بین الملل

واکنش حزب‌الله به ادعای شهادت اعضایش در حمله به سوریه

واکنش حزب‌الله به ادعای شهادت اعضایش در حمله به سوریه

به نوشته روزنامه ، ستاد اطلاعات جنگ حزب الله لبنان امروز اعلام کرد: مقالات منتشر شده در برخی رسانه ها و وب سایت ها در مورد شهادت تعدادی از رزمندگان مقاومت اسلامی در جریان تجاوز به سوریه پنجشنبه شب گذشته و همچنین مقاومت در مکان های مورد تجاوز متجاوزان ، نه جایی که نه. ، هیچ حضوری ندارد

دیده بان حقوق بشر سوریه ، گروهی وابسته به مخالفان رژیم سوریه ، اخیراً مدعی شده است که در این حمله دست کم چهار جنگجوی حزب الله کشته شده اند.

رسانه های سوری پنجشنبه شب گزارش دادند که صدای انفجار در دمشق و اطراف آن شنیده شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این رابطه نوشت که سیستم های دفاع هوایی سوریه با حمله رژیم اسرائیل به حومه دمشق مخالف هستند.

همزمان ارتش سوریه پنجشنبه شب اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش اسرائیل مواضعی را در استان های حمص و دمشق هدف قرار داده است.

در همین راستا ، ارتش روسیه روز جمعه اعلام کرد که در جریان نقض حریم هوایی سوریه توسط جنگنده های رژیم اسرائیل ، پدافند سوریه 22 موشک شلیک شده از این جنگنده ها را هدف گرفته است.

وادیم کولیت ، فرمانده مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه گفت: “در آخرین ساعات روز پنجشنبه ، شش جنگنده اسرائیلی از طریق حریم هوایی لبنان به چندین هدف در استانهای دمشق و حمص حمله کردند.”

وی افزود: پدافند هوایی سوریه با استفاده از سامانه های دفاعی روسیه مانند Pantsir-S و Buk-Hm 2 ، 22 موشک از 24 موشک شلیک شده توسط جنگنده های اسرائیلی را منهدم کرد.

وزارت خارجه سوریه این حمله را روز جمعه محکوم کرد و گفت که هدف آن تقویت روحیه تروریست ها است.

وزارت خارجه آمریکا افزود: این حمله نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد و تصمیمات آن است که همه آنها بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید دارند و این حملات تروریستی اشغالگران اسرائیلی به جایی نمی رسد. نرفتن باعث وحشت می شود “هیچ وحشتی در بین مردم سوریه ایجاد نمی شود و عزم ارتش سوریه و متحدانش را مختل نمی کند.

پس از استفاده رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان برای حمله ، بیروت همچنین از سازمان ملل در تل آویو شکایت کرد.

در همین رابطه ، زینا اکر ، وزیر دفاع لبنان ، پنجشنبه شب حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان را نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت دانست و از سازمان ملل متحد خواست تا از حملات هوایی به سوریه با حریم هوایی لبنان جلوگیری کند.

وزیر دفاع لبنان گفت که شکایتی را به سازمان ملل ارسال کرده است.

23311

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا