نشنال اینترست: ایران توانمندی‌های موثری در حفظ حریم هوایی خود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز، یک نشریه آمریکایی در تحلیلی از توان موشکی و تسلط ایران در جنگل (جنگ الکترونیک) برای مقابله با دشمنان نوشت: توانمندی ایران بر ناتوانی دشمنان در استفاده از حریم هوایی خود متمرکز است.

نشنال اینترست: ایران توانمندی‌های موثری در حفظ حریم هوایی خود دارد

نشنال اینترست روز یکشنبه در تحلیلی توسط کارل لارسون، تحلیلگر دفاعی و نظامی درباره احتمال حمله ماهواره های دشمن ایران در فضا، گزارش داد: «نیروهای موشکی ایران ابزار قدرتمندی برای اعمال قدرت ایران بر دشمنان و تهدیدی معتبر برای ایالات متحده هستند». و ارتش کشور در منطقه است.

در بخشی دیگر از این گزارش، نشنال اینترست نوشت که گزارش آژانس اطلاعاتی آمریکا تمایل ایران برای تشکیل میدان نبرد فضایی را تایید می کند. ایران ارزش راهبردی فضایی و قابلیت‌های ضدفضایی را به رسمیت می‌شناسد و سعی می‌کند در زمان درگیری، از استفاده دشمن از فضا و حریم هوایی خود جلوگیری کند. ایران به دلیل زرادخانه موشکی متنوع خود از چنین قابلیت هایی برخوردار است.

این روزنامه در پایان با اشاره به عملیات جنگلی ایران در سال 2011 و شکار پهپاد آرکیو 170 نوشت: توانمندی های ایران بیشتر بر ناتوانی دشمنان در استفاده از فضا و حریم هوایی متمرکز است تا اینکه خودشان آن را کنترل کنند. در سال 2011، ایران توانست یک پهپاد آمریکایی (پهپاد بایگانی 170) را با مسدود کردن سیگنال GPS این پهپاد و یک سیگنال جعلی جی‌پی‌اس دیگر به زمین بفرستد، بنابراین بسیار راحت‌تر از هدف قرار دادن ماهواره است.

نشنال اینترست: ایران توانمندی‌های موثری در حفظ حریم هوایی خود دارد

گفتنی است، در تاریخ 30 خرداد 1388 یک فروند پهپاد نورث روپ گرومن RQ-4 گلوبال هاوک در حال ورود به حریم هوایی ایران در منطقه همجوار کوه مبارک در استان هرمزگان توسط سامانه پدافند هوایی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه منهدم شد. .

به گفته این وب سایت نظامی، در روز سرنگونی ARQ-4 Global Hawk، بیش از 12 هواپیمای جنگنده آمریکایی در نزدیکی مرز ایران به پرواز درآمدند. ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد به سه نقطه در داخل ایران حمله کند، اما 10 دقیقه قبل از شروع آن حملات را لغو کرد.

انتهای پیام/



برای جلد پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا