جامعه

واکسن‌ کرونا در بدن‌هایی با سیستم ایمنی ضعیف هم موثر است؟

واکسن‌ کرونا در بدن‌هایی با سیستم ایمنی ضعیف هم موثر است؟

به گفته پزشکان آمریکایی ، واکسن های کرونا ممکن است در سیستم ایمنی سالم مانند بدن سالم عمل نکند ، اما تزریق این واکسن ها بدن را تا حدی در برابر بیماری کووید 19 محافظت می کند.

به گزارش آپارات نیوز ، هنوز واکسیناسیون کرونا برای افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها به دلیل بیماری یا استفاده از داروهای خاص ضعیف شده است ، توصیه می شود.

همچنین واکسینه شدن خانواده ، دوستان و مراقبان مهم است تا خطر انتقال ویروس به آنها کاهش یابد.

آمارها نشان می دهد که حدود 3٪ از بزرگسالان در ایالات متحده سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده اند ، از جمله افراد مبتلا به HIV (AIDS) ، پیوند دریافت می کنند ، برخی از بیماران سرطانی و افرادی که دارای اختلالات ایمنی مانند آرتریت روماتوئید هستند. بیماری التهابی روده و لوپوس نیز دیده شد.

اگرچه نتایج تزریق واکسن کرونا به انسانهایی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است ، اما اطلاعات و تجربیات محدود در مورد واکسیناسیون آنفلوانزا و ذات الریه نشان می دهد که این واکسن ها به همان اندازه که در بدن انسان است ، در بدن نیز مثر هستند. موثر نیست

این بدان معناست که افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند و مانند ماسک پوشیدن و پرهیز از ازدحام جمعیت ادامه دهند.

دکتر گفت: “کاملا منطقی است که با تمام اقدامات احتیاطی که قبل از واکسیناسیون انجام داده اید ادامه دهید.” آجیت لیما ، متخصص پیوند در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سیاتل ، گفت.

توصیه پزشکی در ایالات متحده این است که بیماران با سرطان های زیادی باید در اسرع وقت واکسینه شوند ، اما افرادی که تحت پیوند سلول های بنیادی یا سلول درمانی قرار می گیرند باید حداقل سه ماه پس از شروع صبر کنند و سپس واکسینه شوند. این تأخیر باعث می شود که واکسن ها به بهترین شکل عمل کنند.

به گزارش یورونیوز ، پزشکان در حال حاضر در حال بررسی این هستند که آیا دریافت دوز اضافی واکسن باعث موثرتر شدن افرادی که پیوند اعضا می کنند ، می شود یا خیر.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا