه “شاد” در میان معلمان و دانش آموزان به عنوان ایمن ترین بستر آموزشی بومی ، که سطح تأیید افراد در شبکه شاد را به عنوان بستر اصلی نظارت می کند و همچنین روش های جایگزین را شناسایی می کند ، رضایت والدین و دانش آموزان از خدمات آموزشی ارائه شده را اندازه گیری می کند ، بررسی نظارت بر استانها در مناطق و مدارس تابعه اهداف اصلی نظارت بر حضور عوامل آموزشی و اداری و شناسایی و تشویق کارمندان و معلمان خلاق در مدارس است.

به دلیل ممنوعیت ترافیک و وضعیت قرمز از سه استان شمالی کشور بازدید نشده است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گفت: در روند نظارت ، 29 استان و 376 منطقه تحت پوشش تیم های نظارتی قرار گرفتند که از این تعداد 2875 مدرسه با دقت بازدید شد. به دلیل ممنوعیت ترافیک و وضعیت قرمز از سه استان شمالی کشور بازدید نشده است.

دلایل اصلی تأیید نشدن دانش آموزان در بستر Shad

وی گفت: تعداد دانش آموزان مدارس بازدید شده حدود 624 هزار نفر بود که حدود 5 درصد دانش آموزان کل کشور است. از این تعداد ، حدود 566000 مورد در سیستم عامل شاد تأیید شده اند و فقط 9٪ دانش آموزان یا حدود 57،000 دانشجو با شاد نبودند.

کفراشی با اشاره به اینکه درصد دانش آموزان ناشناخته در مقایسه با دانشجویانی که خوشحال هستند بسیار ناچیز است ، اما باید به همان مقدار نیز توجه داشت: کمبود تجهیزات مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها (حدود 67٪) ، عدم دسترسی به اینترنت و پهنای باند ( حدود 8٪) و مشکلات فنی در اتصال به شاد (حدود 9٪) دلیل اصلی عدم شناسایی دانش آموزان در سیستم عامل شاد در مدارس بود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با اشاره به روشهای آموزشی 9 درصد دانش آموزان باقیمانده ، از شبکه شاد در مدارس بازدید کرد و افزود: از 57 هزار و 631 دانش آموز ناشناس در شبکه شاد ، 13 هزار و 837 دانش آموز (2 2٪) در مدارسي هستند كه شخصاً تدريس مي شوند. 22 293 نفر (3.5٪) توسط بسته های آموزشی و راهنماهای آموزشی و 17 289 نفر (2.7٪) توسط شبکه های اجتماعی ، نرم افزارهای تعاملی ، تلویزیون و غیره آموزش می بینند.

0.6٪ دانش آموزان از هیچ روشی برای ادامه فعالیت های آموزشی استفاده نمی کنند

کفراشی خاطرنشان کرد: حدود 3700 دانش آموز در 0.6٪ دانش آموزان فاقد تحصیلات هستند و این از هرگونه آموزش شخصی یا فوق برنامه بسیار دور است. وی گفت: دلایل اصلی عدم تحصیل برخی دانش آموزان در این مناطق بازدید از مدارس است. اشتغال برخی از دانش آموزان ، ازدواج زودهنگام دانش آموزان دختر ، ترجیح پسرها برای تحصیل در خانواده ها ، تعطیل شدن محل سکونت ، مهاجرت و گرایش والدین به اصول را تکرار کنید ، خصوصاً کلاس اول را در مناطق محروم.

وضعیت فعالیتهای آموزشی معلمان در مدارس

وی در مورد وضعیت فعالیت های آموزشی معلمان در مدارس بازدید شده ، گفت: 48 281 معلم در مدارس بازدید شده مشغول به کار بودند که 46 809 معلم در شبکه شاد شناسایی شدند و فقط 3٪ این معلمان ، حدود 1 472 معلم غیرفعال بودند در شاد شبکه.

کفراشی با اشاره به اینکه دلیل اصلی عدم شناسایی معلمان در شاد وجود مشکلات فنی و عدم دسترسی به تجهیزات مناسب است ، توضیح داد: از جمله معلمان غیرفعال شهر شاد که به روش های دیگر تحصیل می کنند 99 معلم حضوری هستند ، 485 معلم از طریق بسته های آموزشی و 709 نفر از آنها از طریق شبکه های اجتماعی ، نرم افزارهای تعاملی و سایر روش ها آموزش داده اند و فقط 0.3٪ ، یعنی حدود 179 معلم در مدارس بازدید شده فعالیت آموزشی نداشته اند.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گفت: در راستای آموزش خلاق و سیاست های تشویقی کارکنان اداری و اقدامات قانونی علیه معلمان غیرفعال ، 7149 نفر برای شناسایی شناسایی شدند و 111 مورد نیز به هیئت جرائم اداری ارجاع شدند.

کفراشی افزود: برای بررسی دانش آموزان و خانواده ها هنگام مراجعه به مدارس ، 17 هزار و 12 تماس تلفنی به طور تصادفی با خانواده ها برقرار شد و نتایج این تماس های تلفنی 94 درصد میزان رضایتمندی خانواده از نحوه و کیفیت آموزش نشان داده شده را نشان داد. دلایل اصلی نارضایتی 6٪ والدین و دانش آموزان ، کمبود محتوای مناسب ، عدم توضیح و شفاف سازی مطالب و عدم بازخورد مناسب معلمان نسبت به تکالیف بود.

وی در مورد بازدیدهای تصادفی بدون هماهنگی قبلی از 2875 مدرسه در کشور گفت: “فعالیت های آموزشی مدارس و حضور معلمان و کادر اجرایی در مدارس ، بیش از 99٪ دانش آموزان از مدارس شخصی یا خارج از مدرسه بهره مند می شوند. . آموزش ، فعالیتها 99.7٪ معلمان در یک محیط شاد یا بسترهای جایگزین برای ارائه آموزش ، 94٪ رضایت والدین از ارائه خدمات آموزشی ، نگران مدیران هستند تا دانش آموزان را بدون دریافت آموزش و در صورت لزوم با بهداشت مطابقت دهند پروتکل ها در مدارس. نتایج در طی این بازدیدها مهم است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، مدیرکل ارزیابی عملکرد و شکایات گفت: همه دانش آموزان با عناوین و روش های مختلف به فرایند آموزش دسترسی دارند ، اگرچه کیفیت آموزش باید بررسی شود. دقیق تر.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا