جامعه

نگرانی از تغییر رفتار مردم در رعایت اصول بهداشتی و عادی شدن تاج

نگرانی از تغییر رفتار مردم در رعایت اصول بهداشتی و عادی شدن تاج

مشاور وزیر بهداشت گفت: با تشریح راهکارها و سناریو های پیش روی کشور به منظور کاهش سریع شیوع اپیدمی کورن ، “نمی توان زمان دقیق بیماری همه گیری را پیش بینی کرد و این امر کاملاً بر عهده مردم و مسئولان است.” زنجیره انتقال به این بیماری بستگی دارد ، زیرا کروناویروس نوعی بیماری ناشناخته است و رفتار آن ناشناخته است.

دکتر محمد عاصی اردکانی – تماس علمی کشور با دولت ها و مراکز علمی درگیر در مبارزه با قوید 19 – در مصاحبه با آپارات نیوز ، وی در مورد سیاست های اصلی وزارت بهداشت برای مقابله با پیامدهای اقتصادی ، اجتماعی و بهداشتی فرمانده 19 ، اظهار داشت: آن را در دستور کار خود قرار دهید. به عبارت دیگر ، در 20 فوریه با تأیید اولین مورد این بیماری ، مقررات و دستورالعملهای مربوط به کنترل در قم و سایر استانها صادر شد که احتمالاً شیوع آن است. با این حال ، این بیماری بسیار سریع و در کمتر از دو روز در برخی استانها مانند سیلان گسترش یافته است.

استفاده از سیستم گسترش شبکه بهداشت و درمان برای مبارزه با همه گیری

وی استفاده از سیستم گسترش شبکه مراقبت های بهداشتی در کشور را راهکاری برای وزارتخانه برای تشخیص و پیگیری موارد مشکوک و معالجه بیماران عنوان کرد و گفت: چهار دهه از ایجاد سیستم شبکه مراقبت های بهداشتی در کشور از طریق ایجاد مراکز درمانی و مراکز درمانی در کشور می گذرد. این 100 درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار می دهد ، بنابراین برنامه مدیریت بحران کرونا از یک شبکه قوی و سیستم غربالگری فعال استفاده می کند ، که نزدیک به 72 میلیون نفر توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و کارمندان بهداشتی بیش از یک ماه تحت معاینه قرار می گیرند.

آسایی با اشاره به اینکه افراد دارای علائم برای معاینه و معالجه بیشتر به مراکز درمانی ارجاع می شوند ، گفت: حدود 1067 مرکز پزشکی به مدت 16 و 24 ساعت برای کاهش بار بیمارستانها تأسیس شده است. در همین راستا تیم های مشترکی برای بسیج سلامت محیط و مقاومت در جهت بهبود محیط ، حضور در ورودی های شهری و اندازه گیری تب و غیره فعال شده اند.

برخی پروتکل ها و سیاست های وزارت بهداشت برای کاهش سریع همه گیری

وی با اشاره به تهیه و تدوین پروتکل های درمانی توسط گروه های علمی و ابلاغ آن به کلیه استانداری ها و دانشگاه های سراسر کشور ، اظهار داشت: در این پروتکل ها روش و دستورالعمل های درمانی در منزل و معالجه بیمارستان و همچنین تهیه دارو و تجهیزات لازم مورد بررسی قرار می گیرد. بود

راندمان بالا در فاصله مواد برای کاهش انتشار

العاصی با تأکید بر تأثیر مسافت های جسمی و راندمان بالای آنها تا نیمه اول فروردین برای محدود کردن شیوع و گسترش آنها تصریح کرد: تعطیلی دانشگاه ها و مدارس ، نماز جمعه و اجتماعات و محدود کردن ترافیک از جمله عواملی است که در کاهش موارد مثبت تأثیر می گذارد. امیدواریم که طرح هوشمند راه دور با رعایت کامل مقررات و دستورالعمل های مربوطه اجرا شود و شیوع بیماری را کاهش دهد.

وی با اشاره به تبدیل فاصله فیزیکی به مسافت هوشمند در گام بعدی ، گفت: “اجرای هماهنگی بین بخش ها با تشکیل ستادهای منطقه ای و ملی و درگیر شدن همه بخش های توسعه به ویژه حضور حاکمان و فرمانداران نیروهای نظامی و انتظامی از دیگر اقدامات مهم است.” برای کاهش زمان غلبه بر حضور کامل کوروی ویروس جدید. در این طرح برخی فعالیت های اقتصادی گام به گام بازگشایی می شود و با نظارت بر تأثیر آنها ، ما به مرحله بعدی حرکت می کنیم.

سازمان بهداشت جهانی بر فاصله اجتماعی تأکید می کند

با توجه به نظر برخی کارشناسان مبنی بر اینکه در صورت قرنطینه در شهر قم ، این بیماری سریعتر از روز اول کنترل می شود ، مشاور وزیر بهداشت توضیح داد: لازم به ذکر است که سازمان بهداشت جهانی مسئله قرنطینه را فقط به صورت جامع و تنها مطرح نکرده است. وی با تأکید بر مسئله فاصله اجتماعی که بعدا به دلیل برخی از پیامدها به فاصله مادی تبدیل شد. وقتی این بیماری از دو روز به مدت دو روز از قم به گیلان و سپس به مازندران و سایر مناطق کشور سرایت می کند ، قرنطینه دیگر معنی ندارد. البته تصمیم گیری در این زمینه مستلزم مباحث اجتماعی و اپیدمیولوژیک و مطالعه علمی در مورد اثرات منفی و مثبت آن است و در این راستا با احتساب کلیه جوانب و جنبه ها ، تصمیمات توسط مسئولان و معتمدان گرفته می شود.

پیروی از شعار “ماندن در خانه” مؤثرترین استراتژی برای غلبه بر هاله است

وی گفت: “شکستن ویروس و رفتار با شعار” در خانه بمانید “مؤثرترین استراتژی برای غلبه بر بیماری و کاهش طول عمر این بیماری همه گیر است. بسیاری از کشورها به دلیل اقتصاد و رونق اقتصادی مسافت های جسمی یا هوشمند را آغاز کرده اند.” برای همه کشورها ، حتی کشورهای ثروتمند نیز مهم است.

جزئیات طرح فاصله هوشمند با زمان راه اندازی

وی با اشاره به اجرای طرح مسافت هوشمند با شروع مشاغل در کشور ، گفت: ادامه محدودیت ها در مجامع عمومی و مذهبی و اماکن مقدس ادامه دارد و در پایان فروردین ماه دوباره تصمیم گیری می شود. همچنین در این طرح نکات و مشاغل پرخطر در نظر گرفته شده است و طبق برنامه مصوب وزارت بهداشت ، مشاغل مورد نیاز و کم خطرترین مانند سوپر مارکت ها ، فروشگاه های بزرگ ، فروشگاه های میوه و سبزیجات ، لبنیات ، نانوایی ها و داروخانه مطابق با اصول بهداشتی است. آنها شروع به کار می کنند.

همچنین برخی مشاغل مانند دانشگاه ها ، راهروها ، گالری ها ، کلوپ ها ، استخرها و غیره با تأخیر مواجه می شوند و برخی از مشاغل و مراکز مانند دفاتر مربوطه دولت ، دفاتر پلیس ، دفتر الکترونیکی دولت الکترونیک ، دفتر دادگستری ، صرافی ها و بانک ها به تأخیر می افتند. محدود شیفت کاری.

وی با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده برای محدود کردن حمل و نقل بین استانها و سایر محدودیت ها در پایان ماه آوریل بررسی خواهد شد ، افزود: ساعات اداری نیز محدود خواهد بود و با دو سوم نیروها کار خواهد کرد. ساعات کاری ماه رمضان از 7 تا 14 است. بنابراین اگر مردم سیاست فاصله هوشمند را جدی بگیرند و دقیقاً عملی کنند ، قطعاً مدت زمان بیماری را کاهش می دهد و همه گیری را کاهش می دهد.

نگرانی از تغییر رفتار افراد در رعایت اصول و مسافت های سالم

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به برخی تغییرات در رفتار مردم با شروع شغل ، گفت: عدم رعایت سیاست های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در خصوص مسافت های اجتماعی و هوشمند عواقب جبران ناپذیری دارد و وی گفت: مردم باید با کورونا زندگی کنند و به این شرایط عادت کنند. اگرچه هیچ کس نمی خواهد Corona را برگرداند ، اما این بحران و بیماری همه گیر برخی از سوء رفتارهای ما را اصلاح کرده است ، اما بسیاری از اصول بهداشتی که تا به امروز مورد غفلت واقع شده است توسط افراد و خانواده ها مشاهده می شود. بنابراین ، برای غلبه بر بحران ، باید تمام آموزش های بهداشتی جدی گرفته شود. مطمئناً اگر قوانین بهداشتی رعایت نشود ، اوج بیماری برمی گردد و میزان مرگ و میر افزایش می یابد.

مؤلفه های مورد نیاز برای حذف تدریج محدودیت ها و شروع کار

آسایی گفت: “همه سازمان های بین المللی به ویژه سازمان بهداشت جهانی نشان می دهند که اگر سیستم مراقبت های بهداشتی کشور دارای چندین مؤلفه باشد ، می تواند برای بستن آن قدم بردارد.” به عبارت دیگر ، پس از ارزیابی اقدامات گام به گام ، اگر نتایج اقدامات منجر به افزایش شیوع بیماری نشود ، محدودیت ها به تدریج برداشته می شوند.

وی گفت: “توانایی تشخیص شرکت های حمل و نقل از طریق آزمایش های تشخیصی ، امکان جداسازی بیماران در خانه و بیمارستان ها ، تعداد زیادی تخت بیمارستانی که می توانند در آینده به بیماران بالقوه پاسخ دهند و باعث افزایش آگاهی عمومی می شوند.” برخی از این خصوصیات این است که اگر سیستم بهداشت ملی از این شرایط و امکانات برخوردار باشد ، می تواند این محدودیت ها را برطرف کرده و گام به گام آنها را برداشته باشد.

مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: هم اکنون این طرح طبق دستورالعمل ها و گام به گام در کشور در حال اجرا است و تأکید کرد: البته موضوع اجرای موضوع دیگری است که باید مورد توجه مردم و مراجع ذیربط قرار گیرد. اگر طرح با دقت و دقت مورد بررسی قرار نگرفت ، لازم است که بخشی از مشکل را بررسی کنید و برای رفع آن اقدام کنید.

آسایی با تأکید بر اینکه جامعه و اقتصاد برای همیشه نمی تواند بسته شود ، نتیجه گیری کرد: “اگر تشخیص این باشد که رفع محدودیت ها موفقیت گام به گام نیست ، ما به روال قبلی باز خواهیم گشت.” البته در حال حاضر گزارش هایی در مورد روند نزولی بیماری وجود دارد ، اما به طور کلی برای محدود کردن شیوع آن و مبارزه با آن ، باید از قوانین و دستورالعمل ها پیروی کنیم.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا