بین الملل

نصیرزاده در انتخابات ایران رای نیاورد چه برسد اتحادیه جهانی!‌/ دیپلماسی ورزش در کشتی جایگاهی ندارد

کارشناس کشتی در گفت‌وگو با آنا:

نصیرزاده در انتخابات ایران رای نیاورد چه برسد اتحادیه جهانی!‌/ دیپلماسی ورزش در کشتی جایگاهی ندارد

کارشناس کشتی کشورمان گفت: نصیرزاده در انتخاباتی که در داخل ایران برگزار شد رای نیاورد؛ چطور انتظار داریم در اتحادیه جهانی رای بیاورد؟!

مراد محمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در واکنش به اظهارات دبیر مبنی بر اینکه نصیرزاده را به‌عنوان نماینده ایران در انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی معرفی خواهد کرد گفت: افرادی که برای انتخابات اتحادیه جهانی کشتی معرفی می‌شوند شرایط و ویژگی خاص دارند، یکی از مهمترین ویژگی آن‌ها ارتباط مستقیم با اعضای کلیدی اتحادیه جهانی و سپس اعضای مجمع (رئیس فدراسیون‌های ملی) است. همانطور که خادم هم به این موضوع اشاره کرده بود و به نظرم تحلیل بسیار درستی داشت. زمانی که توکل عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی و خالدی هم عضو کمیته داوران بود شرایط برای کشتی ما خیلی خوب بود و در خیلی از مسابقات حضور این دو نفر توانست به ما کمک کند.

**علیرضا حیدری بهترین گزینه برای معرفی به اتحادیه جهانی است

وی گفت: به نظر من باید افرادی به عنوان نماینده ایران در اتحادیه جهانی کشتی معرفی شوند که حداقل مطمئن باشیم رای می‌آورند. به نظر و حتی جامعه کشتی نصیرزاده انتخاب مناسبی برای اتحادیه جهانی کشتی نیست، همانطور که خادم هم عنوان کرده علیرضا حیدری بهترین گزینه است؛ او شرایط حضور در اتحادیه جهانی را دارد و می‌تواند با دیگر اعضا ارتباط برقرار کند؛ از همه مهم‌تر جامعه کشتی در دنیا او را می‌شناسند و می‌تواند لابی کند.

**نصیرزاده در انتخابات ایران رای نیاورد چه برسد اتحادیه جهانی!

کارشناس کشتی کشورمان عنوان کرد: من واقعا نمی‌دانم دبیر روی چه حسابی عنوان کرده که نصیرزاده را به‌عنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی معرفی می‌کند؛ فردی که در انتخاباتی که در داخل ایران برگزار شد رای نیاورد؛ چطور انتظار داریم در اتحادیه جهانی رای بیاورد؟! واقعا برای من این موضوع جای سوال است. بهترین موقعیت ایران برای کسب کرسی در اتحادیه جهانی زمانی بود که حمید سوریان برای عضویت در هیات رئیسه نامزد شده بود، اما متأسفانه به خاطر عدم حمایت فدراسیون از او به راحتی این فرصت از دست رفت. سوریان همه شرایط انتخاب شدن را داشت، اما نتوانستیم از او استفاده کنیم و در نهایت این فرصت از دست رفت. آن زمان از سوریان که همه جامعه کشتی در دنیا او را می‌شناختند، حمایت نشد حالا براساس چه تفکری قرار است نصیرزاده معرفی شود.

**فدراسیون کشتی اعتقادی به قهرمانان و پیشکوستان ندارد

محمدی عنوان کرد: در مورد عباس جدیدی هم همین اتفاق افتاد. متأسفانه دو فرصت طلایی را برای کسب کرسی در آسیا از دست دادیم و الان هم فدراسیون به دنبال فردی است که کمتر جامعه کشتی در دنیا او را می‌شناسند. البته طبیعی است وقتی دیدگاه فدراسیون اعتقادی به قهرمانان و پیشکسوتان سابق ندارد همین مسائل هم پیش می‌آید. در همین مسابقات قهرمانی آسیا دیدیم که در زمان توزیع مدال پای سکو یکی از قهرمانان یا پیشکسوتان جامعه کشتی حضور نداشت. این نشان می‌دهد دبیر به این مسائل اعتقادی ندارد.

انتهای پیام/

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا