عمومیکسب و کار برتر

نقش سئو در دلالی

علت اهمیت بازاریابی محتوای سئو

بازاریابی محتوای سئو شده چرا در بازار کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است؟ چطور می شود یک روال خوب در این زمینه در نظر گرفت؟ دقت نمایید که چرخه خرید به طور کلی شامل یک سری مسائل می شود که در نظر گرفتن آنها در واقع مشخص سازی اهمیت بازاریابی محتوای سئو شده است. بازاریابی محتوای سئو شده موضوع آگاهی را به طور دقیق ارزیابی می کند. در فرآیند خرید آگاهی بسیار مهم است. در واقع مخاطب باید آگاهی لازم در زمینه یک محصول یا خدمت را داشته باشد این پارامتر به نوبه خود بیشترین ارزش را دارد  بنابراین یکی از دلالی بسیار مهم برای استفاده از بازاریابی محتوای سئو در اصفهان همین فضای آگاهی رسانی است. محتوا امده است که مخاطب را متوجه سازد محصول مورد نظر چه کیفیتی دارد و تفاوت محصول مورد نظر با سایر محصولات بر چه اساسی است.

نقش سئو در دلالی

بازاریابی محتوای سئو در زمینه جستجو نیز فعالیت می کند. این مرحله پس از آگاهی قرار دارد، یعنی مخاطب در ابتدا اطلاعات خود در زمینه محصول یا خدمت مورد نظر را بالا برده است و حالا به دنبال فضای جستجوی بهتر است. جستجو خود دو بخش دارد، می توانید برای خرید محصول باشد و یا برای تکمیل اطلاعات. در هر صورت بازاریابی محتوای سئو می تواند به کاربر کمک نماید تا به نتیجه درستی دست یابد.

بازاریابی محتوای سئو کمک می کند تا مشتری به طور دقیق بتواند وارد مرحله ملاحظات شود. ملاحظات یعنی بتواند یک کالا را به طور دقیق با کالای دیگر ارزیابی نماید. این ارزیابی می تواند به چندین بخش تقسیم شود در هر صورت ارزیابی و مقایسه بخش بسیار مهمی در خرید است و اگر به درستی پیش نرود مشکل ساز خواهد بود.

بازاریابی محتوای سئو در نهایت فضای خرید درست را ایجاد می کند یعنی مخاطب اطلاعات خود را بالا برده اسد توانسته به طور دقیق جستجو نماید و در نهایت مقایسه های گسترده ای انجام داده است و حالا می خواهد خرید خود را به ثبت برساند.

سئو چه کمکی به کسب و کار کوچک من می کند؟

اگر کسب و کار نوپایی دارید با استفاده از اصول سئو می توانید با سایت های بزرگ در نتایج جستجو رقابت کنید کافی است به این اصول پایبند باشید و آنها را جزو برنامه همیشگی سایت خود قرار دهید نه اینکه مدت کوتاهی از آنها استفاده کنید و سپس آنها را کنار بگذارید. سئو پروسه ای است که در طولانی مدت نتایج شگفت انگیزی برای سایت شما خواهد داشت.

در اینجا تکنیک هایی را به شما معرفی می کنم که می توانید با استفاده از آنها سایت خود را سئو کنید و در صحنه رقابت نتایج گوگل حرفی برای گفتن داشته باشید. محتوای رقبای خود را بررسی کنید و سعی کنید محتوایی تولید کنید که ۱۰ برابر کامل تر و بهتر از مطالب موجود در سایت های رقبای بزرگتان باشد.

سعی کنید در هنگام ، عناوین جذابی را انتخاب کنید. عناوین بهینه شده بخشی از سئوی سایت شما است. این کار نرخ کلیک سایت شما را بالا می

از متخصصان سئو استفاده کنید.

تجارب و تکنیک هایی که متخصصان سئو دارند، می تواند تجارت شما را به موفقیت چشمگیری برساند.

متخصصان سئو می توانند سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت باشند پس هزینه کردن برای خدماتی که آنها ارائه می دهند برای کسب و کار شما نوعی سرمایه گذاری است و حتما باید آن را در اولویت های کاری خود قرار دهید.

سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید.

به جرات می توان گفت که امروزه بیش از نیمی از جستجوها با دستگاه های موبایل انجام می شود. به همین دلیل شما باید سایت خود را برای کسانی که از طریق موبایل جستجو می کنند بهینه کنید تا آنها اطلاعات، محتواها، محصولات و خدمات شما را به راحتی ببینند.
اگر کسب و کار کوچک و بودجه‌ محدودی دارید می‌توانید از ابزارهای رایگان گوگل مثل  mobile-friendly test  استفاده کنید و بررسی کنید که وبسایت تان به چه اندازه برای گوشی های هوشمند بهینه سازی شده است.

محتواهایتان را سئو کنید.

یکی از عواملی که روی رتبه‌ بندی یک کسب و کار کوچک در گوگل تاثیر دارد بهینه سازی محتواها بر اساس اصول سئو است.
بهینه سازی محتوا می تواند شامل اصلاح عناوین، توضیحات و آدرس صفحات باشند. مثلا عناوین باید جذاب و شامل عبارت کلیدی اصلی صفحه باشد. توضیحات متا می بایست در ۱۶۰ کاراکتر خلاصه ای از محتوای صفحه را ارائه دهد و آدرس صفحات هم باید به صورت کوتاه، به انگلیسی و دارای کلمات کلیدی اصلی نوشته شود تا برای موتورهای جستجو قابل فهم باشد.

– نقشه سایت خود را بسازید.

به سراغ ابزارهای سئوی رایگان بروید.

شما برای تجزیه و تان به ابزارهای سئو نیاز دارید. می توانید در ابتدای کسب و کار خود به سراغ ابزارهایی بروید که کاملا رایگان هستند. مانند:

  • SEMrush: این ابزار محبوبی است که می تواند آنالیز کاملی از سئوی وبسایت، تحلیل های رقابتی و جستجوی عناوین را برای شما انجام دهد.
  • GrowhBar: این ابزار برای کشف کلمات کلیدی وبک‌لینک ها، بررسی اعتبار دامنه و شناسایی ارزش ترافیک ایجاد شده بسیار مناسب است.
  • Google PageSpeed Insights: این ابزار نیز سرعت هر وبسایت و تجربه کاربری آن را بررسی می‌کند. می توانید از این ابزار برای شناسایی صفحات کند و روش های بهبود سرعت آنها استفاده کنید.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید.

در دنیای امروز شبکه های اجتماعی نقش بزرگی در دیده شدن یک کسب و کار در فضای مجازی دارند. پس کلید موفقیت شما فعال بودن در این شبکه هاست. در این زمینه کارهای زیادی می توانید انجام دهید. مثلا:

  • به طور منظم محتوای جذاب و مفید تولید کنید.
  • محصولات و خدمات تان را به خوبی معرفی کنید.
  • با مشتریانتان در ارتباط باشید از آنها نظرسنجی کنید و آنها را به لایک یا کامنت گذاری در پست ها تشویق کنید.
  • شبکه های اجتماعی که برای فعالیت انتخاب می کنید را محدود کنید. ببینید مشتریان شما بیشتر در کدام شبکه های اجتماعی هستند. فقط به سراغ همانها بروید.
  • از برنامه های مونیتورینگ شبکه های اجتماعی استفاده کنید. این برنامه ها به شما می گویند که مخاطبین شما بیشتر در چه ساعاتی از شبانه روز به شما سر می زنند. از کدام محتواها بیشتر خوششان می آید. کدام مطالب بیشتر کامنت داشته اند و … . برنامه هایی مانند TweerReach، Klout و Buffer رایگان هستند و می توانند اطلاعات مناسبی را به شما در مورد صفحه کسب و کارتان بدهند.
  • در سایتهایی مانند یوتیوب و آپارات ویدئو بگذارید. ویدیو رسانه پرمخاطب و جذابی است. بسیاری از مشتریان دوست دارند قبل از خرید یک محصول روش استفاده یا کار آن را ببینند. پس این فرصت را از دست ندهید و با تولید ویدیوهای جذاب به برندسازی خود کمک کنید.

اشتباهات رایج سئو که در کسب و کارهای کوچک رخ می دهد.

۱- اجرای تکنیک های سئو بعد از راه اندازی سایت

در بسیاری از مواقع افرادی که کسب و کار نوپایی دارند، پس از اینکه سایت خود را راه اندازی کردند تازه به فکر سئو و بهینه سازی سایتشان می افتند. این یکی از اشتباهاتی است که صاحبان کسب و کارهای کوچک ممکن است انجام دهند. طراحی استراتژی سئو و برنامه ریزی برای آن کاری است که باید قبل از طراحی سایت انجام گیرد.

۲- به کارگیری تکنیک های سئو برای مدت زمان کوتاه

سئو و استراتژی های آن یک پروژه بلندمدت است. نمی توان انتظار داشت با انجام روش هایی در کوتاه مدت جواب زیادی گرفت. اگر به دنبال نتیجه سریع تری هستید در کنار آن از روش های تبلیغی دیگر هم استفاده کنید اما بهینه سازی سایت تا زمانی که سایتتان پا برجاست باید دنبال شود.

۳- استفاده از طراح سایت برای انجام پروژه سئو

برای بهبود رتبه و سئو سایت باید از فردی کمک بگیرید که در این زمینه دانش و تجربه کافی را داشته باشد. برای داشتن یک استراتژی سطح بالا و کسب نتیجه مطلوب در کسب و کار خود به دنبال متخصصین سئو بروید. سئو فرایند پیچیده ای است که به تجربه نیاز دارد و یک سئوکار حرفه ای می داند چگونه و در کجا از این اصول استفاده کند و چطور در نتایج جستجو، رتبه سایت را بالا ببرد.

جمع بندی

سئو یکی از ابزارهای ضروری برای کسب و کارهای کوچک است. این ابزار می تواند به شما کمک کند تا در صفحه نتایج گوگل رتبه بهتری کسب کنید و اعتبار خود را در میان سایت های رقیب افزایش دهید. مهم توجه به این نکته است که سئو فرایندی طولانی مدت است. یعنی نباید انتظار داشته باشید که در مدت زمان کوتاه موفقیت بزرگی بدست آورید اما نتایج آن در درازمدت شگفت انگیز خواهد بود. برای موفقیت در کسب و کار نوپای خود بهتر است از متخصصین سئو کمک بگیرید. آنها بهتر می دانند از کدام فاکتورهای سئو در چه زمانی و در کجا استفاده کنند تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

 

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا