دانش و سلامت

نکاتی که برای قبولی داوطلبان تجربی در کنکور معجزه می‌کنند

روزهای قبل از کنکور سراسری خیلی مشتاقم برای کنکور درس بخونم.

کمتر از دو ماه دیگر هنوز برای کنکور سراسری 1401 فرصت باقی است. در این میان، برخی از داوطلبان کنکور تجربی که آرزوی قبولی در رشته پزشکی را دارند، ممکن است هنوز آمادگی آزمون را نداشته باشند و ندانند که چگونه تحصیل خود را آغاز کنند.

روش ها و تکنیک هایی وجود دارد که به شما در شروع صحیح و عملی مطالعه کمک می کند و می توانید با استفاده از آنها به مدرک کنکور دلخواه خود برسید.

به گزارش شفاف، شروین مسیح، فوق تخصص کنکور گفت: زمان کمی تا کنکور سراسری باقی مانده است و باید دید دانش آموزان تجربی و متقاضیان پزشکی توانستند برنامه بلندمدت خود را اجرا کنند یا خیر.

اخیرا دیده شده است که برخی از مشاوران و برنامه ریزان با وعده هایی به داوطلبان کنکور، نوید قبولی در رشته ها و دانشگاه های معتبر را می دهند که این فقط برای کسانی صادق است که برنامه ریزی خود را به درستی انجام داده اند و اکنون به فکر هستند. مطالب کتاب را خلاصه کنید.

وی گفت: در صورتی که متقاضیان به درستی مطالعه نکرده باشند، زمان باقی مانده بهترین فرصت برای آنهاست تا نهایت تلاش خود را انجام دهند. اما نمی توانیم صد در صد قول قبولی در دانشگاه های سطح یک را بدهیم.

برخی از دانش آموزان می گویند که باید کار خود را انجام دهند، اما گاهی اوقات خرج کردن، کمک و راهنمایی از مشاوران بد نیست.

تلاش زیاد به جای صرف هزینه بیشتر برای کنکور

مسیح افزود: دانش آموزی که تلاش زیادی می کند می تواند با هزینه کم به نتیجه خوبی برسد; بنابراین صرف هزینه به تنهایی کارساز نخواهد بود و نباید اعتقاد داشت که ما به اندازه کافی برای پذیرش در دانشگاه ها هزینه نکرده ایم.

با تغییر سیستم و سیستم کنکور سعی شد راه هایی که قبلا برای نتیجه گیری دانش آموزان وجود داشت کوتاه شود. کنکور خیلی به هوش و توانایی داوطلب مربوط می شود.

این کنکوری اضافه کرد: سوالات کنکور ترکیبی است; بنابراین داوطلب باید از هوش و دقت لازم برخوردار باشد. با به خاطر سپردن چند فرمول نمی توان به نتیجه دلخواه رسید. بنابراین تمرکز و اشراف به همه موضوعات باید در اولویت باشد.

دانش‌آموزان Minecraft باید تمام تلاش خود را برای برنامه‌ریزی طولانی، مداوم و مستمر برای دستیابی به نرخ قبولی بالا به کار گیرند.

مسیح گفت: در نهایت توصیه بسیار صریح برای فرصت باقی مانده تا کنکور این است که دانش آموزان رشته تجربی با توجه به تغییر کنکور و جدا شدن پرسشنامه ها از این پس، ریاضی و زیست را با هم در یک روز و یک نوبت.»

داوطلبان رشته تجربی شیمی و فیزیک باید تست ها را با هم بگذرانند و تست ها را با هم بگذرانند و از آنجایی که پاسخ نامه ها جداست، تست ها را جداگانه تمرین کنند.

گزارش ها / نکاتی که برای قبولی داوطلبان تجربی در کنکور معجزه می کند

این ممتحن پذیرش افزود: دانش آموزان تجربی باید دقت کنند که دروس عمومی بسیار مورد نیاز است و دروس فارسی، عربی، زبان و معارف اسلامی برای کسب اطلاعات لازم باید بسیار مطالعه شود.

در صورت عدم پاسخگویی صحیح به تست های دروس عمومی در جلسه کنکور، داوطلبان در ادامه جلسه با ترس و دلهره به سوالات پاسخ خواهند داد و ممکن است به نتیجه دلخواه نرسند; بنابراین بهتر است این دوره ها جزء برنامه های آنها باشد و مطالعه آنها را فراموش نکنید.

مسیح افزود: دروس عمومی جایگاه خود را در کنکور دارد و در رتبه داوطلب کمک زیادی خواهد کرد. بنابراین داوطلبان باید در برنامه ریزی باشند اما در نهایت چند روز مانده به خرداد یعنی شروع امتحانات دروس را به صورت تشریحی مطالعه کرده و خود را برای آزمون آماده کنند.

فارغ التحصیلانی که امتحان نهایی ندارند بهتر می توانند برای ارزیابی خود به سؤالات نهایی سایر دانش آموزان پاسخ دهند. زیرا سطح سواد عامل اصلی نتیجه گیری در کنکور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا