جامعه

وضعیت بیمارستان‌ها در موج سوم کرونا / افزایش سالمندان مبتلا به این بیماری

وضعیت بیمارستان‌ها در موج سوم کرونا / افزایش سالمندان مبتلا به این بیماری

مدیر کل مرکز مدیریت بیمارستان و خدمات عالی بالینی وزارت بهداشت با اعلام اینکه تعداد افراد مسن آلوده به کرونا به دلیل کاهش انطباق با پروتکل های بهداشتی ، گفت: تا پایان امسال 10 هزار نفر جدید تخت بیمارستان اضافه شد. می شود.

در مصاحبه با دکتر رضا گلپیرا با آپارات نیوز وی با اشاره به وضعیت بیمارستان ها در موج سوم کرونا اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به اقداماتی که در این مدت انجام داده ایم ، ما دائماً در حال کار و استفاده از تخت بیمارستان هستیم. می توان گفت تعداد قابل توجهی تختخواب قبلاً اضافه شده است. برخی از این صفحات صفحات مخصوص بودند. تا پایان سال ، 10 هزار تخت بیمارستانی دیگر به ناوگان تخت بیمارستان اضافه می شود.

افزایش در افراد مسن مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب

وی افزود: “ما در حال حاضر نگران توجه بیشتر مردم هستیم. مردم خسته شده اند و دیگر به پروتکل های بهداشتی توجه نمی کنند. در مارس و آوریل ، تعداد افراد مسن آلوده به کرونا کم بود. زیرا خانواده ها توافق کردند که به سالخوردگان نزدیک نشوند. در همین زمان ، افراد مسن خود را در قرنطینه قرار داده و مراقب بودند. این در حالی است که تعداد افراد مسن آلوده شده است. دلیل اصلی آن خستگی ذهنی و حضور در جامعه بدون رعایت پروتکل است. خانواده ها نیز بدون پوشیدن ماسک یا برداشتن خود بی خیال سفر می کنند و اکنون شاهد اجتماعات و مراسم بزرگ هستیم.

گلپیرا تأکید کرد: باید بدانیم که هنوز شرایط تغییر نکرده و هنوز در بحران هستیم و تا زمانی که کشور کاملا سفید نشود ، همه باید رعایت کنند.

وی درباره وضعیت پاییز و همزمانی کرونا و آنفلوانزا گفت: آنفلوانزا یک بیماری تنفسی است. البته نمی توان گفت که آنفولانزا م notثر نیست و قطعاً اوج بیماری را تشدید می کند. سال گذشته که هیچ تاجی وجود نداشت ، تحت تأثیر شیوع آنفولانزا قرار گرفتیم و بیمارستان هایمان بسیج شدند ، اما خدا را شکر بیماری را به خوبی کنترل کردیم و با کمترین میزان مرگ و میر مواجه شدیم. امسال اوضاع کمی متفاوت است ، اما فراموش نکنیم که آنفولانزا نیز یک بیماری تنفسی است. مطمئناً تلاقی این دو بیماری بار بیماران را افزایش می دهد ، اما ما امیدواریم که پروتکل های بهداشتی بیشتری را کنترل کنیم.

مدیر کل مرکز مدیریت بیمارستان و خدمات عالی بالینی وزارت بهداشت گفت: “ما باید پیشگیری درست را انجام دهیم.” مردم باید به درستی مشاهده کنند. همه انتظار دارند وزارت بهداشت هر چه زودتر تعداد تخت های بیمارستانی را افزایش دهد ، کادر باتجربه و با طراوت تری فراهم کند ، اما هیچ کس نمی گوید در مترو چه باید کرد؟ چرا در هواپیماها ، متروها و اتوبوس ها رصدی مشاهده نمی شود؟

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که ساخت تخت بیمارستان دو میلیارد تومان هزینه دارد و مردم و دولت را تحت فشار قرار می دهد اما فرض می کنیم که می توانیم تعداد اتوبوس های سطح شهر را 10 درصد افزایش دهیم یا اینکه ایستگاه اتوبوس در ایستگاه 5 دقیقه است. ” کم کن ، دیگه منطقی نیست؟ آیا اگر یک مسافر بین مسافران پرواز کند ، خطر گرفتن تاج کمتر نخواهد بود؟ بنابراین ، باید تمام این موارد را در نظر بگیریم.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا