جامعه

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/کاهش محسوس دما در برخی مناطق

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/کاهش محسوس دما در برخی مناطق

مدیرکل پیش بینی و هشدار زودهنگام سازمان هواشناسی از رسیدن سامانه بارشی جدید به کشور فردا (26 بهمن) خبر داد و گفت: طی روز پنجشنبه (19 فوریه) در نیمه غربی و جمعه (اول مارس) در نیمه شرقی کشور دما رخ می دهد.

صادق ضیاییان در گفت وگو با آپارات نیوز وی با اشاره به اینکه جو امروز (17 فوریه) در بیشتر مناطق کشور آرام خواهد بود ، گفت: بنابراین افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت دور از انتظار نیست.

وی ادامه می دهد: ‘فردا (27 بهمن) با ظهور سیستم بارشی ، برخی از مناطق استانهای آذربایجان غربی ، کرمانشاه ، ایلام ، همدان ، لرستان ، کردستان ، آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان ، قزوین ، البرز و تهران تحت تأثیر این سیستم قرار خواهد گرفت. “

به گفته ضیاییان ، سیستم بارشی در روز چهارشنبه (19 بهمن) تقویت می شود و در استانهای شمال غربی ، غرب ، برخی مناطق در جنوب غربی و استانهای کوهپایه البرز مرکزی ، باران و رعد و برق و در ارتفاع و علامت. سرما باعث بارش برف می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت که این سه شنبه و چهارشنبه (18 و 18 فوریه) در غرب و جنوب غربی کشور و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (19 و 19 فوریه) علاوه بر این مناطق در مناطق میانی ، شرقی و شمال شرقی است. وی اظهار داشت: وزش باد شدید پیش بینی می شود: “بنابراین افزایش گرد و غبار در برخی از این مکانها دور از انتظار نیست. در این مدت وزش باد گرم جنوبی در استانهای ساحلی دریای خزر و اردبیل همچنین احتمال ذوب برف و بهمن “.

وی افزود: فعالیت این سامانه طی روز پنجشنبه (30 بهمن) گسترده تر خواهد بود و علاوه بر این مناطق ، برخی مناطق شمال ، شمال شرق ، سواحل جنوبی و مرکزی کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ضیاییان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود شدت بارندگی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (19 و 20 فوریه) در استان های غربی ، کوهپایه های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی انجام شود ، اظهار داشت: در این مدت احتمال تگرگ در مناطق آسیب پذیر وجود دارد. ، به ویژه در جنوب کشور. برای روز جمعه (22 مارس) نیز در نوار شمالی و برخی مناطق غربی کشور باران پراکنده پیش بینی می شود.

وی در ادامه گفت: طی روز پنجشنبه (19 فوریه) در نیمه غربی و در طی جمعه (22 مارس) در نیمه شرقی کشور ، کاهش محسوس دما ، همچنین در روز چهارشنبه (17 فوریه) خلیج فارس و دریای خزر متلاطم خواهد بود.

در پایان ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد هوای تهران طی دو روز آینده اعلام کرد: آسمان تهران فردا (26 بهمن) کمی ابری همراه با گرد و غبار محلی ، و ابرها بعد از ظهر شدن زیاد شد. ، وزش باد با حداقل دمای 8 و حداکثر دما 20 سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (19 فوریه) نیمه ابری همراه با وزش باد ، در بعد از ظهر افزایش ابر ، گاهی اوقات وزش باد شدید و باران پراکنده با حداقل دمای 12 و حداکثر دما 21 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا