دانش و سلامت

هشدار به مسافران هرمزگان؛ مراقب گزش پشه‌ها باشید

هشدار به مسافران هرمزگان؛ مراقب گزش پشه‌ها باشید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امسال همزمان با اپیدمی کووید 19 استان هرمزگان با وجود پشه های حمله کننده ایدز مواجه بودند که با انجام اقدامات پیشگیرانه در ایام نوروز برای تامین سلامت مسافران لازم است. و شهروندان.”

به گزارش آپارات نیوز، دکتر. حسین فرشیدی ضمن تاکید مهمانان نوروزی بر انتخاب مکان مناسب برای دوری از محیط‌های مرطوب و پشه‌خیز، گفت: این امر مستلزم سلامتی مسافران و شهروندان است، بنابراین مسافران باید در مکان‌های مناسب و امن از جمله مهمانسراها، حفاظت کنند. در برابر نیش احتمالی هر پشه

وی افزود: در مهرماه به بعد با پشه آئدس درگیر شدیم که ابتدا از بندرلنگه سپس بندرعباس مشاهده شد و در نهایت مواردی از این پشه در شهرستان سیریک مشاهده شد. خوشبختانه هیچ موردی از بیماری های منتقله از طریق پشه در استان مشاهده نمی شود، بنابراین مسافران و شهروندان باید مراقب باشند.

فرشیدی با اشاره به حجم بالای کار در زمان بیماری کووید 19 و حمله پشه های ایدز در استان، گفت: با وجود کمبود بودجه و عدم پرداخت مطالبات پایان سال به کارکنان، هیچ خدمتی وجود ندارد زیرا کارکنان بهداشت در همه اقشار زندگی.» آنها احساس تعهد و وظیفه می کنند.

وی گفت: با پیشگیری از نیش پشه می توان از بیماری هایی مانند مالاریا، تب دنگی، چیکونگونیا، ویروس زیکا، تب زرد و بسیاری از بیماری های عفونی دیگر پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا