جامعه

نمایش آثار هنرمندان توانیاب در خارج از کشور

نمایش آثار هنرمندان توانیاب در خارج از کشور

دومین جشنواره همام (جشنواره تخصصی تاب آوران کشور) امروز جمعه ششم اسفندماه در موسسه فرهنگی هنری صبا به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش آپارات نیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در افتتاحیه این جشنواره حضور داشت، از برنامه های این وزارتخانه برای برپایی و برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان مستعد خارج از کشور خبر داد.

اسماعیلی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره همام با اشاره به ظرفیت و توانایی شرکت کنندگان در دومین دوره این جشنواره گفت: وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی آماده حمایت از هنرمندان مستعد در عرصه های مختلف جامعه است.

وی همچنین از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان مستعد خارج از کشور خبر داد و گفت: در نظر داریم از ظرفیت این هنرمندان برای تبلیغ آثارشان در نمایشگاه های خارج از کشور و برگزاری نمایشگاهی از آثارشان استفاده کنیم.

محمدرضا مشهدی، دبیرکل دومین جشنواره ملی هنری امام خمینی (ره) در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: با توجه به پتانسیل قوی ای که در توانیابان دیده ایم، کمیته برگزاری و شورای سیاست گذاری این جشنواره را پیش رو داشته باشیم. تصمیم گرفتیم جشنواره را به صورت دوسالانه برگزار کنیم تا هنرمندان توانیابان بتوانند برای دو سال آینده برنامه ریزی کنند و فرصت کافی برای ارائه آثار خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر که اولین دوره جشنواره همام برگزار شد، تعداد زیادی از هنرمندان مستعد شناسایی و به جامعه هنری معرفی شدند. این هنرمندان با برگزارکنندگان جشنواره، داوران و دیگر هنرمندان در ارتباط بوده و در مناسبت های مختلف برای خلق آثار دعوت شده اند. این ارتباط متقابل بین برگزارکنندگان رویدادهای فرهنگی و هنری و هنرمندان مستعد تأثیر بسزایی در رشد و معرفی هنرمندان مستعد داشته است.»

مشهدی با اعلام تعداد شرکت کنندگان در جشنواره همام امسال گفت: فراخوان از طریق رسانه های گروهی نیز اعلام شد و دبیرخانه همام در مجموع 3000 اثر شامل 33 قطعه موسیقی و مابقی در بخش های مختلف دریافت کرده است. از هنرهای تجسمی و صنایع دستی.”

دبیرکل دومین جشنواره ملی هنری همام گفت: پس از سه مرحله داوری، 240 اثر برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شد. تعدادی از آثار نیز به بخش عرضه محصولات فروشگاه راه یافته و برای فروش قرار خواهند گرفت.

وی درباره زمان برگزاری جشنواره گفت: این نمایشگاه تا 10 اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، چهارراه طالقانی برپاست. وی افزود: در طول جشنواره هشت کارگاه آموزشی برای ارتقای توان هنری افراد توانمند برگزار می‌شود و تمامی آثاری که به بخش نمایشگاه راه یافته‌اند به همراه یک همراه در تهران مستقر می‌شوند که هزینه زندگی آن‌ها بر عهده جشنواره خواهد بود. “

مشهدی در پایان گفت: قرار است نمایشگاهی از آثار برگزیده با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی در کشورهای آلمان، فرانسه و ژاپن برگزار شود. سه اثر برگزیده یا هنرمندان از سه اثر برتر نیز به نمایشگاه های بین المللی هنری ارسال خواهند شد.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا