بین الملل

وعده‌های جدید کاندیداها/ چرایی ریشه کن نشدن فقر در کشور/ وابستگی شدید حمید نوری به یک شخصیت

ادامه وعده ها و تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، چرا فقر در این کشور ریشه‌کن نشده است؟، تعیین تکلیف واردات آیفون، وابستگی شدید حمید نوری به یک شخصیت، عیدی یمن به مقاومت فلسطین، تغییر ساعت آخرین مناظره انتخاباتی و صعود سپاهان و مس رفسنجان به فینال جام حذفی از مهمترین اخبار آپارات نیوز در شامگاه ۲۶خرداد بود.

به گزارش آپارات نیوز، شامگاه شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ خبرنگاران آپارات نیوز به تهیه و تولید اخبار مختلفی در حوزه های گوناگون پرداختند که در ادامه مهمترین این اخبار را مرور می‌کنیم:

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه وعده‌های جدیدی دادند؟

سیاسی:

علیرضا زاکانی روز  شنبه در دیدار مردمی که در مسجد جامع ابوذر تهران گفت: «چرا در کشور ما تبعیض هست یا گاهی شاهد فساد هستیم؟ چرا فقر در این کشور ریشه‌کن نشده است؟ چون دست پنهان برخی مانع از این امر شده است. ما به دولتی نیاز داریم که معضلات کشور را بشناسد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. اولین تحول در این زمینه در سفره مردم و معیشت آنان رخ دهد تا مسکن، رفاه و آسایش را برای مردم به همراه آورد که شدنی و دست‌یافتنی است.»

سعید جلیلی در میزگرد سیاسی گفت:«برخی مصادیق مثل حجاب و فیلترینگ، پاسخ فرهنگی دارد نه امنیتی. عرصه فضای مجازی ابعاد مختلف دارد و با زندگی مردم عجین شده است. در فضای مجازی هم آسیب وجود دارد ولی باید مسئولیت‌پذیری ایجاد کرد نه محدودیت. اگر مسئولیت‌پذیری ایجاد شد، ضایعات آن به حداقل می‌رسد و فرصت آن بیشتر می شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه‌ای برای حجاب تهیه خواهید کرد؟ گفت:« لایحه حجاب هنوز به سرانجام نرسیده است. اما معتقدیم که هرچه جاری است صد درصد درست نیست. نقاط قوت باید تقویت شود و ضعف ها اصلاح شود ولی مادامی که قانون وجود دارد، باید آن قانون اجرا شود. قانون می تواند تصحیح شود. همین الان انتقاد به لایحه حجاب وجود دارد و قانون می تواند اصلاح شود ولی تا قانون وجود دارد، باید اجرا شود.»

وعده‌های جدید کاندیداها/ چرایی ریشه کن نشدن فقر در کشور/ وابستگی شدید حمید نوری به یک شخصیت

محمدباقر قالیباف در برنامه «با مردم» بیان کرد: «ما از گرانی و تورم و کاهش قدرت خانوارها شرمنده ایم و برای رفع آن در دولت چهاردهم «خدمت و پیشرفت» برنامه و روش اجرا داریم که ضمانت آن کارنامه عملکردم در سالیان گذشته است. نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها برای مسکن هزینه می شود که باید این مشکل را حل کنیم؛ در زمینه خودرو و اتباع بیگانه هم مشکل داریم که برای آن ها برنامه دارم.»

مسعود پزشکیان در همایش دیدار دوست در شهرستان بهارستان گفت:«پشتیبان و فریادرس کسانی خواهم بود که پشتوانه‌ای در جامعه ندارند. صدای جوانان، زنان و قومیت‌ها خواهم بود و برای به دست آوردن حق آنان تلاش خواهم کرد. من بر پیمانی که با شما می‌بندم تا پای جان پایبند خواهم بود.»

مصطفی پورمحمدی درباره آسیب های برنامه های توسعه بیان کرد:«برنامه برای اجرا است. فقدان انضباط مجریان یا بی‌توجهی آنان به برنامه‌ها و اعمال سیاست‌های خودشان در اجرا نشدن برنامه‌ها موثر است. شاید نطام برنامه‌ریزیمان اشکال دارد که اینگونه می‌شود. برنامه‌نویسی ملزوماتی دارد از جمله اینکه باید واقع‌بینانه باشد و شرایط و بستر اجرای برنامه فراهم باشد. باید ابزار ظرفیت‌های مادی و اجتماعی و شرایط اجرای برنامه را در نظر بگیریم. در کنارش باید به شرایط بیرونی هم توجه کنیم.»

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه تلویزیونی «میزگرد اقتصادی»، اظهار کرد: «در طرح دولت مردم بسته اعتباری به زوج‌های جوان و خانوار تخصیص داده می‌شود. برای مثال به زوج‌ها مسکن، ودیعه مسکن، خرید کالای جهیزیه و یا منابع اشتغال داده می‌شود. این بسته به شکل پول به افراد داده نمی‌شود؛ بلکه به شکل اعتباری تخصیص داده خواهد شد. بنابراین اشتغال را به ازدواج گره زده‌ایم».

