جامعه

وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کردستان رصد می‌شود

وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کردستان رصد می‌شود

آپارات نیوز / کردستان رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با توجه به فصل مهاجرت و فرود پرندگان مهاجر در مخازن این استان ، نظارت بر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به طور مداوم در سال انجام می شود بعد از سال. با همکاری دامپزشکی. ”

حیدر ویسی در گفت وگو با آپارات نیوز اظهار کرد: در طول سال به ویژه با ورود پرندگان به کشور و استان ، حفاظت از زیستگاه های آبی مانند سدها ، تالاب ها ، سدها ، مخازن و رودخانه ها شیوع بیماری را به دنبال داشته است. آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دستور کار دوستداران محیط زیست از واحد حفاظت و تیم های مشترک بازرسی محیط زیست و دامپزشکی قرار دارد.
وی گفت: بنابراین احتمال ورود پرندگان آلوده از شمال کشور به کشور برای کنترل و نظارت بر اقدامات لازم از همان ابتدا ضروری است.
ویس ادامه داد: تیم های گشت و محیط بانان در صورت مشاهده لاشه پرندگان آبزی و پرندگان ساحلی و پرندگان دیگری مراتب را با ورود به موقع و نمونه برداری از لاشه حیوانات از دست رفته با گرفتن اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری و انتقال آن به سایر پرندگان ، به طوری که قربانیان بیشتری رخ ندهند.
وی افزود: آنفلوانزای مرغی بیماری ویروسی پرندگان است و ویروس های آنفلوانزا دارای سه گونه هستند ، علاوه بر مرغ ، حیوانات دیگر از جمله خوک ، اسب و انسان.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان یادآور شد: از شهروندان تقاضا می شود لاستیک پرندگان به ویژه مرگ های جمعی را با تماس با سامانه 1540 و واحد حفاظت از محیط زیست جهت اطلاع و جلوگیری از لمس گزارش دهند. و لمس چنین پرندگان. احتمال انتقال بیماری از پرندگان به انسان وجود دارد.

مجتبی وارمقانی ، مدیرکل دامپزشکی کردستان پیشتر هشدار داد بر اساس عملیات انجام شده و برنامه ملی کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای مرغی ، موارد جدیدی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دو روستای دیواندره شناسایی شده است.

وی افزود: 2 مرکز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستاهای جعفرآباد و عزیزآباد و زمان از توابع شهرستان دیواندره شناسایی شده و اقدامات مربوط به کنترل و خاتمه آن در حال انجام است.

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان ، بیش از 25 قطعه طیور بومی (شامل مرغ ، خروس و بوقلمون) در روستاهای عزیزآباد و زمان و بیش از 60 قطعه در جعفرآباد از بین رفته و این روند در حال افزایش است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا