دانش و سلامت

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

این روزها ، با شنیدن خبر ورود هوآوی به مناطق جدید ، نباید تعجب کنیم. این شرکت همچنین قصد دارد از فرمول موفقیت آمیز در صنایع ارتباط از راه دور و تلفن های هوشمند در سایر صنایع استفاده کند. فرمولی مبتنی بر نوآوری مداوم و هزینه های هنگفتی که برای تحقیق و توسعه صرف شده است. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه حوزه با فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سال های اخیر وارد آنها شده است.

ماشین الکتریکی ، ماشین آینده

بزرگترین تغییر در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی است. این نوع خودروها سالها نمی توانستند با اتومبیل های بنزینی رقابت کنند و بارگیری ، سرعت و قدرت کم برای استفاده از آنها بسیار محدود بود.

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

باتری های مورد استفاده در موتور برقی اتومبیل

اما در دهه گذشته ، به لطف ورود پدیده ای به نام ‘تسلا’ در صنعت خودرو ، ما با خودروهای الکتریکی پیشرفته ای روبرو هستیم که عملکرد یکسان با هر بار شارژ و حتی بهتر از وسایل نقلیه بنزینی دارند. مسلماً آینده به آن اتومبیل های برقی و در واقع به اتومبیل هایی با سوخت های جایگزین مانند بنزین تعلق دارد.

در چنین شرایطی هواوی اولین ماشین الکتریکی خود را با نام DriveOne معرفی کرد که طبق شواهد از مشخصات بسیار بهینه برخوردار است. این موتور از 7 قسمت مختلف شامل “میکروکنترلر” (MCU) ، موتور ، کاهنده جریان ، مبدل DC ، شارژر ، واحد توزیع نیروی برق و واحد مدیریت باتری تشکیل شده است. این اولین موتور Hyper-Converged در صنعت خودرو است.

این سیستم برای سهولت کار در سه زمینه طراحی شده است ، ساخت آسان ، ساختار ساده و مقیاس پذیری آن آسان است. این موتور 220 میلی متری فضای کمتری در محور Z اشغال می کند و همچنین به حدود 5 متر سیم کشی ، 3 اتصال الکتریکی و 2 لوله آب کمتر از رقبا نیاز دارد که باعث کاهش هزینه های تولید در مقیاس تولید انبوه می شود.

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که ساخت اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را امکان پذیر می کند.

اتومبیل های خودران ، از خیال تا واقعیت

قبل از اینکه هواوی موتور الکترونیکی DriveOne را معرفی کند ، هواوی سیستم درایو هوشمند و اتوماتیک خود را با نام AutoSar معرفی کرد. این ساختار با استفاده از اینترنت اشیا the اتومبیل را به بیشتر اشیا around اطراف خود متصل می کند تا به داده های محلی دسترسی پیدا کند. این داده ها می تواند شامل ترافیک دقیق منطقه ، شرایط آب و هوایی و اخبار و رویدادهای خاص در هر منطقه باشد.

با استفاده از این اطلاعات ، سیستم ناوبری خودرو می تواند بهترین مسیر ممکن را برای راننده انتخاب کند. با دریافت اطلاعات دقیق و دقیق ، سیستم ناوبری می تواند گزینه های بهتری را در اختیار کاربر قرار دهد که نتایج بهتری نسبت به سیستم های فعلی ناوبری که فقط به اطلاعات ترافیکی متکی هستند ، خواهد داشت.

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

این نتایج با استفاده از هوش مصنوعی قدرتمند هواوی و الگوریتم های پیشرفته و پیچیده محاسبه و بدست آمده اند. ویژگی مهم دیگر با استفاده از این فناوری ها امکان رانندگی خودکار بدون راننده در اتومبیل است که حتی از رانندگی انسان نیز ایمن تر است. به این ترتیب ، وسیله نقلیه به طور کامل مسیر ، وسایل نقلیه و سایر موانع را بررسی می کند و در صورت لزوم پاسخ می دهد.

آنچه مسلم است این است که آینده خودروهای الکتریکی خودران است. اگرچه مدل های مختلفی از این خودروها در کشور ما وجود دارد ، اما باید انتظار حضور بیشتر و استفاده گسترده از آنها را در آینده نزدیک داشته باشیم.

2121

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا