دانش و سلامت

نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

به گزارش شفاف ، سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مورد سفرهای نوروزی و پیش فروش بلیط های گردشگری اظهار داشت: قضاوت در مورد نوروز امسال بسیار عجولانه است ، ما به یک فرد سرکش ، پرخاشگر و پر ویروس آلوده ایم دستورالعمل ها را دنبال کنید و همکاری مردم را مدیریت کنید ، اما ما واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نمکی ادامه می دهد: ‘مردم طی یک سال گذشته فشار و خستگی زیادی را تحمل کرده اند ، اما نوروز امسال فرصتی نیست که بتوانیم از این ویروس شیطانی فاصله بگیریم یا فکر کنیم که این ویروس از ما دور است. این ویروس از نوروز 1400 با ماست و امسال احتمالاً تأثیر بیشتری روی ما خواهد گذاشت.

وزیر بهداشت در مورد شروع پیش فروش بلیط تورهای نوروزی اعلام کرد: بهترین کسانی که بلیط می فروشند و بلیط می خرند. با دانستن اینکه آنها تصمیمات غیر منطقی می گیرند و کارهای غیر منطقی انجام می دهند ، ما که مسئول سیستم بهداشت هستیم و می توانیم کمی بیشتر ببینیم ، اگر پروتکل را نشکنیم و این مورد رعایت شود ، نوروز امسال را با آرامش نمی بینیم ؛ شاید اسفند را به خوبی بدست آوردیم و بهاری آرام داشتیم ، اما اکنون این پیش بینی را نداریم.

نمکی گفت: این بیماری در خوزستان شیوع پیدا نکرد و سایر استانها نیز تحت تأثیر قرار گرفتند و با توجه به رفتار ویروس کرونا ، به خصوص نوع جهش یافته ، ما امیدواریم که افراد در این شرایط کمترین مشکلات را تجربه کنند و بدانند که شرایط طبیعی نیست. امسال نوروز برای ایران و هر جای دنیا اصلاً خبری نیست که بتوانیم سفر و تور کنیم و دور هم جمع شویم.

وزیر بهداشت در مورد تبلیغ و فروش بلیط تورهای خارجی گفت: “در مورد تورهای خارجی ، باید بگویم که مردم باید بدانند که اکنون در اروپا با شیوع بیماری بسیار سختگیر هستند و هند ، که به سختی کشورهای اروپایی و منطقه سخت گیر نیستند آیا کسانی هستند که معقول هستند و رفتار ویروس مهاجم جدید را می دانند ؛ آنها می دانند که هیچ گونه تمسخر برای ویروس جدید وجود ندارد و توصیه من به مردم این است برای ماندن در خانه بمانید ، صبور باشید و از پدیده های غیرشهری بین شهری لذت ببرید.

نمکی گفت ما در وزارت بهداشت هرگز سفر و پیش فروش بلیط های نوروزی را به کسی تأیید نکرده ایم. نمکی گفت: “اگر کسی خطری از من ، وزیر ، پیدا کند که می تواند این اقدامات را اعلام کند ، چندی پیش این کار را خواهیم کرد. “ما گفتیم که از این پس نمی توانیم تصمیم بگیریم ، ویروس شطرنج بازی می کنیم و لحظه به لحظه تصمیم می گیریم و گفتیم که برای چند هفته نمی توانیم تصمیم بگیریم.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا