دانش و سلامت

وزیر ارتباطات: سند برنامه ۱۰ ساله فضایی ایران را تبدیل به قطب فضایی منطقه می‌کند

وزیر ارتباطات: سند برنامه ۱۰ ساله فضایی ایران را تبدیل به قطب فضایی منطقه می‌کند

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود یادداشتی درباره جلسه شورای عالی فضایی که شب گذشته (23 دی ماه) با حضور رئیس جمهور برگزار شد، نوشت.

وزیر ارتباطات نوشت: امشب دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. شایان ذکر است شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم پس از بیش از یک دهه تعطیلی احیا شد و به سرعت در حال برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف عالی فضایی کشور است.

وی با اشاره به دستور کار این جلسه یادآور شد: مهمترین دستور کار دومین جلسه شورای عالی فضایی بررسی و تصویب برنامه 10 ساله فضایی کشور بود. این برنامه که حاصل بیش از شصت نشست تخصصی و نخبگان است، گام بلند دولت سیزدهم در راستای توسعه صنعت فضایی و ارائه خدمات فناوری جدید پایگاه فضایی برای مردم در حوزه‌های مختلف است.

زارع پور تاکید کرد: این سند که مبین تبدیل کشور به قطب صنعت فضایی در منطقه است، با حمایت و راهنمایی تمامی بازیگران و نهادهای کلیدی صنعت فضایی با محوریت سازمان فضایی ایران در دولت سیزدهم و امشب پس از تصویب به امضای رئیس جمهور رسید که اجرایی نشد. در مورد اهداف و برنامه های موجود در این سند در آینده بیشتر صحبت خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که ریاست محترم جمهوری عصر امروز تاکید کرده اند، نگاه دولت به این صنعت نگاهی راهبردی و مقتدرانه است و از تمام توان خود برای حمایت از نخبگان صنعت فضایی و حمایت از این صنعت مهم و راهبردی استفاده خواهد کرد. .

5858

دکمه بازگشت به بالا