بین الملل

وعده رهبر انقلاب درباره محو رژیم صهیونیستی درحال تحقق است/ مکرون نماینده خاندان «روتشیلد» بود، نه رئیس‌جمهور فرانسه!

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای دیدار رسمی از عراق دیدار و با مقامات عراقی دیدار کرد. او ادعا می کند که منجی عراق است و سعی می کند وانمود کند که برای حسن نیت به بغداد رفته و امنیت را در عراق و منطقه برقرار کرده است. این زمانی آشکارتر می شود که وی تروریسم را به عنوان یک تهدید بزرگ قلمداد کند و بر حمایت خود از عراق در برابر تروریسم و ​​مداخلات خارجی تأکید کند.

علاوه بر این ، فرانسه برنامه جدیدی برای گسترش نفوذ خود در غرب آسیا دارد. با کاهش حضور آمریکا در منطقه ، فرانسه می خواهد موقعیت خود را بازگرداند ، همانطور که در جنبش های ماکرون در لبنان مشاهده می شود ، که ماهانه دو بار به این کشور سفر می کرد. سفر ماکرون به عراق را می توان ادامه این روند دانست ، خصوصاً اینکه فرانسه با یک بحران اقتصادی روبرو است و سعی دارد از تخریب منطقه برای بهره مندی از منافع اقتصادی بهره برداری کند.


بیشتر بخوانید:

دوره گذار را مدیریت کنید / با دخالت در امور داخلی عراق دولت بغداد را تضعیف کنید!


امیر موسوی ، کارشناس امور منطقه گفت: “من معتقدم که امانوئل مکرون به عنوان رئیس جمهوری فرانسه از منطقه ، عراق یا لبنان دیدار نکرده است ، زیرا دولت فرانسه قادر به انجام این کار نیست.” گفت آیا بیروت یا بغداد می توانند کمک کنند. آنها منابع مالی لازم و نفوذ بین المللی را ندارند. علاوه بر این ، ماکرون شخصی نیست که بتواند به عنوان واسطه برای کمک مالی به دو کشور عمل کند.

میزگرد تحولات عراق

وی افزود: در داخل کشور ، محبوبیت ماکرون رو به کاهش و کاهش است ، بنابراین ناظران آگاه در شمال آفریقا و فرانسه تایید می کنند که امانوئل مکرون این سفر را به عنوان فرستاده خاندان یهودی روچیلد انجام داده است. لابی صهیونیستی در فرانسه ، برخلاف ایالات متحده ، نگران آینده رژیم صهیونیستی است و حتی معتقد است که لابی صهیونیستی در ایالات متحده با سیاست های دونالد ترامپ و جارد کوشنر ، رئیس جمهور آمریکا و او رژیم را نابود می کند. مشاور عالی ، و همچنین بنیامین نتانیاهو.

لابی صهیونیستی در فرانسه معتقد است که اسرائیل به دلیل سیاست مقاومت بسیار رادیکال و رادیکال خود ، از ایران تا لبنان ، در آستانه سقوط و در آستانه نابودی است.

“نظر لابی صهیونیستی در فرانسه این است که برای طولانی شدن عمر رژیم صهیونیستی باید اوضاع آرام شود ، بنابراین ما برای اولین بار و متفاوت از گذشته می بینیم که امانوئل مکرون رویکرد مناسب تری به حزب الله می بخشد ، مقاومت و ایران را گرفت ، “گفت. . وضعیت جدید به دلیل دوستی با حزب الله یا احترام به ایران و حشدالشعبی نیست ، بلکه به این دلیل است که او می داند مقایسه ها در منطقه در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد و به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود. تغییر در دیدگاه آنها به این دلیل است که علی رغم همه تحریم ها ، تهدیدها ، جنگ و تروریسم ، آنها می بینند که حزب الله و حشدالشعبی در نهایت از قبل مجهزتر هستند و به عنوان یک تهدید واقعی برای موجودیت شناخته می شوند رژیم صهیونیستی

موسوی گفت با وجود همه ناآرامی های منفعل ، مصنوعی و شرایط سختی که غربی ها برای حشدالشعبی ایجاد کردند ، سازمان بسیج مردمی در عراق قوت گرفت و هنوز هم می تواند مناطق مختلف عراق را کنترل کند و سرزمین داعش را پاکسازی کند. . جمهوری اسلامی ایران ، با وجود همه تحریم ها و مشکلات داخلی ، همچنان پایدار ، مستحکم و استوار است. همچنین در زمینه صنایع دفاعی و حضور پررنگ در منطقه ، توانست هماهنگی کامل بین سایر ارکان مقاومت در منطقه را ایجاد کند.

میزگرد تحولات عراق

وی افزود: فلسطینیان احیا شده اند و ما شاهد اسماعیل هنیه ، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هستیم ، علی رغم کارشکنی مصر و رژیم صهیونیستی به بیروت سفر کرده و گفته می شود با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار خواهد کرد. این جلسه پیوند میان حزب الله و حماس را تقویت می کند و احتمال بازگشت حماس به سوریه و آشتی با دولت بشار اسد را افزایش می دهد. این یک تغییر عمده در منطقه و تهدیدی جدی برای وجود رژیم صهیونیستی خواهد بود.

من معتقدم که تحرکات ماکرون در منطقه با هدف آرام سازی اوضاع و کاهش شدت رویارویی با رژیم صهیونیستی محور مقاومت است.

مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک و روابط بین الملل ایران گفت: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید ، به تدریج تحقق می یابد ، زیرا لابی صهیونیست ها در فرانسه و ایالات متحده به این نتیجه رسید که اسرائیل فرسوده و گران است. ” و دیگر قدرت مقاومت ندارد. کشورهای جهان دیگر نمی توانند مانند گذشته از این رژیم دفاع کنند یا از آن محافظت کنند. محور مقاومت به طور طبیعی از وضعیت آگاه است و حرکات ماکرون را یادداشت می کند و این سفر می تواند فرصتی برای ظرفیت سازی و ایجاد حرکات جدید برای مقاومت باشد.

امیر موسوی در پاسخ به این س “ال که “چرا موضوع دیدار با دولت شیعه در بخشی از سفر مکرون به عراق مطرح شد” ، گفت: “امانوئل مکرون در تلاش است تا به دوستان مقاومت نزدیک شود تا نقشه خود را ارائه دهد برای ارتقا and و توانایی انجام مأموریت انجام شده به طور مثرتر. یا نه ، صرف انتشار خبر ملاقات مکرون با آیت الله سیستانی پیامدهای زیادی داشت.

میزگرد تحولات عراق

وی گفت: “من فکر می کنم این طرح بسیار حساس و پیچیده است ، اما محور مقاومت کاملاً آگاهانه است و حرکات آن را کنترل می کند.” در حال حاضر اصطکاک وجود ندارد و شافت مقاومت از فرصت استفاده کرده و خود را تجهیز می کند.

موسوی گفت: در حال حاضر آتش بس سیاسی در لبنان و عراق برقرار است ، بنابراین طبق گفته ماکرون در دو یا سه ماه آینده خواهیم دید که چگونه تحولات دنبال می شود و آیا پاریس به وعده های خود به بیروت و بغداد پایبند است یا خیر. نه ” به هر صورت ، ریاکاری غرب در این مرحله مشخص خواهد شد ، خواه آنها می خواهند حاکمیت کشورها را تضعیف کنند یا به لبنان و عراق کمک کنند. غربی ها کمکهای خود را به اصلاحات مشروط کردند. اصلاحاتی که حزب الله لبنان و حشدالشعبی در عراق مدتهاست در تلاش هستند ، اما مخالفان به دلیل زبان فرانسه سکوت اختیار کرده اند.

انتهای پیام / 4106/4033 /

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا