دانش و سلامت

نمای جادویی سه بعدی از ابرهای سیاره مشتری/ عکس

در نگاه اول، می توانید این عکس را با نمای نزدیک از رویه یک کیک خوشمزه اشتباه بگیرید. اما این چرخش ها در واقع ابرهای آسمان سیاره مشتری هستند که توسط کاوشگر جونو ناسا عکس گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

توسعه دهنده نرم افزار Gerald Eichstädt این تصاویر کامپیوتری سه بعدی زیبا از ابرهای مشتری را بر اساس داده های جونو ایجاد کرد و اخیرا آنها را در کنگره علوم سیاره ای اروپا ارائه کرد.

دکتر جونو می گوید: «ماموریت جونو به ما این فرصت را می دهد تا مشتری را به گونه ای رصد کنیم که معمولاً برای تلسکوپ های زمینی غیرقابل دسترس است. آیشتات گفت.

ما می توانیم در عرض چند دقیقه به ویژگی های ابر سیاره از زوایای مختلف نگاه کنیم. جونو یک فضاپیمای ناسا است که از سال 2016 به دور مشتری می چرخد.

نمایی سه بعدی جادویی از ابرهای مشتری / عکس

در داخل کاوشگر دوربینی به نام JunoCamera قرار دارد که به طور منظم تصاویر نور مرئی زیبایی از مشتری و قمرهای آن می گیرد.

بر اساس انعکاس و پراکندگی خورشید توسط ابرهای مشتری، محققان توانستند ارتفاع ابرها را در تصاویر جونو تعیین کنند.

دکتر. Ishstat توضیح می دهد که ابرهای بالای جو بیشترین نور خورشید را دارند. اما در اعماق جو، نور قبل از پراکنده شدن توسط ابرها جذب می شود. درک ارتفاع نسبی ابرها می تواند به دانشمندان کمک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد عناصر تشکیل دهنده ابرها کشف کنند.

طبق مدل‌های نظری، انتظار می‌رود که این ابرها از گونه‌های شیمیایی مختلف آمونیاک، هیدروسولفید آمونیوم و یخ تشکیل شوند. ایشستات.

او افزود: «وقتی داده‌های خود را به لطف سایر اندازه‌گیری‌های مشابه ابرها کالیبره می‌کنیم، پیش‌بینی‌های نظری را آزمایش و اصلاح می‌کنیم و تصویر سه بعدی بهتری از ترکیب شیمیایی به دست می‌آوریم.

5858

دکمه بازگشت به بالا