تلاش محسن رضایی برای اجماع میان نامزدهای اصولگرای انتخابات

محسن رضایی در دیدار با جمعی از فعالان رسانه‌ایوی ادامه داد: ما دنبال اجماع بدون رقابت نیستیم که چنین اجماعی، اجماع مرده است. در این انتخابات سه نوع اجماع داریم؛ یکی اجماع جمهور بین ۶ نامزد است که شامل حفظ اخلاق و حفظ چارچوب‌های نظام است و امیدواریم این اجماع تا پایان و پس از انتخابات باقی بماند؛ اجماع دوم بین ۵ کاندیداست که به انتخاب یک نفر به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری و استفاده از سایر نامزدها در دولت آینده منجر می‌شود.

وعده‌های جدید کاندیداها/ چرایی ریشه کن نشدن فقر در کشور/ وابستگی شدید حمید نوری به یک شخصیت

همچنین در دیدار تعدادی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت اجماع نامزدهای جبهه انقلاب، نامه‌ای با امضای ۲۰۰ تن از آنان به محسن رضایی تحویل داده شد.

تاکید مخبر بر اجرایی شدن سریع تر توافق ایران و روسیه

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در دیدار با «لئوتید اسلوتسکی» رئیس کمیسیون بین‌المللی دومای دولتی روسیه بر ضرورت نهایی و اجرایی شدن هر چه سریع‌تر توافق جامع همکاری میان دو کشور، کریدور شمال–جنوب و راه‌اندازی خط ریلی رشت–آستارا تأکید کرد.

تشکر حمید نوری از شهید رئیسی

جهان:

حمید نوری شهروند ایرانی روز شنبه بعد از پنج سال حبس در زندان‌های سوئد با وساطت عمان و در جریان تبادل زندانیان بین ایران و سوئد به کشور بازگشت و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال خانواده خود و تعدادی از مقامات وزارت خارجه و قوه قضائیه قرار گرفت.

وعده‌های جدید کاندیداها/ چرایی ریشه کن نشدن فقر در کشور/ وابستگی شدید حمید نوری به یک شخصیت

نوری در فرودگاه مهرآباد با بیان این‌که «بار دیگر از تمام افرادی که برای آزادی من زحمت کشیدند، تشکر و قدردانی می‌کنم»، در بخشی از صحبت‌های خود در مورد شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» گفت: آقای رئیسی خیلی زحمت کشیدند، پیگیر پرونده بودند و من به ایشان علاقه و وابستگی شدیدی داشتم. 

عیدی یمن به مقاومت فلسطین

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب در سخنانی گفت: « غرق کردن کشتی‌های دشمن، عیدی نیروهای مسلح یمن به ملت و مقاومت فلسطین است.»

وی افزود: «سرنوشت کشتی‌هایی که در ۷۲ ساعت گذشته به دلیل همکاری با بنادر فلسطین اشغالی مورد هدف قرار گرفتند، غرق شدن است.»

تغییر ساعت آخرین مناظره انتخاباتی

فرهنگی:

مناظره پنجم بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه ۵ تیر، از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه تا ۱۶ پخش خواهد شد.

در چهارمین اطلاعیه صدا و سیما درباره دلایل تغییر ساعت پخش آخرین مناظره آمده است:«در پاسخ به درخواست مردم شریف، هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی برگزار کننده جشن عظیم غدیر و به منظور بهره‌مندی مردم عزیزمان از مشاهده آخرین مناظره و شرکت در این جشن پرشکوه، ساعت برگزاری مناظره پنجم تغییر کرد.  

 تعیین تکلیف واردات آیفون

اقتصادی:

هیئت وزیران تصویب‌نامه قبلی خود در رابطه با سود بازرگانی تعرفه‌ها را اصلاح کرد.

بر این اساس سود بازرگانی واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل ۹۶ درصد تعیین شده و هرگونه ممنوعیتی که پیش از این در خصوص گوشی‌های هوشمند با نشان تجاری اپل برقرار بوده کمافی‌السابق باقی خواهد ماند و واردت آیفون ۱۴ بالا همچنان ممنوع است.

ادامه نیمه نهایی جام حذفی ایران و مقدماتی یورو ۲۰۲۴

ورزشی:

در مسابقات مرحله نیمه نهایی جام حذفی، سپاهان ۲ – ۱ گل گهر سیرجان و مس رفسنجان، آلومینیوم اراک را  در ضربات پنالتی را شکست داد و به فینال راه یافتند.

وعده‌های جدید کاندیداها/ چرایی ریشه کن نشدن فقر در کشور/ وابستگی شدید حمید نوری به یک شخصیت

همچنین در ادامه مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا، روز شنبه به وقت تهران اسپانیا با نتیجه ۳ بر ۰ کرواسی را شکست داد. سوئیس هم ۳ بر ۱ مجارستان را شکست داد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا