جامعه

واریز 14.8 میلیاردی اوراق مشارکت مترو از 910 میلیارد تومان توسط بانک آینده

واریز 14.8 میلیاردی اوراق مشارکت مترو از 910 میلیارد تومان توسط بانک آینده

مدیرعامل مترو تهران اعلام کرد در صورت تأمین منابع مالی ، 12 ایستگاه مترو تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش آپارات نیوز علی امام صبح امروز برای توضیح اقدامات شرکت مترو تهران یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و گفت: در سال 1998 علی رغم مشکلات مالی در نیمه جنوبی خط ، با مترو خط 6 با طول 9 کیلومتر بین دولت آباد و شهدا ملاقات کردیم. می تواند باز کند ، گفت: از دو ایستگاه ، امام حسین (ع) و کیانشهر نیز وارد مدار بهره برداری شدند.

وی با بیان اینکه در خط 7 مترو هشت و نیم کیلومتر مترو بین بسیج و مهدیه به بهره برداری رسیده است ، افزود: در سال 1998 قول دادیم که یک ایستگاه متوسط ​​را در نیمه دوم ماه افتتاح کنیم به دلیل مشکلات مالی می تواند سه ایستگاه باشد. ” بیایید صادق باشیم – در سال 1998 ، نه ایستگاه به بهره برداری رسید.

امام با بیان اینکه اولویت اول ما در سال جاری تکمیل خطوط نیمه تمام در خطوط 6 و 7 و توسعه غربی خط 4 مترو است ، گفت: حدود 64 کیلومتر خطوط مترو داریم که هنوز به طور کامل باز نشده و حدود 50 هزار میلیارد تومان سرمایه این شهر برای تکمیل زیرزمینی باقی مانده است.

وی گفت: در ماه ژوئیه دو قایق قطار از 70 واگن خریداری شده مدتی قبل وارد می شود و با ورود این دو قایق قطار ، پرونده 70 واگن بسته می شود. وی گفت که در این برنامه ها باید سه پست باشد. برق نیز وارد مدار خواهد شد ، اما ممکن است ماه ها طول بکشد تا تحریم ها و دنباله ها دنبال شود.

مدیرعامل متروی تهران در مورد پایان اوراق مشارکت مترو متعلق به بانک آینده گفت: این اوراق متعلق به سال 1997 است که مبلغ آن 1300 میلیارد تومان بوده است. دو بانک آینده و صنعت و مادان تضمین این اوراق بهادار را پذیرفتند. آینده مبلغ 910 میلیارد تومان را تضمین کرده است ، اما تاکنون مبلغ آن را به شهرداری پرداخت نکرده است.

وی اظهار داشت: سازمان دارایی شهرداری تهران تاکنون بیش از 100 ملک را برای تضمین این اوراق بهادار به بانک آینده معرفی کرده است ، اما تصویب نشده است. وی اظهار داشت: البته آخرین باری که در یک دفتر ثبت نام کردیم و 14.8 میلیارد تومان از این اوراق بهادار است. واریز شد ، اما به دلیل فرایند پذیرش وثیقه شهر ، این بانک تمدید شد و شهرداری به تدریج به این نتیجه رسید که این روش کار نمی کند ، ما مجوز با بانک مرکزی داریم دریافت کنید ، که تحت آن بانک شهر ضمانت بین بانکی را تضمین می کند. من تضمین می کنم که دیشب این موضوع را پیگیری خواهم کرد و امیدوارم ضمانت بین بانکی در اوایل هفته آینده به بانک آینده تحویل داده شود و پول شهرداری برای مترو تا پایان هفته آزاد می شود.

وی گفت: اگر این 910 میلیارد تومان به مترو تزریق شود و بتوانیم باند های مشارکت را از سال 1998 تا پایان تیرماه بفروشیم ، از این محل 1000 میلیارد تومان دریافت می کنیم.

امام افزود: بودجه مترو در سال 1999 2800 میلیارد تومان است و اگر بتوانیم حداقل 50 درصد آن را بدست آوریم و 400 میلیارد تومان اعتبار از مجموعه ایستگاه ها جذب کنیم ، می توانیم 12 ایستگاه مترو جدید امسال افتتاح کنیم.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه حتی در این دوره از مدیریت شهری حتی یک کیلومتر مترو جدید نیز ساخته نشده است ، اظهار داشت: در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری ، شورا و شهرداری بر تکمیل خطوط قبلی تأکید کردند و توجه داشته باشید که ما یک برنامه راه آهن جامع نداریم. ” تا آن زمان ، وقایع اتفاق افتاده مبتنی بر برنامه مصوب و مستند نبود تا زمان تصویب طرح جامع راه آهن تهران در فوریه 1998.

مدیرعامل مترو تهران گفت: در طرح جامع راه آهن مصوب ، ایجاد چهار خط مترو جدید مورد تأکید و مشخص قرار گرفت: این اعتبارات ترکیب نمی شوند. بیایید ساخت و اولویت بندی کنیم.

وی گفت: مطالعات نشان می دهد که ایجاد خط 10 مترو اولویت دارد زیرا مناطق شمالی و غربی را در بر می گیرد. وی ادامه داد: به دلیل مشکلات ، ما نمی توانیم به منابع دولتی و شهرداری اعتماد کنیم ، به همین دلیل باید به دنبال منابع جدید مانند جذب سرمایه گذاران باشیم و جلسات زیادی با سرمایه گذاران و شهرداری های محلی در مورد مترو داشته ایم. خط 10 ، و به نظر می رسد پروژه ساخت و ساز Metro Line 10 طی چند ماه آینده آغاز می شود.

وی افزود: خط 10 مترو به طول 42 کیلومتر از قنات کوثر شروع می شود و تا ایستگاه ورداوارد امتداد می یابد.

امام خمینی (ره) در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات رئیس شورای شهر در كنفرانس مطبوعاتی خود ادامه داد كه حتی در طی چند سال گذشته حتی یك كیلومتر از مترو جدید نیز ساخته نشده است: باز نشده است. از آنجا که ما حفاری های نیمه جنوبی خط 6 را با وجود مشکلات مالی در این مدت به پایان رساندیم و چون اسناد بالادستی نداریم ، نتوانستیم مطابق سلیقه عمل کنیم.

با توجه به خطوط شعبه در مناطق مختلف ، مدیرعامل مترو گفت: به دلیل مشکلات مالی ، ما نمی توانیم خطوط شعبه را به تنهایی پوشش دهیم ، اما اگر شهرداری های مناطق منابع مالی ، زمین و … را تأمین کنند ، می توانیم این موارد مهم را فراهم کنیم. پیگیری پرونده

وی در خصوص تعهد دولت برای کمک به مترو گفت: “دولت از نظر قانونی ملزم به کمک به مترو است که شامل 50 درصد هزینه ساخت و ساز ، 50 درصد سهم در تهیه اوراق مشارکت و سهم است. ضمانت مالی ، که صریحاً در قانون بیان شده است. ” مورد توجه قرار گرفت.

امام با بیان اینکه سال گذشته ما قوانین یارانه دولت را برای مترو بررسی کردیم و فهمیدیم که دولت در تهران تنها 15٪ از تعهدات خود را محقق می کند ، افزود: پارلمان قطعنامه ای را تصویب کرد که براساس آن دولت سالانه 4 میلیارد دلار می پردازد. باید حمل و نقل کنید و حمل و نقل عمومی کمک خواهد کرد که هنوز عملی نشده است.

مدیرعامل متروی تهران افزود: در پایان سال 1998 ، ما بدهی 30 ساله مترو را در دوره های مختلف بهره برداری بررسی کردیم و دریافتیم که بدهی دولت از جمله بهره و جریمه به 24000 میلیارد دلار رسیده است. دولت به تعهدات قانونی خود عمل می کند این رقم است که می تواند 24 هزار میلیارد تومان را بپردازد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا درباره استعفای مدیرعامل مشاغل مترو شنیده است یا خیر ، گفت: من شنیدم که آنها می خواهند مرا تغییر دهند ، اما هیچ خبری در این باره نیست و چون ما در پایان سال هستیم. ، مدیریت رسانه ای دارد. ” آنها بیشتر به این شایعات دروغین و گاه به موارد غیراخلاقی توجه می کنند که امیدوارم خداوند همه ما را راهنمایی کند.

در مورد مترو پرند ، امام فرمودند که مسیر سه جانبه شهید به شهر پرند 50 کیلومتر است که 31 کیلومتر از آن در سالهای اخیر افتتاح شده است. “وقتی مترو پرند تمام شد ، چیزهای خوبی را خواهیم دید ، زیرا این شهر مرکز جمعیت است.” اما نیاز به توجه دولت دارد. زیرا با این بودجه های سالانه 50 میلیارد تومان و غیره ، تکمیل آن به جایی نمی رود و ضروری است که دولت برای این کار اقدام کند.

وی با بیان اینکه اولویت ما در مترو تکمیل خطوط 6 ، 7 ، 3 و 4 است اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در شهریور ماه ایستگاه برج میلاد را در خط 7 افتتاح کنیم و شش ایستگاه را در خط 6 با هفت کیلومتر برنامه ریزی کنیم. کلمه. ” تا پایان سال افتتاح می شود و ایستگاه تربیت مدرس ، شهر آزمایش ، مرزداران ، یادگار امام ، اشرفی اصفهانی و شهید ستاری افتتاح می شود.

مدیرعامل مترو تهران افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در خط 7 ، امسال شاهد افتتاح ایستگاه های برج میلاد ، نواب ، شهید محلاتی ، قیام و آهنگ خواهیم بود و امیدواریم که ایستگاه اقدسیه را در خط 3 داشته باشیم. به اجرا در بیاید. ” و اگر امتیاز اعتباری این ایستگاه ها ارائه شود ، افتتاح می شود.

وی در مورد تخریب برخی قطارهای مترو گفت: به دلیل تحریم ها و نوسانات نرخ ارز ، ما در تلاش هستیم قطعات یدکی ناوگان و غیره را تأمین کنیم. با این حال ، بخشی از نیازهای ما این است که به خارج از کشور برویم و نرخ ارز را افزایش دهیم. این کار را برای ما دشوار کرده است.

امام در مورد پایان خرید خودروهای جدید مترو توسط دولت ، امام گفت: مراقب باشید که ما استثمارکنندگان این واگنها هستیم و دولت آنها را خریداری خواهد کرد ، اما دولت سال 1995 مصوبه ای داشت که خواستار موارد زیر است. سه سال (98) 2000 واگن باید وارد کشور شود که از این تعداد حدود 1000 نفر متعلق به تهران است اما به دلیل طولانی بودن روند اداری در کشور ، با همه پیگیری ها در بهار امسال ، سرنوشت 630 اولیه است. واگن هایی که باید از این مکان تهیه شوند ؛ اما عوارض جانبی آن نیز چشمگیر است و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر با حریف چینی به توافق برسیم تا این قطارها بتوانند در مدار حرکت کنند.

وی با اشاره به وجود گرد و غبار و عدم تهویه مناسب در برخی ایستگاه ها تصریح کرد: تقریباً هیچ خط مترو تهران 100٪ باز نشده است و به همین دلیل همیشه در ایستگاه های مختلف کارگاه و تجهیزات ساختمانی می بینیم و این امکان وجود دارد که در ساعاتی که دستگاه های تهویه آسیب می بینند. می بینیم که گرد و غبار در ایستگاه ها در حال افزایش است.

مدیرعامل متروی تهران در مورد پایان ورود مترو به بورس کالا اظهار داشت: اولین شرط ورود شرکت ها به بورس ، سودآوری است. با این حال ، تجارت مترو سالهاست که از دست می دهد و با این شرایط در حال حاضر امکان ورود به بورس امکان پذیر نیست.

وی گفت: “من این مشکل را می پذیرم ، اما سالها مورد غفلت واقع شده است و ما قصد داریم آن را برطرف کنیم ، به همین دلیل است که ایستگاه های جدید را باز می کنیم.” تعدیل را می توان در نظر گرفت.

امام پیرامون ساخت قطار ملی مترو ، امام گفت: “برای آموزش قطار باید بیش از 50٪ داخلی باشد اما اکنون فقط 30٪ قطارها داخلی و 70٪ چینی هستند و” شریک خارجی قطعاً منافع خود را دنبال می کند ، اما یک شرکت را راه اندازی می کند. ” ایده خوبی است برای ساخت قطار ملی.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا