جامعه

نوآوری، کلید جهان عادلانه برای افراد دارای معلولیت

نوآوری، کلید جهان عادلانه برای افراد دارای معلولیت

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: نوآوری کلید ایجاد دنیای عادلانه تر برای افراد دارای معلولیت است.

به گزارش آپارات نیوز، به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت که امروز (شنبه) برگزار شد، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار راهکارهای تحول آفرین و نوآورانه در دنیایی شد که با بحران های نامتناسب مواجه است. افراد دارای معلولیت را تحت تاثیر قرار می دهد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام خود تاکید کرد: همکاری بیشتر در بخش دولتی و خصوصی برای ارائه راهبردهایی که به نفع معلولان باشد نیاز است و آنها نیز باید در تدوین این راهبردها مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش های داخلی سازمان ملل برای دسترسی بیشتر این سازمان به افراد دارای معلولیت، گفت: از ستاد تا میدان عمل، در حال بررسی دسترسی دیجیتال، آدرس دهی و بهبود هستیم.

گوترش ادامه داد: نوآوری و فناوری می‌تواند ابزار قدرتمندی برای مشارکت، افزایش دسترسی به اطلاعات، آموزش و یادگیری مادام‌العمر و گشودن راه جدیدی برای مشارکت افراد دارای معلولیت در نیروی کار و جامعه باشد.

بر اساس وب سایت سازمان ملل متحد، سازمان ملل تخمین زده است که 15 درصد از همه افراد دارای معلولیت هستند. درک و تصدیق این موضوع برای اطمینان از برخورداری بیش از یک میلیارد نفر از زندگی کامل، رعایت حقوق آنها و مشارکت آنها ضروری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا